تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
با حضور مديرتوليد شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب؛

مسایل، مشكلات و تنگناهای خطوط لوله و مدیریت PIMS در شركت نفت و گاز مسجدسلیمان بررسی شد

جلسه بررسي وضعيت و ارتقاي عملكرد مديريت انسجام خطوط لوله انتقال نفت مناطق نفتخيز جنوب با محوريت بررسي مسايل، مشكلات و تنگناهاي پياده سازي مديريت انسجام خطوط لوله در شركت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان برگزار شد.

کد خبر: ۱۳۱۷۱۴
۱۷:۳۰ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۱

مسایل، مشكلات و تنگناهای خطوط لوله و مدیریت PIMS در شركت نفت و گاز مسجدسلیمان بررسی شد

 دیدارنیوز: به نقل از روابط عمومي شركت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان، مديرعامل شركت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان در اين جلسه طي سخناني با اشاره به اهميت مديريت انسجام خطوط لوله ( PIMS ) اظهار داشت: بنا بر اهميت وتأكيد مديريت ارشد بر پياده سازي كامل و اثرگذار مديريت انسجام خطوط لوله‌، مي بايست ضمن زيرساخت‌ها و نيازمندي‌هاي مربوطه از جمله نيروي انساني و منابع مالي مكفي نيز در اختيار شركت بهره بردار قرار بگيرد .

مهندس عليرضا هيهاوند با عنوان اينكه در محدوده جغرافيايي و عملياتي شركت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان حدود 2200 كيلومتر خطوط لوله جرياني و اصلي وجود دارد گفت: وجود رودخانه‌ها، سدها و حوضه‌هاي گسترده و وسيع آبي در حوزه عملياتي اين شركت باعث شده تا همواره فرآيند انتقال نفت و گاز با چالش‌ها و حساسيت‌هاي بسيار مواجه باشد .

وي افزود: عليرغم كمبود شديد نيروي انساني در ساختار كاركنان رسمي و اركان ثالث‌، با جديت و پشتكار همكاران بخش‌هاي مختلف علي الخصوص فني و عمليات‌، پروسه ي بازرسي و تعميرات خطوط لوله همواره در بالاترين سطح كيفي انجام شده و حادثه ي جدي نشت نفت رخ نداده است .

وي همچنين كمبود نيروي انساني و فرسودگي ناوگان خودرويي را از ديگر محدوديت‌ها و مشكلات اين شركت برشمرد و گفت: با توجه به وسعت حوزه عملياتي و صعب العبور بودن مسير دسترسي به چاه‌ها‌، خطوط لوله و تأسيسات فرآورشي‌، ضرورت دارد در خصوص نوسازي ناوگان خودرويي و تخصيص اعتبارات مالي مساعدت صورت پذيرد .

مديرتوليد شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب نيز طي سخناني در اين جلسه اظهار داشت: يكي از دارايي‌هاي مغفول و پنهان صنعت نفت طي سالهاي متمادي‌، خطوط لوله است كه البته نقشي بسزا در عملكرد و تحقق تعهدات توليد ايفا مي كند.

مهندس غلامرضا نوراني افزود: خطوط لوله به دليل شرايط محيطي‌، خاصيت سيال و شرايط جغرافيايي همواره در معرض تهديد‌، تخريب و نشت وجود دارند كه بمنظور پاسداشت محيط زيست و صيانت از منابع و اموال ضرورت دارد همواره اطلاعات اين خطوط جمع آوري و پايش گردد.

در ادامه اين جلسه‌، وضعيت‌،مشكلات و عملكرد واحد جديد PIMS، وضعيت ارزيابي ريسك وسامانه الكترونيكي خطوط لوله، مشكلات و تنگناهاي خطوط لوله توسط مديران و كارشناسان حاضر در جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در پايان‌، مديرتوليد شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب با همراهي مدير عامل و مديرعمليات شركت بهره بردار با حضور در تأسيسات طرح توسعه ميدان نفتي مسجدسليمان مسايل و روند تحويل گيري تأسيسات‌، مسايل و مشكلات آنرا از نزديك مشاهده و بررسي نمودند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی