تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
نرگس سبزپوری در واکنش به حادثه متروپل آبادان:

خوزستان زیر آوار ناکارآمدی نظام مدیریتی

یک فعال اجتماعی خوزستانی در واکنش به سقوط برج متروپل آبادان برای دیدارنیوز نوشت: خوزستان سالهاست زیر آوار ناکارآمدی و فساد سیستمی در نظام مدیریتی گرفتار است

کد خبر: ۱۳۰۳۰۲
۱۶:۴۳ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۱

خوزستان زیر آوار ناکارآمدی نظام مدیریتی

دیدارنیوز ـ نرگس سبزپوری*: ساختمان ۱۰ طبقه متروپل در آبادان واقع در خیابان امیری فرو ریخت. تعداد زیادی از هموطنان آبادانی در این حادثه آسیب دیده و مجروح شدند همچنین آمار جان باختگان رو به افزایش است. این در حالی است که طوفان ریزگرد آبادان و اهواز و بیشتر شهر‌های خوزستان را فرا گرفته است. چشم چشم را نمی‌بیند. نمی‌توان نفس کشید. مصیبت هم بر سرم آوار می‌شود و دلم به درد می‌آید برای مردم رنج کشیده شهرم.

این وضعیت چنان هراس آور، خفه کننده و حقارت بار است، که آدم به شورش علیه همه چیز وادار می‌‍شود، این وضعیت قابل تحمل نیست و تحملش سخت.

خوزستان سالهاست زیر آوار ناکارآمدی و فساد سیستمی در نظام مدیریتی گرفتار است. نفسی برایش نمانده، ۸ سال جنگ، جا خوش کردن ریزگرد‌ها، بحران آب (انتقال بی رویه آب از سرچشمه کارون، سد سازی غیر اصولی)، بیکاری، اشتغال غیر بومی‌ها در صنایع استان، مهاجرت و فرار نخبگان به جهت بدرفتاری و کج سلیقگی مدیران و غیره. هر بار هنوز جای زخم‌های قبلی التیام نیافته زخم جدیدی بر پیکر نیمه جان این استان می‌نشیند.

فرو ریختن متروپل آبادان گوشه‌ای از دسته گل‌های افراد رانتخوار و غیر متخصص و مدیران بی‌سواد، بی لیاقت و بی عرضه‌ای است، که فقط تخصصشان در بله قربان گویی است، که متاسفانه خوزستان جولانگاهشان شده است. همین است، این نتیجه حذف تخصص و جولان تعهد در نظام سیاسی ما است. وقتی با سهمیه وارد دانشگاه بشی، با رشوه مدرک بگیری، با رانت موقعیت کسب کنی و با رشوه هم مجوز بگیری، نتیجه‌اش آوار شدن همه چیز بر سر مردم نگون بخت است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی