تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان خوزستان مطرح کرد؛

بهره مندی افراد فاقد بیمه درمانی از طرح بیمه سلامت همگانی

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خوزستان گفت:افراد فاقد بیمه درمانی می‌توانند به صورت کاملا رایگان بیمه شوند.

کد خبر: ۱۳۲۷۷۷
۱۴:۵۶ - ۰۸ تير ۱۴۰۱

بهره مندی افراد فاقد بیمه درمانی از طرح بیمه سلامت همگانی


به گزارش دیدارنیوز_خوزستان: محمدرضا رضایی صبح امروز(۸ تیرماه )در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه یکی از مهم ترین بیمه ها، بیمه شخص ثالث است اظهار داشت: متولی اصلی بیمه شخص ثالت از سوی دولت،سازمان بیمه سلامت است.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان عنوان کرد: اجرایی شدن نسخه الکترونیک که پایه‌گذار آن بیمه ها بودند ،حرکت شایسته ای بود که از سال گذشته در استان اجرایی شد ،که عمده‌ترین آن بیمه سلامت و تامین اجتماعی بود.

وی با بیان اینکه با کمبود پزشک طرف قرارداد بیمه سلامت در استان خوزستان احساس می شود، گفت: آماده عقد قرارداد با پزشکان و مؤسسات درمانی هستیم.

رضایی با اینکه ۱۱ الی ۱۲ هزار نسخه الکترونیک در روز در خوزستان صادر می شود،تصریح کرد: مزیت نسخه نویسی الکترونیک این است که میزان بدهی روزانه به مؤسسات درمانی مشخص می شود.


سرپرست اداره کل بیمه سلامت خوزستان بیان داشت: با اعتباری که دولت در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار داد،موفق شدیم در سال ۱۴۰۱ مطالبات مؤسسات درمانی بخش خصوصی و دولتی پرداخت کنیم.


 وی یکی از مزایای بیمه سلامت همگانی برای سه دهک اول جامعه رایگان بودن برشمرد و گفت: افراد فاقد بیمه سلامت خودکار در سیستم به صورت کاملا رایگان بیمه می شوند.


رضایی در خصوص بیمه سلامت همگانی دهک های دیگر جامعه بیان کرد: حق بیمه برای دهک چهارم ۱۰ درصد از کل مبلغ( مبلغ کل حق بیمه یکسال ۱ میلیون ۱۰۴ هزارتومان ) ، برای دهک پنجم و ششم ۲۵ درصد درصد ،دهک های هفتم و هشتم ۵۰ درصد و دهک های نهم و دهم باید باید کل حق بیمه را به ازای هر نفر پرداخت کند.


سرپرست اداره کل بیمه سلامت خوزستان عنوان کرد: در این بیمه،افراد بیمار باید به پزشک خانواده ای که برای آن ها تعیین صشده مراجعه کنند و در صورت تشخیص پزشک به متخصص ارجاع داده می شوند.


رضایی با بیان اینکه مادران باردار و کودکان تا سن ۵ سالگی می‌توانند رایگان بیمه شوند افزود: زوج های نابارور می توانند برای درمان ناباروری تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال در سال از خدمات بیمه به شرط اینکه عضو صندوق دیگری نباشند بهره مند شده ،که پنج مرکز درمان ناباروری ، بیمارستان امام خميني(ره)،آریا،مرکز مهزیار، مرکز درمان ناباوری جهاد دانشگاهی فعالیت می‌کند،که طرف قرارداد ما در استان خوزستان ،بیمارستان گنجویان دزفول، بیمارستان امام خميني(ره) اهواز است.


سرپرست اداره کل بیمه سلامت خوزستان اظهار کرد: چهار هزار و ۲۸۲ نفر بیمار خاص اعم از هموفیلی، ام اس،پیوند اعضا و نظایر آن در خوزستان عضو صندوق هستند که در بحث پوشش دارویی از ۹۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه دارو را بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه خوزستان از لحاظ جمعیت رتبه چهارم را در کشور به خود اختصاص داده گفت: یک هزار و ۷۰۰ موسسه طرف قرارداد با بیمه سلامت در خوزستان وجود دارد ،که ۲ میلیون ۴۰۰ هزار بیمه شده دارد.

 سرپرست اداره کل بیمه سلامت خوزستان بیان کرد: همچنین مردم برای اینکه متوجه شوند تحت پوشش بیمه سلامت هستند یا خیر باید از طریق کد ستاره ۱۶۶۶ مربع اقدام کنند. بیمه‌شدگان می توانند شکایات خود را نیز در سامانه shekayat.ihio.gov.ir ثبت کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی