تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

این میوه ۳۲۵ درصد گران شد؛ برنج هم ۲۵۰ درصد!

بررسی‌های میدانی حاکی از آن است که میانگین افزایش قیمت کالا‌های اساسی از تیر ماه ۱۴۰۰ تا امروز بیش از نرخ اعلامی مرکر آمار بوده است.

کد خبر: ۱۳۴۱۶۹
۱۵:۴۹ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۱

این میوه ۳۲۵ درصد گران شد برنج هم ۲۵۰ درصد

دیدارنیوز ـ طبق اعلام مرکز آمار ایران، نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در تیرماه با افزایش ٤.٤ واحد درصدی به ۸۶ درصد و گروه «کالا‌های غیرخوراکی و خدمات» با افزایش ٠.١ درصدی به ٣٦.٩ درصد رسیده است.

جهش ۲۵۰ درصدی قیمت برنج در یک سال

بررسی‌های میدانی حاکی از آن است که هر کیلوگرم برنج طارم ممتاز از ۴۳ هزار تومان در تیرماه ۱۴۰۰ امروز به ۱۵۰ هزار تومان رسیده و ۲۴۸ درصد گران شده است.

از طرف دیگر هر کیلوگرم برنج هاشمی نیز از ۳۹ هزار تومان در تیرماه ۱۴۰۰ امروز به ۱۲۸ هزار تومان رسیده و ۲۲۸ درصد گران شده است.

قرن نو نوشت: در این بین هر کیلوگرم برنج فجر از تیرماه ۱۴۰۰ تا امروز ۱۷ هزار تومان گران شده و ۵۲ هزار تومان قیمت خورده است.

رئیس اتحادیه برنج‌فروشان بابل در گفتگو با قرن نو گفت: «با توجه به افزایش قیمت در سال‌های اخیر، برنج ایرانی از سفره طبقه متوسط به پایین، تقریباً حذف شده و حتی این اقشار قادر به خرید ارزان‌ترین محصول برنج ایرانی نیستند و عموماً مردم برخلاف میل خود به خرید برنج‌های خارجی روی آورده‌اند.»

وی تأکید کرد: «با توجه به افزایش قیمت برنج، شاهد شلوغ‌شدن شدید نانوایی‌ها در شهر بابل هستیم؛ به‌طوری‌که فروش بسیاری از نانوایی‌ها در ساعات عصر به اتمام می‌رسد که این مسئله را می‌توان نشانه‌ای از جایگزینی نان و برنج خارجی به‌جای مصرف برنج ایرانی دانست.»

گوشت و مرغ در یک سال چقدر گران شد؟
در این بین هر کیلوگرم ران کامل ممتاز گوسفندی از ۱۲۲ هزار تومان در تیرماه ۱۴۰۰ امروز به ۲۱۶ هزار تومان رسیده و ۷۷ درصد گران شده است.

هر کیلوگرم گردن گوسفندی نیز از ۱۳۱ هزار تومان در تیرماه ۱۴۰۰ امروز به ۱۸۱ هزار تومان رسیده و ۵۰ هزار تومان (۳۸ درصد) گران شده است.

هر کیلوگرم ماهیچه گوسفندی از ۱۶۲ هزار تومان در تیرماه ۱۴۰۰ امروز به ۲۲۵ هزار تومان رسیده که ۳۸ درصد گران شده است.

در این بین، علی‌اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: گوشت کیلویی هشتادهزار تومانی روی دست دامداران مانده و کسی آن را نخریده است و این افزایش قیمت‌ها اصلاً معنا پیدا نمی‌کند.

هر کیلوگرم ساق ساده بدون پوست مرغ نیز در حالی امروز ۱۰۰ هزار تومان قیمت خورده که در تیرماه ۷۶ هزار تومان قیمت داشته و هر کیلوگرم مرغ تازه نیز در حالی در بازار ۶۵ هزار تومان قیمت خورده که در تیرماه ۱۴۰۰ نزدیک به ۲۸ هزار تومان قیمت داشته و ۵۶ درصد گران شده است.

جهش بیش از دویست‌درصدی قیمت ماکارونی
همزمان با افزایش افسارگسیخته قیمت برنج در یک سال گذشته، تقاضا برای خرید نان و ماکارونی افزایش پیدا کرد؛ اما ماکارونی نیز از این افزایش قیمت‌ها در امان نماند؛ به‌طوری‌که هر بسته ۷۰۰ گرمی ماکارونی ۱.۲ زر ماکارون از ۷ هزار و ۸۰۰ تومان در تیرماه ۱۴۰۰ امروز به ۲۴ هزار تومان رسیده و ۲۰۷ درصد گران شده است.

هر بسته ۵۰۰ گرمی ماکارونی پیکولی ساوین نیز از ۶ هزار و ۹۰۰ تومان در تیرماه ۱۴۰۰، امروز به ۱۶ هزار و ۶۵۰ تومان رسیده که ۱۴۱ درصد گران شده است.

این ۳۲۵ درصد گران شد
در بازار میوه و تره‌بار نیز هر کیلوگرم موز از ۱۵ هزار تومان در تیرماه ۱۴۰۰ امروز به ۳۸ هزار تومان رسیده که ۱۵۳ درصد گران شده است.

هر کیلوگرم آلبالو نیز در حالی در بازار ۴۰ هزار تومان قیمت خورده که در تیرماه ۱۴۰۰ این کالا کیلویی ۱۵ هزار تومان قیمت داشته و در این مدت ۱۶۶ درصد گران شده است.

هر کیلوگرم هندوانه نیز از هزار و ۲۰۰ تومان در تیرماه ۱۴۰۰، امروز به ۵ هزار و ۱۰۰ تومان رسیده که ۳۲۵ درصد گران شده است.

برچسب ها: قیمت میوه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی