تیتر امروز

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...
بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

قانونگذاران آمریکایی به دنبال منع فروش تسلیحات به عربستان هستند

در واکنش به کشته شدن جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در ترکیه گروهی از قانونگذاران آمریکایی به دنبال منع بخش اعظم فروش تسلیحات به عربستان سعودی هستند.

کد خبر: ۱۳۱۳۳
۱۲:۴۵ - ۰۳ آبان ۱۳۹۷

دیدارنیوز - گروهی از قانونگذاران آمریکایی طرحی را در مجلس نمایندگان آمریکا ارائه کردند که بر اساس این طرح، آمریکا باید فروش تسلیحات به عربستان سعودی را در واکنش به کشته شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار واشنگتن پست متوقف کند.

این طرح شامل ممنوعیت کمک‌های امنیتی، اطلاعاتی، آموزش و تجهیز تسلیحاتی عربستان سعودی است اما شامل فعالیت‌های مرتبط با حفاظت از پست‌های دیپلماتیک آمریکا و یا پرسنل این کشور نمی‌شود.

این طرح به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اجازه می‌دهد تا خواستار استثناهایی در ممنوعیت فروش سلاح بشود بنابراین او نیز باید گزارشی درباره تحقیقات آمریکایی در زمینه هر فردی که در قتل خاشقجی دست داشته و دارای اقامت دائمی آمریکا است، ارائه کند.

این طرح محدودیت‌های جدی را برای ترامپ ایجاد می‌کند که نمی‌تواند از آن عدول کند مگر اینکه تصمیمات خود را براساس منافع امنیت ملی آمریکا توجیه کند.

این در حالی است که به تازگی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در امور فرماندهی مرکزی اعلام کرد، اجرای قرارداد فروش سلاح با عربستان به ارزش ۱۱۰ میلیارد دلار بدون تغییر خواهد بود که در سال ۲۰۱۷ به امضا رسید.

وی گفت، اجرای قرارداد فروش سلاح به ریاض طبق برنامه زمانی مورد توافق ادامه دارد.

پیشتر دونالد ترامپ در اظهارات مطبوعاتی تاکید کرده بود، با هرگونه تلاش برای متوقف کردن فروش سلاح به ریاض به عنوان واکنش به قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد عربستانی مخالفت خواهد کرد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی