تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
مدیرعامل هلدینگ آفرینش با اشاره به اجرای طرح احیای فرش دستباف کرمان:

محمود افضلی: شمار بافندگان قالی کرمان را به ۱۰ هزار نفر می‌رسانیم

محمود افضلی مدیر عامل هلدینگ آفرینش برتر گفت: به‌ زودی یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فرش کرمان خواهیم شد و شمار بافندگان قالی کرمان را به ۱۰ هزار نفر می‌رسانیم.

کد خبر: ۱۳۲۵۸۵
۱۰:۴۹ - ۰۶ تير ۱۴۰۱

محمود افضلی: شمار بافندگان قالی کرمان را به ۱۰ هزار نفر می‌رسانیم

 

دیدارنیوز ـ سپیده پیری: دکتر محمود افضلی مدیرعامل هلدینگ آفرینش با اشاره به اجرای طرح احیای فرش دستباف کرمان اعلام کرد: «در این پروژه، به‌زودی، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فرش کرمان خواهیم شد».

 افضلی در گفت‌وگو با فردای‌کرمان دربارۀ جزئیات این پروژه اظهار کرد: «در جریان این پروژه، براساس تلفیق نقشه‌های قدیمی فرش کرمان با نقشه‌های جدید بازار، طرح‌هایی تولید خواهیم کرد».

وی با بیان اینکه از لحاظ کیفیت و کمیت حجم قابل توجهی فرش را تولید خواهیم کرد، افزود: «در حال حاضر، برای اجرای این پروژه، ۳۰۰ بافنده مشغول هستند و در دو سال دیگر به ۱۰ هزار نفر با پنج هزار دار قالی خواهند رسید».

مدیرعامل هلدینگ آفرینش ادامه داد: «فرایند تولید تا فروش را حمایت خواهیم کرد و در این راستا، در حال برنامه‌ریزی هستیم تا یک کارخانۀ ریسندگی نیز در کرمان احداث کنیم چرا که یکی از ارکان مهم در افزایش کیفیت فرش، مواد اولیه است. وقتی خودمان آن را تولید کنیم، کیفیت مدنظر فراهم خواهم شد و نگرانی از این بابت نخواهیم داشت».

وی با بیان اینکه در حوزۀ فروش نیز، برنامه‌ریزی لازم انجام شده است، گفت: «نخستین گالری با عنوان گالری فرش نفیس آفرینش به‌ تازگی در کرمان راه‌اندازی شد. مشابه این فروشگاه را در دیگر شهر‌های بزرگ کشور نیز افتتاح خواهیم کرد. فاز بعدی، صادرات فرش کرمان به دیگر کشور‌های دنیاست. در حال حاضر، صادرات به امارات و ترکیه و فرانکفورت آلمان انجام می‌دهیم».

افضلی در حاشیۀ مراسم افتتاح گالری فرش نفیس آفرینش ادامه داد: «بخش عمده‌ای از این پروژه، برنامه‌ریزی برای فروش فرش کرمان در بازار‌های جهانی است و سعی می‌کنیم بازار‌های از دست رفتۀ فرش کرمان را بازیابی کنیم».

وی در پاسخ به این پرسش که در استان کرمان به چه حمایت‌هایی نیاز دارید؟ گفت: «منابع مالی پروژۀ احیای فرش را تامین کرده‌ایم، اما اگر تسهیلاتی که دولت مصوبه کرده به قالی‌بافان داده شود، می‌توانند با کیفیت و فراغ بال بیشتری کار کنند. استانداری کرمان وعده داده که حمایت می‌کند تا قالی‌بافانی که با ما کار می‌کنند بتوانند وام‌های قرض‌الحسنه دریافت کنند که امیدواریم محقق شود».

به گزارش دیدار، شرکت فرش نفیس آفرینش که از سال ۹۹ و با هدف احیای فرش دستباف فعالیت خود را در کرمان آغاز کرده، برای ارتباط سهل‌تر با مشتریان، یک گالری برای نمایش و فروش این کالای هنری راه‌اندازی کرد که در شهر کرمان، ابتدای بلوار جهاد (بین کوچۀ یک و سه) واقع شده است.

این شرکت که مدیریت آن را عطاا... شفیعی‌پور از پیشکسوتان فرش کرمان برعهده دارد، در همین دو سال فعالیت، توانسته زنجیرۀ ارزش فرش دستباف از تامین و تولید مواد اولیه تا فروش محصول را با همکاری بیش از یک‌هزار بافندۀ ماهر در سطح کشور اجرایی کند.

راه‌اندازی گالری فرش نفیس آفرینش بهانه‌ای شد تا جمعی از پیشکسوتان و فعالان فرش و مقامات استانی دور هم جمع شده و از مسائل این هنر ـ صنعت دیرینه بگویند.

در این مراسم، مدیرعامل هلدینگ آفرینش در معرفی کوتاهی از فعالیت‌های این هلدینگ گفت: «این هلدینگ سال ۹۶ تاسیس شده، ولی سابقۀ فعالیت آن به ۲۲ سال پیش برمی‌گردد. اکنون ۲۵ شرکت زیرمجموعه دارد که یکی از آن‌ها، فرش نفیس آفرینش کرمان است».

دکتر محمود افضلی افزود: «پشت پروژۀ احیای فرش کرمان یک هلدینگ ایستاده که با منابع مالی و فناوری و دانش و نیروی انسانی خود از این پروژه حمایت می‌کند».

افضلی با بیان اینکه هلدینگ آفرینش در حوزه‌های مختلف اقتصاد فعالیت می‌کند، ادامه داد: «یکی از سه شرکت بزرگ واردکنندۀ خوراک دام در کشور هستیم. این فعالیت، در زنجیرۀ تامین موادغذایی خوراک دام نقشی بسیار اساسی دارد و مشکلات زیادی هم در شرایط تحریمی داریم ولی، توانستیم در سه سال گذشته، به سومین واحد بزرگ واردکننده خوراک دام تبدیل شویم».

وی توضیح داد: «در این هلدینگ، تشکیلاتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ نیز داریم؛ شرکت ایده‌پردازان نوین آفرینش که از معروف‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذار در این حوزه است و در چهار سال گذشته، در هشت پروژۀ دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری کرده است که یکی از آن‌ها، صرافی دیجیتال بود که در حال حاضر، «والکس» بزرگ‌ترین صرافی دیجیتال کشور است».

افضلی با بیان اینکه زیرمجموعۀ دیگر هرمس است که به یک هلدینگ مالی تبدیل شده است، اظهار کرد: «شرکت سرمایه‌گذاری دیگری داریم که کار پرداخت الکترونیکی انجام می‌دهد».

وی افزود: «در حوزۀ دانش‌بنیان‌ها بسیار سرمایه‌گذاری کردیم و خوشبختانه موفقیت خوبی نیز داشته‌ایم».

مدیرعامل هلدینگ آفرینش برتر اضافه کرد: «در تولید و توزیع و تجارت زعفران نیز شرکتی داریم که بسیار موفق است و اولین‌بار زعفران را وارد بورس کرده است که این اقدام، به رونق تجارت این محصول در کشور کمک فراوانی داشته است».

وی گفت: «تعدادی پروژۀ ساختمانی هم در قالب سرمایه‌گذار، مالک یا مجری داریم از جملۀ آن، یک مجتمع بین‌راهی در اتوبان غدیر تهران داریم که در حال تکمیل است و زیباترین و کامل‌ترین مجموعۀ بین‌راهی کشور خواهد بود».

مدیرعامل هلدینگ آفرینش در ادامه اظهار کرد: «در شهر کرمان، نزدیک دانشگاه آزاد، در حال اخذ مجوز‌ها و پیگیری برای احداث یک شهرک هشت هکتاری هستیم که در آن هتل‌بیمارستان و بازارچۀ صنایع‌دستی و واحد‌های تجاری و مسکونی نیز ساخته می‌شود».

وی با اشاره به فعالیت دو شرکت گردشگری و هتل‌داری در این هلدینگ گفت: «در شیراز پروژه‌ای داریم که خانه‌های قدیمی را مرمت می‌کنیم تا به عنوان هتل پنج ستاره خدمات‌دهی کنند. در اصفهان، شهداد کرمان، چابهار، قشم و کیش هم پروژه‌های ساخت هتل را داریم».

افضلی اضافه کرد: «در جزیرۀ هرمز نیز شهرک هفت هکتاری با کلیۀ امکانات اقامتی و توریستی و تجاری در حال ساخت است».

وی دربارۀ پروژه‌های هلدینگ آفرینش در کرمان توضیح داد: «در سیرجان و نرماشیر، دو واحد کارخانۀ نئوپان در دست احداث داریم که زنجیرۀ هم هستند و بخشی از مواد اولیه در نرماشیر تولید می‌شود. یکی از از بزرگ‌ترین کارخانه‌های نئوپان کشور خواهد بود و تا ۱۴، ۱۵ ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین، یک واحد کشت و صنعت دو هزار هکتاری در ریگان داریم».

مدیرعامل هلدینگ آفرینش برتر با بیان اینکه پروژۀ پرورش شتر هزار نفری در ریگان نیز در حال اجراست، افزود: «در نرماشیر نیز، کارخانه‌ای برای تولید فرآورده‌های خرما در دست ساخت داریم».

وی سپس اظهار کرد: «مدارس ریحانه نیز وابسته به این هلدینگ هستند که به اذعان بسیاری از کارشناسان، سطح کیفی آموزش در آن فوق‌العاده است و در کرمان هم این مدرسه را داریم».

افضلی اضافه کرد: «موسسه خیریه‌ای هم داریم که با ۲۴ مرکز شبه‌خانواده برای نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست فعالیت می‌کند و حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر تاکنون از این مراکز بزرگ خارج شده‌اند».

وی گفت: «درمانگاه‌های خیریه ریحانه را هم داریم که در کرمان، درمانگاه ابوالفضل (ع) است که مراجعه‌کنندگان بسیار زیادی دارد».

به گزارش دیدار، هلدینگ آفرینش که فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی گسترده‌ای در مناطق مختلف کشور انجام داده، اکنون، با مطالعۀ علمی و به‌کارگیری توأمان تجربه و دانش برای احیای فرش دستباف کرمان پیش‌قدم شده است. مهرابی معاون اقتصادی استاندار کرمان و پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده کرمان و راور با استقبال از سرمایه‌گذاری این هلدینگ در کرمان، برای توسعۀ فعالیت‌های این مجموعه در استان اعلام آمادگی کردند. در این راستا چشم امید بسیاری از فعالان فرش کرمان به طرح احیای فرش دستباف هلدینگ آفرینش و شرکت نفیس آفرینش است که اجرای آن، ضمن نجات این هنر ـ صنعت دیرینه از احتضار، هزاران شغل در کرمان ایجاد می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی