تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران اقتصاد هستند، نه اسرائیل/ افزایش گشت‌زنی جنگنده‌های اردنی
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران اقتصاد هستند، نه اسرائیل/ افزایش گشت‌زنی جنگنده‌های اردنی

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

دو نفتکش توقیف‌‌شده در ایران؛ یونان خواستار کمک بین‌المللی شد

مقامات دریانوردی یونان خواستار کمک بین‌المللی برای آزادسازی خدمه دو نفتکشی شدند که هفته گذشته توسط نیرو‌های سپاه پاسداران ایران توقیف شدند. یوآنیس پلاکیوتاکیس، وزیر بازرگانی یونان، این حادثه را «تهدیدی برای امنیت کشتیرانی و تجارت» توصیف کرده است.

کد خبر: ۱۳۰۸۴۸
۰۸:۱۴ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۱

دو نفتکش توقیف‌‌شده در ایران؛ یونان خواستار کمک بین‌المللی شد

دیدارنیوز: مقامات دریانوردی یونان روز پنجشنبه ۲ ژوئن (۱۳ خرداد) خواستار کمک بین‌المللی برای آزادسازی خدمه دو نفتکشی شدند که هفته گذشته توسط نیرو‌های سپاه پاسداران ایران توقیف شدند.

دو نفتکش دلتا پوزئیدو «Delta Poseido» و پرودنت واریر «Prudent Warrior» هفته گذشته توسط سپاه پاسداران در خلیج فارس توقیف شدند.

تصاویر پخش شده از تلویزیون دولتی ایران نیرو‌های مسلح سپاه پاسداران را نشان می‌داد که از هلیکوپتر بر روی عرشه یکی از شناور‌ها فرود می‌آیند. مقامات نظامی ایران بدون دادن توضیحات بیشتر دلیل این اقدام را مشاهده پاره‌ای تخلفات از جانب نفتکش‌های یونانی اعلام کرده‌اند.

یوآنیس پلاکیوتاکیس، وزیر بازرگانی یونان، این حادثه را «تهدیدی برای امنیت کشتیرانی و تجارت» توصیف کرده است.

وی گفت: «ما از همه کشور‌ها می‌خواهیم که برای پایان دادن به این حادثه غیرقابل قبول و اطمینان از عدم تکرار آن اقدام کنند.»

گارد ساحلی یونان و سرویس‌های نظارتی دریانوردی مستقل پیشتر اعلام کرده بودند که این دو نفتکش در بندرعباس ایران پهلو گرفته‌اند. دستکم ۹ شهروند یونانی و یک قبرسی در این نفتکش‌ها حضور داشتند.

مقامات ایرانی روز شنبه، یک روز پس از توقیف نفتکش‌های یونانی، اعلام کرده بودند که خدمه این دو نفتکش بازداشت نشده‌اند و در سلامت کامل به سر می‌برند.

توقیف نفتکش‌های یونانی تنها چند روز پس از آن صورت گرفت که آتن اعلام کرد ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام ایران را که در ماه آوریل از یک نفتکش با پرچم روسیه در توقیف کرده بود، به ایالات متحده تحویل خواهد داد.

گارد دریایی یونان روز ۱۹ آوریل یک نفت‌کش روسی به نام «پگاس» را که قصد داشت به دلیل تحریم‌های جهانی مرتبط با جنگ روسیه در اوکراین، پرچم خود را به ایران تغییر دهد در نزدیکی جزیره ائوبویا توقیف کرد. سازمان بنادر و کشتیرانی ایران با انتشار بیانیه‌ای توقیف این نفت‌کش را مصداق «دزدی دریایی» توصیف کرده بود.

تحریم‌های آمریکا کشور‌ها را از خرید محصولات نفتی و پتروشیمی ایران منع می‌کند.

پیش از این وزارت خارجه فرانسه و آلمان نیز روز اقدام ایران در توقیف دو نفتکش یونانی در خلیج فارس را محکوم کرده و خواهان پایان یافتن اینگونه اقدامات شده بودند.

دولت ایران این اظهارات را «سوگیری» و «مداخله بی‌جا» عنوان کرده بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی