تیتر امروز

ورود پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهان به مصلی تهران +ویدیو
سقوط دردناک بالگرد ابراهیم رئیسی در ورزقان آذربایجان شرقی

ورود پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهان به مصلی تهران +ویدیو

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیرخارجه در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و صبح روز دوشنبه رئیس جمعیت هلال احمر از پیدا شدن لاشه بالگرد...
واکنش مقامات خارجی به درگذشت ابراهیم رئیسی/ نخست وزیر لبنان: دیپلماتی برجسته و دوستی محترم را از دست دادیم
دیدارنیوز واکنش‌های جهانی به درگذشت رئیس جمهور را بررسی کرد؛ این قسمت دولت‌های جهان

واکنش مقامات خارجی به درگذشت ابراهیم رئیسی/ نخست وزیر لبنان: دیپلماتی برجسته و دوستی محترم را از دست دادیم

سانحه منجر به درگذشت حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان و هیات همراه با واکنش گسترده مقامات رسمی کشور‌های دنیا همراه شد.

استعفای دیپلمات ارشد روس در اعتراض به تجاوز نظامی روسیه

«بوریس بونداریف» دیپلمات ارشد روس اعلام کرد که در مخالفت با «جنگ تهاجمی که رئیس‌جمهوری روسیه علیه اوکراین به راه انداخته است» و آنچه که وی آن را «جنگ‌افروزی، دروغ و نفرت» در وزارت خارجه روسیه می‌خواند، از سمت خود استعفا خواهد داد.

کد خبر: ۱۳۰۲۳۴
۰۸:۴۲ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۱

استعفای دیپلمات ارشد روس در اعتراض به تجاوز نظامی روسیه

دیدارنیوز: یک دیپلمات ارشد روس اعلام کرد که در مخالفت با «جنگ تهاجمی که رئیس‌جمهوری روسیه علیه اوکراین به راه انداخته است» و آنچه که وی آن را «جنگ‌افروزی، دروغ و نفرت» در وزارت خارجه روسیه می‌خواند، از سمت خود استعفا می‌دهد.

به نقل از یورونیور، «بوریس بونداریف» دیپلمات ارشد روس اعلام کرد که در مخالفت با «جنگ تهاجمی که رئیس‌جمهوری روسیه علیه اوکراین به راه انداخته است» و آنچه که وی آن را «جنگ‌افروزی، دروغ و نفرت» در وزارت خارجه روسیه می‌خواند، از سمت خود استعفا می‌دهد.

نامه استعفای بونداریف توسط دیده بان سازمان ملل متحد منتشر شده است که خود را «غیرانتفاعی» معرفی می‌کند و سعی دارد «سازمان ملل را در قبال اصول بنیادین خود پاسخگو نگه دارد».

در این نامه آمده است که «نام من بوریس بونداریف است و از سال ۲۰۰۲ در وزارت خارجه روسیه مشغول به کار هستم و از سال ۲۰۱۹ تا کنون به عنوان رایزن در نمایندگی روسیه در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو فعال بوده‌ام. در این۲۰ سال حرفه دیپلماتیک خودم چرخش‌های زیادی را در سیاست خارجی کشورم دیده بودم، اما هیچ گاه به اندازه ۲۴ فوریه امسال شرمسار نشده بودم».

وی افزود که جنگی که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه به راه انداخته است، «در واقع علیه کل جهان غرب بود و نه تنها جنایتی علیه مردم اوکراین است، بلکه شاید جدی‌ترین جنایت علیه مردم روسیه است. حرف Z تمام امید‌ها و چشم‌انداز‌ها یک جامعه آزاد و مرفه برای کشورم را از بین برد».

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی