تیتر امروز

پرسپولیس و استقلال، پولدار یا بی‌پول؟
آخر تیرماه منتظر شفاف‌سازی سرخابی باشید

پرسپولیس و استقلال، پولدار یا بی‌پول؟

ورود دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بورس حداقل این پیامد را داشت که این باشگاه‌ها باید گزارشی از عملکرد مالی خودشان را به  صورت شفاف به سازمان بورس ارائه دهند تا در معرض دید همگان قرار بگیرد.
پس از کرونا؛ رقابت
از بیماری‌های تازه وارد این روز‌ها چه می‌دانید؟

پس از کرونا؛ رقابت "وبا" و "تب کنگو" در مرگ و میر!

حالا که کرونا عقب نشینی کرده و دیگر توانی برای قدرت نمایی ندارد، شیوع دو بیماری "وبا"، "تب کنگو" و بالا رفتن آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از ابتلا به این دو بیماری نگرانی جدیدی به جامعه تزریق...
از انتصاب داماد نماینده تا دخالت برای انتصاب اقوام!
دخالت سیدکریم حسینی و عبدالله ایزدپناه در مسائل اجرایی و انتصابات قومی:

از انتصاب داماد نماینده تا دخالت برای انتصاب اقوام!

گزارش‌ها و مستندات رسیده حاکی از دخالت چند نماینده مجلس خوزستانی، در امور اجرایی، انتصابات و فشار برای انتصاب اقوام خود در مراکز اجرایی استان خوزستان است.
راند اول مسابقات رالی قهرمانی کشوری برگزار شد

گرد و خاک شیر‌ها در پرند

پس از گذشت حدود ۶ سال از آخرین لیگ قهرمانی کشور در مسابقات اتومبیلرانی رشته رالی، راند اول از فصل جدید این مسابقات در محدوده زرندیه و پرندک برگزار شد.

کد خبر: ۱۳۰۴۹۸
۱۹:۰۸ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۱

راند اول مسابقه رالی

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: مسابقات رالی کشوری که از قدیمی‌ترین رشته‌های اتومبیلرانی در کشور است پس از مدتی وقفه مجددا به جریان افتاده و فصل جدید آن روز جمعه گذشته استارت زده شد. آخرین بار در سال ۱۳۹۷ یک راند از مسابقات در قزوین برگزار شد، اما  در همان یک مرحله باقی ماند تا معنای لیگ نداشته باشد.

امسال، اما با فروکش کردن کرونا و تلاشی که در کمیته رالی فدراسون اتومبیلرانی وموتورسواری شکل گرفت، بالاخره طلسم عدم برگزاری مسابقات شکسته شد و راند اول مسابقات در دو گروه حرفه‌ای و آماتور به جریان افتاد. نکته جالب این مسابقه حضور تعدادی از بانوان علاقمند در گروه آماتور‌ها بود و رقابت جالبی به وجود آمد که به نوعی تمرین برای ارتقای کیفی در زمینه رانندگی و همچنین ست‌آپ خودرو‌ها برای حضور احتمالی در گروه حرفه‌ای‌ها در آینده تلقی شد.

در عین حال در این مسابقه رانندگانی از استان‌های تهران، مازندران، قزوین و خراسان شرکت کردند، اما یکی دو راننده از مشهد و خوزستان با وجود تلاش زیاد نتوانستند به مسابقه برسند. غایب دیگر این مسابقه نیز تیم سایپا بود که ظاهرا به دلیل آماده نشدن خودرو‌ها به استارت نرسید، اما قطعا در دور بعدی وارد رقابت خواهد شد تا رقابت قدیمی خود را با تیم باشگاه پیکان یا همان ایران خودرو احیا کند. در عین حال حضور اسپانسر‌ها از جمله شرکت‌های پارس حیان، سهلان نماد و افق توسعه مانا این نوید را داد که حامیان مالی به این رقابت باز خواهند گشت.

راند اول مسابقه رالی

حسین نبوی رئیس کمیته رالی فدراسیون درباره تفاوت‌های این مسابقه برای آماتور‌ها در مقایسه با گذشته گفت: «هدف ما از شرکت دادن آماتور‌ها چیز دیگری بود و سعی کردیم به جای آنکه افراد مثل سیاهی لشگر در مسابقه باشند واقعا با اتکا به قوانین مسابقه و استاندارد‌های حرفه‌ای‌ها در این رقابت حضور پیدا کنند. آماتور‌ها با مفاهیمی مثل سرویس پارک، پارک فرمه و نوع رانندگی در استیج‌ها آشنا شدند و آن را به درستی تمرین کردند و عملا با سطح حرفه‌ای آشنا شدند. در عین حال ما پیشنهاد سرعت متوسط هم برای استیج‌های مختلف به آماتور‌ها دادیم تا بتوانند مهارت و مدیریت در مسابقه را بهتر اجرا کنند و اگر خواستند با ارتقای استاندارد خودروشان به گروه حرفه‌ای بپیوندند.»

راند اول مسابقات رالی قهرمانی کشور در محدوده زرندیه، پرندک و مجموعه آیلند برگزار شد و روز پنج‌شنبه مراحل پیش‌بینی شده آن مثل ثبت‌نام، بازدید مسیر (رکه)،  جلسه توجیهی و استارت نمادین طبق برنامه انجام شد. صبح جمعه نیز با استارت رسمی، مسابقه اغاز شد و رانندگان به غیر از سوپر اسپشیال استیج، در ۶ تست مسابقه دادند. سه استیج در مرحله اول طراحی شده بود سه استیج نیز در مرحله دوم که جمعا طول مسیر مسابقه به حدود ۱۸۵ کیلومتر می‌رسید.

در گروه حرفه‌ای‌ها که همگی با خودرو شیر نشان یعنی پژو ۲۰۶ در مسابقه حاضر بودند، قهرمانان نامداری مثل اشکان مسگرها، محمد قلعه‌بانی، آرمان طاهردوست و... حضور داشتند و رقابت خوبی در این کلاس شکل گرفت. از سوی دیگر با توجه به شرایطی که برای برگزاری مسابقه در دو کلاس حرفه‌ای‌ها و آماتور‌ها مهیا شده بود، تیم طراح مسیر، در یک تلاش چند روزه، مسیر را از موانع طبیعی خطرناک که ممکن بود حادثه‌آفرین باشد پاک کردند و اطمینان خاطر بیشتری به شرکت‌کننده‌ها بخشیدند.

راند اول مسابقه رالیعکس‌ها: علیرضا پوراکبری


به این ترتیب مسابقه با سرعت خوبی برگزار شد و نتایج زمانی خوبی نیز به دست آمد. عصر جمعه و با پایان گرفتن مسابقه، طبق زمانبندی انجام شده، کلیه رانندگان و عوامل کنترل و ایمنی در مجموعه آیلند حاضر شدند تا مراسم پایانی و سکو را برگزار کنند. با حمایتی که از سوی مجموعه آیلند اتفاق افتاد مراسم سکو نیز با شور و حال خوبی برگزار شد و برندگان روی سکو رفتند. نکته مهم برتری تیم رالی باشگاه پیکان متعلق به شرکت ایران خودرو بود که با کسب ۴۰ امتیاز بالاتر از فرش مشهد و ستارگان سرعت بر روی سکوی اول تیمی قرار گرفت و اشکان مسگر‌ها نیز در گروه راننده‌ها در کنار وحید وحدتی به عنوان نقشه‌خوان، برنده سکوی نخست شدند.

راند اول مسابقه رالی

فهرست برنده‌های مسابقه به این شرح است:

رده‌بندی مقدماتی (آماتور):

امین پارساپور و مهران سجادی مقام اول

مجید فتحی و ارسطو میفور مقام دوم

کتایون قیدر و نیلوفر رشیدی مقام سوم


رده‌بندی حرفه‌ای‌ها:

اشکان مسگر‌ها و وحیدرضا وحدتی مقام اول

آرمان طاهر دوست و علی شیبانی مقام دوم

محمد قلعه بانی و علیرضا مسعودی مقام سوم


رده‌بندی تیمی:

تیم پیکان مقام اول

تیم فرش مشهد مقام دوم

تیم ستارگان سرعت مقام سوم

گرد و خاک شیر‌ها در پرند

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی