تیتر امروز

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...

لاپید ادعا کرد؛ تقویت همکاری اسرائیل و آمریکا علیه «ایران»

لاپید، نخست وزیر اسرائیل ادعا کرد که تقویت همکاری بین اسرائیل و ایالات متحده علیه ایران محور اصلی مذاکرات دوجانبه در جریان سفر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به خاورمیانه است.

کد خبر: ۱۳۳۳۵۱
۱۷:۲۷ - ۱۹ تير ۱۴۰۱

لاپید ادعا کرد؛ تقویت همکاری اسرائیل و آمریکا علیه «ایران»

دیدارنیوز: یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه گفت که تقویت همکاری بین اسرائیل و ایالات متحده علیه ایران محور اصلی مذاکرات دوجانبه در جریان سفر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به خاورمیانه خواهد بود.

لاپید که در آغاز نشست هفتگی کابینه اسرائیل سخن می‌گفت با تاکید بر این که «جو بایدن، یکی از بهترین دوستان اسرائیل در میان سیاستمداران آمریکایی است»، یادآور شد که رئیس جمهوری ایالات متحده روز چهارشنبه در تل‌آویو میهمان او خواهد بود.

نخست وزیر اسرائیل با اشاره به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد افزایش استفاده از سانتریفیوژ‌ها پیشرفته از سوی ایران اظهار داشت: «آشکار شده که ایران غنی‌سازی اورانیوم را با استفاده از سانتریفیوژ‌های پیشرفته آغاز کرده و تعهدات خود را به طور کامل نقض کرده است.»

لاپید از جامعه جهانی خواست تا «بازگرداندن پرونده فعالیت‌های هسته‌ای ایران به شورای امنیت سازمان ملل و اجرای حداکثری تحریم‌ها» پاسخ روشنی به توسعه‌طلبی هسته‌ای ایران بدهد.

لاپید در ادامه سخنان خود تاکید کرد: «اسرائیل که ایران دشمن شماره یک آن است، آزادی عمل کامل خود را چه از نظر دیپلماتیک و چه از نظر عملیاتی، علیه برنامه هسته‌ای ایران حفظ می‌کند.»

نخست وزیر اسرائیل افزود: «بر همین اساس ما با رئیس جمهوری آمریکا و هیات همراه او راه‌های افزایش همکاری امنیتی مشترک در برابر تمامی تهدید‌های موجود را مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد.»

پیشتر وزیر دفاع اسرائیل نیز اعلام کرده بود در حال ایجاد یک ائتلاف دفاع هوایی منطقه‌ای علیه ایران است که مورد حمایت ایالات متحده است؛ طرحی که سپس جان کربی، مسئول هماهنگی ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز آن را تایید کرد.

در مقابل، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران روز یکشنبه طرح این موضوع را «تحریک‌آمیز» توصیف کرد و گفت که «جمهوری اسلامی ایران به این اظهارات از منظر تهدید علیه امنیت ملی و منطقه‌ای نگاه می‌کند.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی