تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

استقبال سرد دانش‌آموزان از رشته‌های ریاضی و فنی/ کمتر از ۱۰ درصد کنکوری‌ها در این گروه ‌شرکت کردند

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تعداد یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری داوطلبان کنکور سراسری امسال گفت: حضور تنها ۱۴۵ هزار نفر یعنی کمتر از ۱۰ درصد از این داوطلبان در گروه آزمایشی ریاضی و فنی را نگران کننده خواند.

کد خبر: ۱۳۲۸۰۳
۱۲:۱۷ - ۰۹ تير ۱۴۰۱

استقبال سرد دانش‌آموزان از رشته‌های ریاضی و فنی/ کمتر از ۱۰ درصد کنکوری‌ها در این گروه ‌شرکت کردند

دیدارنیوز_خوزستان| به نقل از تنسیم : علی خیرالدین امروز در آیین افتتاح سومین دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور در سمنان اظهار داشت: حضور تنها 145 هزار نفر از مجموع یک میلیون و 500 هزار داوطلب کنکور سراسری امسال در گروه ریاضی و فنی بسیار نگران کننده است.
وی اشتغال را دغدغه دانش‌آموختگان بیکار در کشور دانست و تصریح کرد: امروز بسیاری از دانش‌آموختگان مقطع دکترا در رشته‌های ریاضی و فنی بیکارند.
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ترسیم نشدن آینده امیدبخش شغلی را علت کاهش استقبال داوطلبان کنکور سراسری از گروه ریاضی و فنی دانست و افزود: این آمار نشان می‌دهد که تا چه حد بدنه کشور از نیروهای متخصص فناور و فنی خالی بوده و این موضوع مایه نگرانی است.
خیرالدین توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور را لازمه توسعه اشتغال برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های ریاضی و فنی عنوان و بر لزوم برنامه‌ریزی در این زمینه تأکید کرد و افزود: میزان اشتغالزایی شرکت‌های دانش بنیان نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است.
هر واحد دانش‌بنیان چند شغل ایجاد کرده است؟
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اشاره‌ای هم به آمار اشتغال ایجاد شده با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان‌ها کرد و افزود: بیش از 90 هزار فرصت شغلی با استفاده از ظرفیت شش هزار و 700 شرکت دانش‌بنیان کشور  ایجاد شده است.
به گزارش تسنیم، با یک حساب سرانگشتی درباره این آمار می‌توان دریافت که هر شرکت دانش‌بنیان در کشور به طور میانگین 13.4 شغل ایجاد کرده که این آمار با توجه به نوپا بودن صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان، درخور توجه است.
خیرالدین بر لزوم استفاده از همه ظرفیت‌های موجود برای توسعه دانش‌بنیان‌ها در کشور تأکید و تصریح کرد: باید از ظرفیت فضاهای موجود مانند 1.3 میلیون متر مربع فضای سرپوشیده در مراکز دانشگاهی پیام نور و بیش از 22 میلیون متر مربع فضا‌های مناسب واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در اقصی نقاط کشور برای توسعه فناوری، دانش‌بنیان‌ها و مراکز نوآوری و همچنین ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی بهره برد.
تعداد دهکده‌های فناوری کشور به 10 می‌رسد
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برنامه دولت برای افتتاح 10 دهکده فناوری در کشور تا پایان امسال، توسعه گفتمان نوآوری و فناورانه را از جمله اهداف افتتاح این دهکده‌های فناوری عنوان و تصریح کرد: دهکده‌های فناوری در واقع رابطه میان پارک‌های علم و فناوری و  مراکز رشد را تقویت کرده و حلقه اتصال این دو به یکدیگر است.

خیرالدین برلزوم توسعه الگوی ایجاد دهکده‌های نوآوری و فناوری در بخش خصوصی و دولتی تأکید کرد و  با بیان اینکه امروز ورود به عرصه فناوری و نوآوری یک ضرورت انکارناشدنی است گفت: دهکده های نوآوری و فناوری و شرکت های دانش بنیان نقش مهمی در ایجاد اشتغالزایی دارند و باید توسعه یابند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی