تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
ویژگی‌های یک گزارشگر ورزشی از نگاه مسعود اسکویی
بازنشر/ گفت‌وگوی دیدارنیوز با مسعود اسکویی پیشکسوت رادیو و تلویزیون

ویژگی‌های یک گزارشگر ورزشی از نگاه مسعود اسکویی

دیدارنیوز در سوم اردیبهشت سال ۱۳۹۹ گفت و گویی را با مسعود اسکویی، پیشکسوت رادیو و تلویزیون انجام داده بود و امروز به بهانه درگذشت این پیشکسوت این گفتگو بازنشر می‌شود.
اعضای کمیته فنی فدراسیون کارنامه جالبی در فوتبال ایران ندارند

چه کسی «دراگان» را کشت؟

وظیفه تعیین «صلاحیت» مربیان در فوتبال ایران، به کمیته فنی سپرده شده است. چهره‌هایی که در آخرین جلسه، صلاحیت دراگان اسکوچیچ برای هدایت تیم ملی را رد کرده‌اند. اگر برکناری اسکوچیچ به نتایجی فاجعه‌بار در جام جهانی منجر شود، چه‌کسی پاسخگوی این مسئله خواهد بود؟ آیا فدراسیون آن روز همه مسئولیت را می‌پذیرد یا این کمیته فنی است که به هواداران فوتبال ایران پاسخ می‌دهد؟

کد خبر: ۱۳۳۵۱۳
۰۸:۱۰ - ۲۲ تير ۱۴۰۱

چه کسی «دراگان» را کشت؟

دیدارنیوز: حکم عدم صلاحیت دراگان اسکوچیچ را کمیته فنی فدراسیون فوتبال داد، کمیته‌ای که اعضایش حتی یک روز هم مربی تیم ملی نبوده‌اند.

وظیفه تعیین «صلاحیت» مربیان در فوتبال ایران، به کمیته فنی سپرده شده است. چهره‌هایی که در آخرین جلسه، صلاحیت دراگان اسکوچیچ برای هدایت تیم ملی را رد کرده‌اند و حتی مدعی شده‌اند که حاضر به تأیید صلاحیت کارلوس کی‌روش برای هدایت تیم ملی ایران نیستند. جالب اینکه در این مقطع حتی مخالفان سرسخت دراگان اسکوچیچ، نمی‌توانند با قاطعیت از لزوم برکناری او صحبت کنند چرا که تا جام جهانی زمان زیادی باقی نمانده و ایران تنها یک اردوی جدی تا قبل از شروع جام جهانی خواهد داشت.

اگر اعضای این کمیته تا این حد مخالف حضور سرمربی کروات روی نیمکت تیم ملی بودند، چرا قبل از این برای ایجاد تغییر در تیم اقدام نکردند؟ چرا آن‌ها تا این اندازه صبر به خرج دادند و زمان را برای تیم ملی به همین راحتی کشتند؟ از این گذشته، سؤال کلیدی اینجاست که روند تعیین صلاحیت در این کمیته با چه شیوه‌ای صورت می‌گیرد؟ کسی مثل ابراهیم قاسم‌پور صادقانه اعتراف کرده که از همان ابتدا نیز مخالف اسکوچیچ بوده و تحت هر شرایطی مخالف این مربی باقی خواهد ماند. این به آن معنی است که عملکرد اسکوچیچ هیچ تأثیری درنظر نهایی این کمیته نداشته است.

اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال، کارنامه جالبی در سال‌های گذشته نداشته‌اند. ابراهیم قاسم‌پور که این روز‌ها نقش سخنگوی این کمیته را نیز برعهده دارد، در «۱۰ سال» اخیر حتی یک تجربه مربیگری در لیگ برتر و حتی لیگ‌های پایین‌تر نداشته و همین حالا نیز هیچ پیشنهادی از تیم‌های لیگ برتری ندارد. اصغر مدیرروستا نیز آخرین تجربه مربیگری‌اش را یک دهه قبل سپری کرده و تنها به‌عنوان مدیر فنی در چند تیم حضور داشته است. پرویز مظلومی هم چندین سال است که در لیگ برتر مربیگری نمی‌کند، اما همه جا حضور دارد و در باشگاه استقلال پست‌های مختلفی را برعهده داشته است. حمید استیلی هم بعد از شکست در چند پروژه مربیگری، حالا سرپرست تیم ملی شده و نادر عزت‌اللهی، تنها به‌عنوان پیشکسوت باشگاه ملوان شناخته می‌شود.

خروجی مرتضی محصص نیز بعد از سال‌ها حضور در فوتبال ایران در قامت کارشناس، نکته فنی خاصی نبوده است. به‌نظر می‌رسد هدف فدراسیون از انتخاب کمیته فنی برای تصمیم‌گیری در مورد سرمربی، شانه خالی کردن از بار مسئولیت در مورد نیمکت تیم ملی است. اگر برکناری اسکوچیچ به نتایجی فاجعه‌بار در جام جهانی منجر شود، چه‌کسی پاسخگوی این مسئله خواهد بود؟ آیا فدراسیون آن روز همه مسئولیت را می‌پذیرد یا این کمیته فنی است که به هواداران فوتبال ایران پاسخ می‌دهد؟

همه فدراسیون‌های حرفه‌ای فوتبال در دنیا، مسئولیت تصمیم‌های کلیدی‌شان را می‌پذیرند. در کشوری مثل اسپانیا هم رئیس فدراسیون یک تنه پای همه تصمیم‌ها می‌ایستد. فدراسیون‌ها نهایتا می‌توانند از گروهی مشورت بگیرند، اما کسانی که در مورد سرمربی تیم ملی نظر مشورتی می‌دهند، باید چند درجه بالاتر از او باشند. در ایران قضاوت در مورد سرمربی تیم ملی به افرادی سپرده شده که حتی یک روز هم سرمربی این تیم نبوده‌اند و اصلا به‌عنوان مربی، هیچ دستاوردی نداشته‌اند.

این افراد هرگز نمی‌توانند معیار قضاوت در مورد یک مربی باشند. افرادی که گویا بیشتر از تصمیم فنی، در حال ضربه فنی کردن مربیان هستند. نخستین خروجی این کمیته، حضور صمد مرفاوی در تیم ملی جوانان بوده است. ماجرایی که نشان می‌دهد کارنامه و عملکرد، تأثیری در قضاوت در مورد مربیان در این کمیته ندارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی