تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
یک هفته با نقل و انتقالات فوتبال ایران

غول‌ها از خواب بیدار شدند

در هفته گذشته تغییر و تحولات زیادی در فضای فوتبال باشگاهی کشور به وجود آمد و مربیان و بازیکن‌ها بسیاری در لیست نقل و انتقالات قرار گرفتند.

کد خبر: ۱۳۲۳۸۲
۱۶:۰۵ - ۰۳ تير ۱۴۰۱

نقل و انتقالات هفته

دیدارنیوز ـ شقایق آسیایی: با اینکه در روزهای اخیر همچنان پرسپولیس در زمینه جذب بازیکن قوی‌تر از بقیه تیم‌ها عمل کرده اما حضور دو مربی پرتغالی یعنی ریکاردو ساپینتو روی نیمکت استقلال و ژوزه مورایس روی نیمکت سپاهان را می‌توان مهم‌ترین اتفاق هفته و یک جهش فوتبالی خوب به حساب آورد که به طور حتم تماشاگران بیشتری را به لیگ ۲۲ام جذب خواهد کرد

انتقال پر سر و صدا با کارنامه‌ای معمولی

پس از هفته‌ها انتظار سرانجام جانشین فرهاد مجیدی در استقلال مشخص شد و ریکاردو ساپینتو پرتغالی هدایت آبی‌ها را در لیگ برتر بیست و دوم، برعهده گرفت.

مربی تازه وارد آبی‌ها ۵۴ ساله است و سابقه پوشیدن لباس تیم‌های اسپورتینگ لیسبون، رئال سوسیه داد و استاندارد لیژ بلژیک را دارد و در فاصله ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۱  نیز در تیم ملی پرتغال بازی کرده و موفق شده در ۴۵ بازی ملی خود ۱۰ گل، به ثمر برساند.

ساپینتو با از پشت سر گذاشتن چند دوره مصدومیت سرانجام از سال ۲۰۱۰ کار مربیگری را در تیم لیریای پرتغال آغاز کرد و در ادامه هدایت تیم‌های اسپورتینگ لیسبون، ستاره سرخ بلگراد، لژیا ورشو، استانداردلیژ، واسکودوگاما، براگای پرتغال و مورینزه را نیز برعهد داشته است.

در عرصه مربی‌گری نیز وی به همراه استانداردلیژ موفق شد به عنوان قهرمانی جام حذفی بلژیک در سال ۲۰۱۸ دست یابد. حضور ساپینتو از میان اسامی متعدد داخلی و خارجی که مطرح شد البته با انتقادهایی هم همراه بود و بعضی از کارشناسان معتقدند که او کارنامه قابل قبولی برای نشستن روی نیمکت استقلال ندارد، ولی هنوز برای قضاوت‌ زود است و باید دید که در ادامه او برای جذب بازیکن و در شروع لیگ چه برنامه هایی دارد.

قرارداد این مربی پرتغالی با استقلال دو ساله است که سال دوم مشروط و با توافق طرفین و افزایش ۲۰ در صدی همراه خواهد بود. با توجه به اینکه رقم قرارداد ساپینتو اعلام نشده، بازار شایعات داغ است و گفته می شود که قرارداد او در سال اول ۱۲.۵ میلیارد تومان یا ماهانه ۱ میلیارد و ۴۰ میلیون و روزانه حدود ۳۸ میلیون تومان است که در مقایسه با رقم قراردادهای مربیان خارجی عدد زیادی محسوب نمی‌شود.

ریکاردو ساپینتو پس از حضور در ایران و جلسه معارفه ای که در هتل اسپیناس در روز چهارشنبه برگزار کرد به کشورش بازگشت تا هفته آینده به همراه خانواده به ایران برگردد و کارش را به صورت رسمی آغاز کند.

بازار کساد نقل و انتقالات بازیکن در استقلال

هر چند استقلالی‌ها بالاخره صاحب مربی شدند، ولی در بازار نقل و انتقالات تنها بازیکنی که به ثبت رسیده و تا این لحظه اعلام عمومی شده است همان سجاد شهبازاده است. گفته می شد استقلال قصد دارد در جلسه معارفه ساپینتو از سعید صادقی که به دلیل عملکرد خوبش مورد توجه هر دو تیم سرخابی هست، رونمایی کند که در نهایت پرسپولیسی ها با رقم پیشنهادی اغوا کننده کاری کردند که صادقی از پای میز مذاکره با آبی ها بلتد شود و گفته می شود به قطعا با پرسپولیس قرارداد خواهد بست.

البته گفته می‌شود استقلال در حال مذاکره با امید حامدی فر از صنعت نفت، علی کریمی، کاوه رضایی، محسن آذرباد، محمد نادری، محمد نژاد مهدی و دو بازیکن سرباز فصل گذشته خود هست یعنی محمد حسین مرادمند و ساوش یزدانی هست که تا این لحظه هیچکدام از این بازیکنان به خروجی رسمی یا ثبت قرارداد نرسیده‌اند.

شایعه شده علاوه بر رودی ژستد که خیلی زود از استقلال جدا شد، وریا غفوری کاپیتان محبوب آبی ها نیز به دلایلی غیر فنی در لیست خروج قرار گرفته است این در حالی است که مسئولین استقلال تا این لحظه هیچ اظهار نظر رسمی در این‌باره نکرده اند. گفته می‌شود تا امروز سه باشگاه سپاهان، گل گهر و هوادار به وریا غفوری برای فصل آینده، پیشنهاد داده‌اند. باید دید که سرنوشت ادامه همکاری وریا با استقلال در روزهای آینده چگونه رقم خواهد خورد.

خط و نشان پرسپولیس برای لیگ

تیم پرسپولیس بیشترين تغییرات را در فصل نقل و انتقالات داشته و می توان گفت که مقام اولرا در این رقابت به خود اختصاص داده است به طوری که خیلی‌ها معتقدند با این تعداد بازیکن مطرح که این تیم جذب کرده می توان از همین حالا پرسپولیس را کاندید قهرمانی لیگ ۲۲ام دانست.

پرسپولیس تا این لحظه با دانیال اسماعیلی‌فر، سروش رفیعی، علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، محمد مهدی احمدی، مرتضی پورعلی گنجی قرارداد بسته اند و گفته می شود در حال مذاکرات نهایی برای عقد قرارداد با امیر شهیم، سعید صادقی، کاسیانو مهاجم پرتغالی، یک مهاجم آفریقایی و احمد نوراللهی انجام نیز هستند که ظرف روزهای آینده، نتیجه آن اعلام خواهد شد.

تغییرات کادر فنی!

گفته می شود پس از جدایی حمید مطهری دستیار اول یحیی گل محمدی و داوود فنایی مربی گلرهای پرسپولیس قرار است علاوه بر جذب په په لوسادای اسپانیایی مربی بدنساز، یک دستیار اول در خور اروپایی و یک مربی گلر خارجی نیز به جمع قرمز پوشان اضافه شوند که پرسپولیس عملا با این یارگیری برای تمام تیم‌های لیگ، از همین حالا خط و نشان کشیده است.

تا این لحظه حامد لک، رامین رضائیان، سعید آقایی، علی شجاعی، احسان پهلوان، رضا اسدی، سید جلال حسینی، شرزود تمیروف، علیرضا ابراهیمی، عیسی آل‌کثیر، محمد شریفی، محمد مهدی مهدی خانی و منوچهر صفراف در لیست خروج باشگاه قرار گرفته‌اند.

مورایس، بمب خبری سپاهان

سرانجام ژوزه مورایس دستیار سابق ژوزه مورینیو و مربی‌ای که مورد توجه استقلالی ها نیز بود به سپاهان رسید. مورایس گزینه جدی دیگر سپاهانی‌ها پس از ماگات بود که در هفته گذشته سفری دو روزه به ایران داشت و از تمامی امکانات باشگاه سپاهان دیدن کرد وبعد بر سر جزئیات قرارداد با مسئولان باشگاه به توافق رسید و یک روز پس از اعلام رسمی باشگاه استقلال، بمب نقل و انتقالات سپاهان نیز در اصفهان منفجر شد.

مورایس با کارنامه موفق

مربی ۵۷ ساله پرتغالی که دوران بازیِ قابل توجهی ندارد، از آخرین سال دهه نود میلادی کارش را به‌عنوان سرمربی تیم دوم بنفیکا آغاز کرد و طی ۲۰ سال گذشته شانس حضور در کشورهای مختلفی نظیر آلمان، انگلیس، ایتالیا، اسپانیا، یونان، ترکیه، تونس، سوئد، عربستان و کره‌جنوبی را پیدا کرده است. جالب اینکه این مربی که تجربه بالایی در مربیگری و دستیاری در کشورهای مختلف و به خصوص ژوزه مورینیو را دارد در الهلال عربستان و چونبوک موتورز کره‌جنوبی توانسته به مقام قهرمانی هم دست پیدا کند؛ این امر می‌تواند خبر خوبی برای هواداران سپاهان باشد که امیدوارند با این مربی به ششمین قهرمانی تاریخ لیگ برتر دست پیدا کنند. گفتنی است قرارداد این مورایس پرتغالی با سپاهان سه ساله است.

فرصت کم سپاهان

در مدتی که مسئولین سپاهان در حال مذاکره برای جذب سرمربی بودند، چهار بازیکن کلیدی این تیم سجاد شهبازاده، سروش رفیعی، دانیال اسماعیلی‌فر، گئورگی گولسیانی، محمد نژاد‌مهدی و میلاد جهانی جذب سایر تیمهای لیگ مخصوصا سرخابی‌های پایتخت شدند و مورایس در زمان کم باقیمانده باید در بسیاری خطوط بازیکن بگیرد. همین موضوع و آماده کردن تیمی متعادل اولین چالش مورایس در سپاهان خواهد بود که باید دید چگونه از پس آن بر می آید.

خدابنده لو در سیرجان

گل‌گهر سیرجان با مربیگری قلعه‌نویی در نقل و انتقالات مختصر و مفید عمل کرد. این تیم با محمد خدابنده لو بازیکن سابق ذوب آهن که مورد مذاکره مرسپولیسی ها نیز بود، به توافق رسید. ظاهرا مسئولان باشگاه با ایمان سلیمی نیز مشغول مذاکره هستند. گل‌گهر با تعدادی از بازیکنان فصل گذشته خود یعنی  امین پورعلی، علی اصغر عاشوری، محسن فروزان، علیرضا علیزاده، یونس شاکری، تمدید کرد.

گفتنی است شایان مصلح، علی دشتی، امیر حسین نیک پور، مهرداد بشاگردی، احمدرضا زنده روح، سینا حاتمی، احمد موسوی و گادوین منشا نیز از این تیم جدا شدند.

فولاد، پربار با نکو

جواد نکونام پس از آنکه چند بار به استقلال نه گفت تمرکزش را برای بستن تیم فولاد گذاشت و حالا بازیکنان خوبی را هم به اهواز برده است. تا این لحظه سعید آقایی، مجید علیاری، احسان پهلوان، حسین ابراهیمی، سید مهران موسوی، احمد گوهری، سینا شاه عباسی به فولاد پیوسته‌اند. باشگاه اهوازی برای فصل آینده در حال مذاکره با علی قربانی، اشکان دژاکه و پیام نیازمند نیز هست. در لیست خروج فولاد نیز احسان مرادیان، ساسان حسینی، مهران درخشان فر، سید مهران موسوی و لوسیانو پریرا قرار دارند.

بردیف در تبریز

باشگاه تراکتور سکان هدایش را به قربان بردیف روس سپرد. بردیف سرمربی شناخته شده فوتبال روسیه که در کارنامه خود مربیگری روبین کازان و روستوف را برعهده  داشته با باشگاه تراکتور قرارداد امضا کرد تا سرمربی این تیم در فصل جدید لیگ ایران شود.

تا این لحظه مسئولان باشگاه تراکتور با محمد خانزاده، سعید عزت الهی، ایمان سلیمی و کریم انصاری فرد مذاکراتی را انجام داده‌اند که هنوز رسمی نشده و تنها اکبر ایمانی از تراکتور جدا شده است.

ذوب‌آهن، بی‌صدا با تارتار

ذوب آهن با هدایت مهدی تارتار تا این لحظه با آرمان اکوان و شهرام سالاری قراداد بسته و مذاکرات با امیر حسین رنگرز نیز ادامه دارد. ضمن اینکه امیر شبانی، حسین ابراهیمی، رضا خالقی فر، علی خدادادی، محمد خدابنده لو و عارف غلامی نیز در لیست خروج قرار گرفتند.

مس، مختصر و مفید

مس رفسنجان با حامد لک، لوسیانو پریرا و ایمان سلیمی قراردادش را به مرحله نهایی رسانده است. ضمن اینکه شاهین توکلی، مجید علیاری، فراز امامعلی و محسن آذرباد در ایست خروج این تیم قرار گرفته اند.

بی خبری در آبادان

در آبادان هنوز خبری از سرمربی و لیست ورود و خروج تیم نیست و باید دید هواداران فوتبال‌دوست آبادانی تا کجا این ماجرا را تاب می آورند.

نساجی با مطهری

بالاخره حمید مطهری یار غار یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس جدا شد و هدایت تیم ‌نساجی مازندران را بر عهده گرفت. تا این لحظه علی شجاعی به صورت رسمی به نساجی آمده است و با  محمد خانزاده و محمد شریفی نیز مذاکراتی انجام شده است.

الهامی در هوادار

تیم هوادار روز گذشته با ساکت الهامی مربی فصل گذشته نساجی به توافق رسید و هنوز لیست بازیکنان ورودی و خروجی این تیم مشخص نشده است.

نفت با سه خروجی

نفت مسجد سلیمان با هدایت رضا مهاجری در فصل جدید نیز به کار خودش ادامه می‌دهد. تا این لحطه این تیم با بازیکن جدیدی به توافق نرسیده ولی احمد الجبوری، محمدمهدی احمدی و مسعود پورمحمد در لیست خروج قرار گرفته اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی