تیتر امروز

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد/ مخالفت چین با تشدید تنش‌ها
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد/ مخالفت چین با تشدید تنش‌ها

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
هشدار یک متخصص آب و هوای فضایی

طوفان خورشیدی قدرتمند امروز به زمین برخورد می‌کند!

دکتر «تامیتا اسکوف»، متخصص آب و هوای فضایی می‌گوید یک طوفان خورشیدی شدید در حال حرکت به سمت زمین است و امروز با سیاره ما برخورد می‌کند.

کد خبر: ۱۳۳۸۹۳
۱۴:۰۲ - ۲۸ تير ۱۴۰۱

هشدار یک متخصص؛ طوفان خورشیدی قدرتمندی در راه زمین است!

دیدارنیوز: یک متخصص آب و هوای فضایی که قبلا با ناسا همکاری داشته، می‌گوید یک طوفان خورشیدی شدید در حال حرکت به سمت زمین است و امروز با سیاره ما برخورد می‌کند. این طوفان احتمالا باعث بروز اختلالاتی در دستگاه‌های رادیویی خواهد شد.

دکتر «تامیتا اسکوف» در توییتی در صفحه خود اعلام کرد که یک شراره خورشیدی در حال حرکت به طرف زمین است. این شراره ظاهرا در روز شنبه از خورشید خارج شده و با توجه به سرعتی که دارد، امروز به زمین می‌رسد. اسکوف می‌گوید شکل شراره خورشیدی مذکور شبیه یک مار بوده است.

در حال حاضر به نظر نمی‌آید که ناسا اطلاعیه‌ای در این باره در کانال‌های خبری خود منتشر کرده باشد. ولی خود خانم اسکوف قبلا با این سازمان، Weather Channel و PopSci همکاری داشته است. با توجه به این که طوفان خورشیدی حاضر قرار است به‌طور مستقیم به میدان مغناطیسی زمین برخورد کند، دستگاه‌های GPS و رادیویی ساده احتمالا با اختلال روبرو خواهند شد.

هشدار یک متخصص؛ طوفان خورشیدی قدرتمندی در راه زمین است!

طوفان‌های خورشیدی بیشتر می‌شوند

دکتر اسکوف می‌گوید احتمال وقوع شفق‌های قدرتمند هم بالاست؛ بنابراین علاقه‌مندان به رصد می‌توانند در موقعیت‌های جغرافیایی مناسب منتظر این پدیده باشند. طوفان اخیر جدیدترین نمونه از طوفان‌هایی است که در چند هفته گذشته رخ داده‌اند. خورشید در حال رسیدن به نقطه اوج چرخه ۱۱ ساله خود است، به همین خاطر انفجار‌های آن بیشتر شده است.

حالا زمین در هنگام وقوع یکی از این انفجار‌ها دقیقا به سمت این شراره خورشیدی قرار داشته است. اگرچه دقیقا نمی‌توان گفت که این شراره می‌تواند چه مشکلاتی برای ابزار‌های ما ایجاد کند، اما افزون بر دستگاه‌های رادیویی، ماهواره‌ها هم در معرض خطر قرار دارند.

چند وقت پیش یکی از همین طوفان‌های خورشیدی باعث شد یکی از ماهواره‌های روسیه زودتر از موعد از مدار خارج شود. با توجه به وضعیت چرخه خورشید، احتمالا در ماه‌های آینده هم باید منتظر برخورد چنین طوفان‌هایی با میدان مغناطیسی زمین باشیم.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی