تیتر امروز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
اینجا جان «کارگر» کالا است!
«دیدارنیوز» به بهانه روز کارگر، آمار ضدو نقیض فوتی های کارگری را بررسی می‌کند:

اینجا جان «کارگر» کالا است!

در این گزارش تنها به گوشه‌ای از نابسامانی حوزه کارگری به ویژه تناقض‌گوی مدیران دولتی در مورد آمار حوادث ناشی از کار خواهیم پرداخت.
فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.

برنده‌ها و بازنده‌های یک «ابقا»!

فدراسیون فوتبال روز گذشته در اقدامی دور از انتظار، رای عدم صلاحیت اسکوچیچ توسط کمیته فنی خودش را رد کرد و حکم ابقای سرمربی کروات تیم ملی را برای جام جهانی قطر به همه نشان داد. حالا جالب است بدانیم، برنده‌ها و بازنده‌های ابقای دراگان چه کسانی هستند؟

کد خبر: ۱۳۳۷۹۴
۰۸:۳۵ - ۲۷ تير ۱۴۰۱

برنده‌ها و بازنده‌های یک «ابقا»!

دیدارنیوز: برنده تقابل حامیان و مخالفان اسکوچیچ در تیم ملی، سرانجام مشخص شد و مرد کروات، همچنان سرمربی تیم ملی خواهد بود.

ماندن دراگان اسکوچیچ در تیم ملی، خروجی جلسه مهم دیروز (یکشنبه) هیات رئیسه فدراسیون فوتبال بود. اسکوچیچ فعلا در تیم ملی باقی خواهد ماند و احتمالا، در جام جهانی هم ایران را هدایت می‌کند. مگر اینکه رئیس بعدی فدراسیون که شهریور ماه مشخص می‌شود، تصمیم متفاوتی بگیرد.

اسکوچیچ، برنده بزرگ جلسه هیات رئیسه و مربیانی مثل افشین قطبی که در این مدت خودشان را کاندیدای نیمکت تیم ملی کردند، بازنده‌های بزرگ این تصمیم بودند. با این حال، ابقای اسکوچیچ روی سرنوشت افراد دیگری هم تاثیرگذار است.

برنده‌ها
پسران دراگان
بیانیه دست جمعی تعدادی از بازیکنان تیم ملی در حمایت از دراگان اسکوچیچ، جرقه علنی شدن اختلاف در اردوی ایران بود. بازیکنانی که بعضی از آن‌ها مثل سردار آزمون و محمدحسین کنعانی‌زادگان جایگاه محکمی در تیم ملی دارند، بعضی مثل شجاع خلیل‌زاده و صادق محرمی به لطف اسکوچیچ به ترکیب اصلی تیم ملی رسیده‌اند و بعضی دیگر یعنی سعید صادقی و سروش رفیعی، امیدوارند در آینده بتوانند بخشی از تیم او باشند. برنده بزرگ ابقای اسکوچیچ، همین بازیکنان هستند. رابطه آن‌ها در مدت باقی مانده تا جام جهانی با سرمربی تیم ملی، نزدیک‌تر خواهد بود و اسکوچیچ هم احتمالا، قدر حمایت آن‌ها در روز‌های سخت را می‌داند.

هنر نه گفتن
فدراسیون برای انتخاب جانشین دراگان اسکوچیچ، انتخاب‌های زیادی نداشت. علی دایی، جدی‌ترین گزینه آن‌ها بود. دایی چند بار، برای پذیرفتن هدایت تیم ملی وارد مذاکره شد و در نهایت، این پیشنهاد را نپذیرفت. در صورتی که دایی برای نشستن روی نیمکت تیم ملی اعلام آمادگی می‌کرد، پس از تصمیم امروز اعتبارش آسیب می‌دید. پیش از انتخاب اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی، دایی با فدراسیون مذاکره کرد و به توافق اولیه هم رسید، اما فدراسیون ترجیح داد بخاطر برخی مخالفت‌ها سراغ گزینه‌ای دیگر برود. دایی این بار، اجازه نداد فدراسیون سرنوشت چند سال قبل را برای او تکرار کند. برانکو ایوانکوویچ هم که شایعه حضورش در تیم ملی وجود داشت، علاوه بر تکذیب این پیشنهاد گفت تصمیم ندارد جانشین اسکوچیچ شود.

فدراسیون بعدی
شهریور ماه، رئیس جدید فدراسیون فوتبال مشخص خواهد شد. از همین حالا، حاشیه‌های این انتخابات فوتبال ایران را تحت تاثیر قرار داده است. در صورتی که فدراسیون فوتبال تصمیم به تغییر سرمربی می‌گرفت، فدراسیون جدید مجبور بود با سرمربی تازه کنار بیاید. با این تصمیم اما، فدراسیون جدید فرصت خواهد داشت تا در صورت نیاز، گزینه خود را روی نیمکت تیم ملی بنشاند. هر چند زمان کوتاه تا جام جهانی، شانس آن‌ها را کاهش می‌دهد. انتخاب یک سرمربی بزرگ برای تیم ملی، احتمالا یکی از وعده‌های مهم کاندیدا‌های ریاست فدراسیون خواهد بود.

بازنده‌ها
اپوزیسیون ناکام
مهدی طارمی، بزرگترین مخالف اسکوچیچ در تیم ملی است. بازیکنی که علنا علیه سرمربی تیم ملی موضع‌گیری کرده و گفته تیم ملی به لحاظ کیفیت فنی و نظم تیمی، فاصله زیادی با گذشته دارد. علاوه بر طارمی، چند بازیکن مهم تیم ملی مثل علیرضا جهانبخش، کریم انصاری‌فرد و احسان حاج‌صفی که به ترتیب کاپیتان‌های تیم ملی هستند، بیانیه مخالفت با شرایط فعلی تیم را منتشر کردند.

چهره‌هایی مثل مرتضی پورعلی‌گنجی و رامین رضاییان هم امیدوار بودند با رفتن اسکوچیچ، جایگاه خود را پس بگیرند. ابقای اسکوچیچ، خبر خوبی برای آن‌ها نخواهد بود و دوباره باید با او روبرو شوند. هر چند بعید است اسکوچیچ با توجه به جایگاه لرزانش، بخواهد روبروی کاپیتان‌های تیم ملی و ستاره اصلی تیمش قرار بگیرد.

کمیته فرمایشی
تصمیم برکناری اسکوچیچ بخاطر نگرانی از سرنوشت تیم ملی مقابل انگلیس و آمریکا، بحثی بود که بین نهاد‌های مختلف دولتی و فدراسیون فوتبال شکل گرفت. با این حال برای بستن پرونده اسکوچیچ، کمیته فنی تشکیل جلسه داد و او را فاقد صلاحیت هدایت تیم ملی دانست. اعضای این کمیته، سپس درباره گزینه‌های بعدی مربیگری در ایران و سایر مسائل، اظهار نظر کردند و نقش‌شان پررنگ‌تر از همیشه شد. ماندن اسکوچیچ، نشان داد این کمیته عملا نقشی فرمایشی در فدراسیون دارد و حتی تصمیمات هماهنگ شده‌اش، اجرا نمی‌شوند.

تزریق حاشیه از بالا
مشکلات بعضی ملی‌پوشان با دراگان اسکوچیچ، موضوع پنهانی نبود، اما بجز داستان توئیت مشهور طارمی، هیچوقت شکل علنی هم به خود نگرفت. ورود وزارت ورزش به ماجرای سرمربی تیم ملی، باعث علنی شدن این اختلاف شد. بازیکنان تیم ملی، دو دسته شدند و علیه هم، استوری منتشر کردند. سپس نوبت مصاحبه‌های جنجالی رسید. در نهایت، دراگان اسکوچیچ شغلش را حفظ کرد و دخالت وزارت ورزش، فقط شکافی عمیق در اردوی ایران به وجود آورد. شکافی که حالا، قابل چشم‌پوشی هم نیست و ترمیم آن تا پیش از جام جهانی، کار دشواری خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی