تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

گران‌ترین و ارزان‌ترین میوه‌های تابستانی

در میان میوه‌های تابستانی که تعداد آن‌ها بسیار متنوع است، شاید پر مصرف‌ترین آن‌ها میوه‌های جالیزی از جمله انواع هندوانه، طالبی، ملون و ... باشند که در صدر آن‌ها انواع هندوانه قرار دارد.

کد خبر: ۱۳۱۹۷۳
۱۸:۰۰ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۱

گران‌ترین و ارزان‌ترین میوه‌های تابستانی

دیدارنیوز: فصل تابستان نیز مانند هر فصل دیگری میوه‌های مختص به خود را دارد که با گرم شدن هوا وارد بازار می‌شوند. قیمت این میوه‌ها که طرفداران بسیاری در گرمای تابستان دارند، در ابتدای فصل یا به اصلاح نوبرانه آن بالا بوده که به مرور و با افزایش عرضه متعادل‌تر می‌شود. اما، شاید بتوان گفت تابستان امسال شاهد قیمت‌های کم سابقه در میوه‌ها هستیم.

تنوع میوه‌های تابستانی بسیار زیاد است و از میوه‌های درختی تا جالیزی را شامل می‌شود. برخی از این میوه‌ها پای ثابت پذیرایی مهمانی‌های تابستانی هستند. اما، امسال قیمت میوه‌های تابستانی به شکل کم سابقه‌ای افزایش داشته است؛ افزایشی که بیش از هر چیز نتیجه بالا رفتن هزینه تمام شده تولید برای کشاورزان با گران شدن نهاد‌های کشت، داشت و برداشت است.

در میان میوه‌های تابستانی که تعداد آن‌ها بسیار متنوع است، شاید پر مصرف‌ترین آن‌ها میوه‌های جالیزی از جمله انواع هندوانه، طالبی، ملون و ... باشند که در صدر آن‌ها انواع هندوانه قرار دارد.

بر اساس آخرین نرخنامه اتحادیه میوه و تره‌بار، قیمت هر کیلوگرم هندوانه بیضی و خطی گرد در میادین میوه و تره بار از ۵ تا ۷ هزار تومان است. قیمت هر کیلوگرم ملون نیز ۶ تا ۱۰ هزار تومان، هر کیلوگرم طالبی ۱۰ تا ۱۶ هزار تومان و هر کیلوگرم طالبی جانا ۹ تا ۱۴ هزار تومان است.

در میوه‌های درختی فصل تابستان، قیمت هر کیلوگرم آلبالو رسمی در میادین میوه و تره بار ۲۵ تا ۳۵ هزارتومان، هر کیلوگرم آلبالو تخم خارجی ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، هر کیلوگرم زردآلو رسمی ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان، هر کیلوگرم زردآلو بادامی ۳۵ تا ۵۰ هزار تومان، هر کیلوگرم زردآلو شکر پاره ۳۰ تا ۴۵ هزار تومان، هر کیلوگرم هلو ۲۰ تا ۲۷ هزار تومان، هر کیلوگرم گیلاس تکدانه ۷۰ تا ۹۰ هزار تومان و هر کیلوگرم گیلاس مشکی۳۰ تا ۵۰ هزار تومان است.

در میان میوه‌های جالیزی پر طرفدار این فصل، هر کیلوگرم خیار اصفهان در میادین میوه و تره بار ۶ تا ۱۰ هزار تومان، هر کیلوگرم خیار بوته‌ای ۷ تا ۱۱ هزار تومان و هر کیلوگرم خیار گلخانه‌ای ۸ تا ۱۲ هزار تومان است.

علاوه بر این میوه‌ها، در میادین میوه و تره بار هر کیلوگرم توت فرنگی گرگان با قیمت ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، هر کیلوگرم توت فرنگی گلخانه‌ای با قیمت ۴۰ تا ۷۰ هزار تومان، هر کیلوگرم گوجه سبز زنجان با قیمت ۴۰ تا ۶۰ هزار تومان و هر کیلوگرم گوجه سبز شمال با قیمت ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

همچنین در میان میوه‌های وارداتی، قیمت هر کیلوگرم موز در میادین میوه و تره بار ۳۰ تا ۳۴ هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم انبه ۴۵ تا ۶۰ هزار تومان است.

گفتنی است، میوه‌های مذکور در خرده فروشی‌های سطح شهر تا ۳۵ درصد بیش از قیمت‌های عنوان شده در میادین میوه و تره‌بار به فروش می‌رسد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی