تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

لاهوتی: وزرای پیشنهادی نباید پاسخ‌های سیاسی بدهند

سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس با بیان اینکه وزرای پیشنهادی نباید پاسخ‌های سیاسی بدهند، تأکید کرد: وزرای پیشنهادی باید در سؤال و جواب‌هایی که در جلسات حاضر می‌شوند و پاسخ می‌دهند تلاش کنند که موضوع را سیاسی نکنند. ما سه جریان سیاسی داریم که اگر موضوع سیاسی شود بخشی از این جریان‌ها به وزرا رأی نخواهند داد. بنابراین باید تلاش شود تا وزرا به مباحث تخصصی بپردازند.

کد خبر: ۱۳۱۸۴
۰۹:۵۶ - ۰۵ آبان ۱۳۹۷

دیدارنیوز - مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود و سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس معرفی شریعتمداری به‌عنوان وزیر پیشنهادی کار را، انتخاب خوبی دانست و گفت: معرفی آقای شریعتمداری را با همه حساسیت‌هایی که وجود دارد مثبت ارزیابی می‌کنم. ایشان قبلاً وزیر بازرگانی بوده و در امر واردات و صادرات، تجارت و مسائل رفاهی مردم تخصص بیشتری داشتند و تصمیم برای معرفی ایشان به‌عنوان وزیر کار، تصمیم درستی بوده است.
 
وی ادامه داد: با توجه به تجربه گذشته و حال آقای شریعتمداری، ایشان می‌تواند وزارت کار را سامان بدهند. افرادی که در حال حاضر به‌عنوان وزرای پیشنهادی معرفی شدند اصلاً تجربه وزارت خانه‌ای ندارند و آقای شریعتمداری تنها وزیر پیشنهادی است که سابقه وزارتخانه‌ای دارد. من انتخاب ایشان را مثبت می‌بینم و انشالله کمک می‌کنیم تا رأی اعتماد بگیرند.
 
این نماینده مجلس تأکید کرد: به نظر می‌رسد آقای شریعتمداری از مجلس رأی اعتماد می‌گیرد اما رأی‌آوری سایر وزرا بستگی به رایزنی خودشان دارند.
 
لاهوتی با انتقاد از عدم مشورت دولت با مجلس به‌منظور معرفی وزرای پیشنهادی، گفت: فراکسیون‌ها گلایه‌ای دارند که قانونی نیست اما هر سه فراکسیون سیاسی مجلس اعتقاد داشتند که بهتر بود آقای رئیس‌جمهور قبل از معرفی وزرا مشورت و رایزنی انجام می‌داد که این اتفاق نیفتاد. البته این موضوع به معنای آن نیست که رئیس‌جمهور قانون را رعایت نکرده است. اما دولت باید تلاش کند این حساسیت‌ها و ناراحتی‌ها را در ایام رایزنی برطرف کند.
 
او با بیان اینکه وزرای پیشنهادی نباید پاسخ‌های سیاسی بدهند، تأکید کرد: وزرای پیشنهادی باید در سؤال و جواب‌هایی که در جلسات حاضر می‌شوند و پاسخ می‌دهند تلاش کنند که موضوع را سیاسی نکنند. ما سه جریان سیاسی داریم که اگر موضوع سیاسی شود بخشی از این جریان‌ها به وزرا رأی نخواهند داد. بنابراین باید تلاش شود تا وزرا به مباحث تخصصی بپردازند.
 
این نماینده مجلس گفت: وزرا نباید به دنبال ارائه برنامه باشند چون برنامه را مجلس می‌نویسد و آن‌ها باید بگویند نحوه اجرای برنامه چگونه خواهد بود.
منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی