تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

برای «ملت» امید و ثروت تولید کنید

همه قدرت نظام جمهوری اسلامی در حمایت مردم از آن نهفته است و کم توجهی به رفع تحریم ظالمانه و عدم افزایش ثروت ملی و در نهایت ارتقای کیفیت زندگی، می‌تواند به ناامیدی مردم بینجامد، فلذا بایستی صاحب‌منصبان اذهان خود را متحول نمایند و آفتاب عدالت و عقلانیت در این سرزمین بیش از پیش بتابد.

کد خبر: ۱۳۳۶۹۴
۱۷:۵۸ - ۲۵ تير ۱۴۰۱

برای ملت امید و ثروت تولید کنید

دیدارنیوز: تولید ثروت و تعاملات بین‌المللی دوبال پرواز و اوج‌گیری کشور است، متأسفانه فرصت‌های بسیاری از دست رفته است، اما با بهادادن به منافع ملی و عقلانیت و دوراندیشی بیشتر خواهیم توانست از همین فرصت‌های اندک بهره‌های فراوانی را با تعامل با دنیا و جلوگیری از بار شدن هزینه‌های نامناسب بر دوش ملت جلوگیری کنیم.

همه قدرت نظام جمهوری اسلامی در حمایت مردم از آن نهفته است و کم توجهی به رفع تحریم ظالمانه و عدم افزایش ثروت ملی و در نهایت ارتقای کیفیت زندگی، می‌تواند به ناامیدی مردم بینجامد، فلذا بایستی صاحب‌منصبان اذهان خود را متحول نمایند و آفتاب عدالت و عقلانیت در این سرزمین بیش از پیش بتابد و صورت دیگری از تغییر بنیادی در اندیشه‌ها و بینش‌های مسئولان در مواجهه با جهانیان و همسایگان رخ نماید، چرا که در فرهنگ اسلامی به ما آموخته‌اند اساسی‌ترین و مبرم‌ترین نیاز هر قوم و ملت سه چیز است: امنیت، عدالت و فراوانی.

چکیده ضرورت‌های امروز ما در چهار اصل: اعتماد متقابل باداخل و خارج، امنیت عمومی و همه جانبه، امید به زندگی و آینده‌داری و معاش مادی متوازن همگان خلاصه می‌شود. بایستی سرمایه اجتماعی نظام تقویت گردد. همه ایرانیان از اینکه درآمد سرانه مردم کاهش یافته و تورم و گرانی افزایش یافته است، ناراحت هستند و نمی‌توان بیش از این شاهد ناراحتی مردم بود، راه نجات کشور را عبور از این وضعیت با مشارکت موثر مردم و نیز تعاملات بین‌المللی در ریسک و توانمندی و شجاعت مسئولین باید جست‌وجو کرد.

با توجه به مشترکات فرهنگی و جغرافیایی بین جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های پیرامون، لازم است بهره‌برداری از منابع مشترک نظیر منابع آب، نفت، گاز و ذخایر دریایی بین ایران و کشور‌های همجوار در اولویت قرار گیرد. دستگاه سیاست خارجی کشور، با اتخاذ دیپلماسی فعال، دوجانبه، چندجانبه و بین‌المللی و ارتباط مستمر و نزدیک با کشور‌های جهان، از دگردیسی‌های سریع و بی‌امان تغییرات اجتماعی و سیاسی اخیر در جهان، نهایت بهره‌برداری را به‌عمل آورد.

کمال‌الدین پیرموذن - نماینده سابق مجلس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی