تیتر امروز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
اینجا جان «کارگر» کالا است!
«دیدارنیوز» به بهانه روز کارگر، آمار ضدو نقیض فوتی های کارگری را بررسی می‌کند:

اینجا جان «کارگر» کالا است!

در این گزارش تنها به گوشه‌ای از نابسامانی حوزه کارگری به ویژه تناقض‌گوی مدیران دولتی در مورد آمار حوادث ناشی از کار خواهیم پرداخت.
فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.

منحصربه فردترین فرش جهان/ گزارش تصویری

فرش خودرنگ ایل سنگسری با قدمت و پیشینه دیرسال و چند هزار ساله، یکی از مهمترین صنایع دستی شهرستان مهدی‌شهر و ایل عشایری سنگسر است. فرش خودرنگ ایل سنگسری به عنوان یکی از اصیل‌ترین فرش‌های دست‌باف جهان است و این فرش کاملا ارگانیک در بازار‌های خارجی خریداران زیادی دارد. عکس: مسعود محقق

کد خبر: ۱۳۱۶۳۴
۱۸:۲۱ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۱

فرش خودرنگ ایل سنگسری/ گزارش تصویری

دیدارنیوز: تنوع در عین سادگی، جذابیت بالای بصری، تولید کاملا ارگانیک، درهم‌تنیدگی طرح‌ها و نقش‌های به کار رفته با طبیعت منطقه، توجه به شاخص‌های هنری در تولید، کاربردی بودن و... همه و همه از ویژگی‌های این دست‌بافته قدیمی است.

نخ به کار رفته در این دست‌بافته، متفاوت و منحصر به فرد است، نخ به کاررفته در این فرش مربوط به پشم بره سنگسری است که در ارتفاع بیش از ۲۰۰۰متری از سطح دریا پرورش یافته و پشم آن بعد از استفاده از علوفه‌های بهاری در اول تابستان چیده شده است و از همین رو نخ به کار رفته در فرش خودرنگ کاملا منحصربه فرد است.

فستیوال و موزه فرش خود رنگ ایل سنگسری به همت کارگروه فرش خودرنگ انجمن توسعه مهدیشهر با جمع آوری تازه‌ترین و کهنه‌ترین فرش‌های بافته شده در ایل سنگسر شهرستان مهدیشهر در جهت معرفی و احیاء این هنر فراموش شده قدم بر می‌دارد.

فرش خودرنگ ایل سنگسری/ گزارش تصویریفرش خودرنگ ایل سنگسری/ گزارش تصویریفرش خودرنگ ایل سنگسری/ گزارش تصویریفرش خودرنگ ایل سنگسری/ گزارش تصویریفرش خودرنگ ایل سنگسری/ گزارش تصویریفرش خودرنگ ایل سنگسری/ گزارش تصویریفرش خودرنگ ایل سنگسری/ گزارش تصویریفرش خودرنگ ایل سنگسری/ گزارش تصویریفرش خودرنگ ایل سنگسری/ گزارش تصویریفرش خودرنگ ایل سنگسری/ گزارش تصویریفرش خودرنگ ایل سنگسری/ گزارش تصویریفرش خودرنگ ایل سنگسری/ گزارش تصویریفرش خودرنگ ایل سنگسری/ گزارش تصویریفرش خودرنگ ایل سنگسری/ گزارش تصویری

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی