تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
در سفر به کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

قالیباف: زندگی مظلومانه مردم نشان از ضعف مدیریت‌ها است

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: محرومیت این دیار قابل تحمل برای ما نیست و جز ضعف در ما نیست که مردم اینگونه مظلومانه زندگی می‌کنند.

کد خبر: ۱۳۳۱۴۵
۲۱:۲۹ - ۱۴ تير ۱۴۰۱

قالیباف: زندگی مظلومانه مردم نشان از ضعف مدیریت‌ها است

دیدارنیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به داشته‌های خداوندی کهگیلویه و بویراحمد از جمله آب و منابع طبیعی گفت: زندگی مظلومانه برخی از مردم این استان نشان از ضعف مدیریتی است.

محمد باقر قالیباف عصر امروز در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بازدید از برخی مناطق این استان اظهار داشت: محرومیت این دیار قابل تحمل برای ما نیست و جز ضعف در ما نیست که مردم اینگونه مظلومانه زندگی می‌کنند.

وی اجرای عدالت در توزیع ثروت و امکانات، محرومیت زدایی و اشتغالزایی از اولویت‌های دولت و مجلس عنوان کرد و افزود: برای تحقق این برنامه‌ها هم افزایی خوبی وجود دارد.

قالیباف با تاکید بر اینکه مجلس برای رفع مشکل آب، راه و برق روستا‌ها اعتبارات خوبی را مصوب کرده است، ابراز کرد: نظارت دقیق و مستمر بر توزیع امکانات و اعتبارات باید جزو برنامه‌های در دستور کار نمایندگان مجلس باشد.

وی با اشاره به مشکلات عمران شهری و چالش‌های اجتماعی موجود در شهر‌های کهگیلویه و بویراحمد بویژه شهر یاسوج، خاطرنشان کرد: برای ساماندهی حاشیه نشینی در کنار شهر یاسوج اعتبار لازم پیش بینی می‌شود

وی خاطرنشان کرد: امروز توفیق پیدا کردم در این سفر به همراه عزیزان و همکاران و نمایندگان محترم استان و رؤسای کمیسیون‌های مجلس در این بازدید و نظارت ستادی حضور داشته باشم از این بابت خدا را شاکرم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نکات و مباحث کلیدی که در دستور نظارت ستادی است، تصریح کرد: اگر در دولت قبل در حوزه نظارت‌های میدانی فعال بودیم به این دلیل بود که شرایط کرونا و شرایط موجود اقتضا می‌کرد که مسئولان قوا حضور بیشتری در مناطق و بخش‌ها داشته باشند. از این رو سعی کردیم با وجود کرونا حضور و تحرک بیشتری در مناطق برای انجام کار داشته باشیم، اما دولت جدید انصافاً بسیار پرتحرک در استان‌ها و بخش‌های مختلف حضور دارند.

وی ادامه داد: همچنین امروز مسئولان قوا در این زمینه فعال هستند بنابراین ما نیز در این دوره حرکت‌هایمان، جهت‌گیری‌ها و نظارت‌ها و سیاست‌گذاری‌ها و نظارت بر اجرای قوانین را مقداری دقیق‌تر کردیم همان طور که مسئولان دیوان محاسبات نیز در این جلسه به آن اشاره کردند. در برخی از قوانین اعتبارات بودجه و ظرفیت‌های ملی وجود داشته طبیعتا بنا به نیاز توزیع آن بستگی به تحرک دارد و بدون تعاریف در کشور ما ارتباطات نیز در این رابطه اثرگذار هستند.

قالیباف افزود: طبیعتاً در این مورد نظارت مجلس می‌تواند موجب توزیع عادلانه و نظارت بر آن و ایجاد فرصت‌های بهتر و دقیق‌تر شود هر چند که امروز سفر نظارتی یک روزه بود، اما حداقل قریب به دو ماه موضوعات مطالعاتی در رابطه با موضوعات این استان را شخصا به همراه کمیسیون‌ها، نمایندگان مجلس و کارشناسانی که از مرکز به این استان آمده‌اند دنبال کردم. همچنین جلساتی با وزرای مربوطه در تهران راجع به موضوعات مطرح شده برگزار کردیم که برخی از جلسات با حضور وزرا حدود دو الی سه ساعت با محوریت موضوعات تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ لذا امروز که خدمت شما هستیم دقیق بر ابعاد کار، میزان پیشرفت پروژه‌ها، نقاط قوت و ضعف، اشکالات موجود و کار‌هایی که باید انجام شود، آشنا بودیم.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه سفر‌های نظارت ستادی با اولویت مناطق محروم انجام می‌شود، تصریح کرد: مناطق محروم در تحقق حقوقشان دچار مشکل هستند و اینجاست که ما باید به عنوان نمایندگان مردم از مناطق محروم باید حمایت کنیم.

وی گفت: بنده با استان کهگیلویه و بویر احمد بیگانه نبودم و حداقل چندین سفر جهادی خارج از حوزه رسمی به این استان داشتم، اما امروز با صحنه‌هایی روبرو شدم که اصلا برای ما قابل تحمل نیست. اینکه مردم مظلومانه در برخی از نقاط زندگی می‌کنند جز از ضعف ما نیست؛ این ما و شما هستیم که باید دست به دست هم دهیم و مشکلات را حل و فصل کنیم.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی