تیتر امروز

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
چادرها برپا شد؛ مطالبات روی زمین ماند
گزارش تکمیلی دیدارنیوز سه روز بعد از حریق گسترده امامزاده ابراهیم

چادرها برپا شد؛ مطالبات روی زمین ماند

دیدارنیوز در گفت‌وگو با یکی از ساکنین بومی امامزاده ابراهیم از حال و هوای این روزهای منطقه آتش گرفته پرسیده؛ که می‌خوانید.

مجلس با کلیات طرح صدور مجوز دفاتر حقوقی به ایثارگران مخالفت کرد

نمایندگان مجلس با کلیات طرحی درباره سهمیه ایثارگران در صدور مجوز دفاتر قضایی و حقوقی مخالفت کردند.

کد خبر: ۱۳۰۲۳
۱۰:۰۳ - ۰۲ آبان ۱۳۹۷

دیدارنیوز - نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) کلیات طرح اصلاح بند چ ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه را رد کردند.

طبق اعلام موافقان و مخالفان طرح مذکور تداوم قانون مذکور به معنای تکرار قانون خدمات‌رسانی به ایثارگران است و حذف آن موجب از بین رفتن این امتیاز جامعه ایثارگران است که پس از بحث و بررسی کلیات، با اصلاح بند چ ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه مخالفت کردند.

در بند (چ) ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه کشور آمده است؛ متن زیر به عنوان ماده ۵۹ مکرر به قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران الحاق می شود.

"قوه قضائیه، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، کانون وکلای دادگستری، کانون کارشناسان رسمی، مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه مکلفند ۳۰ درصد از سهمیه صدور دفاتر خدمات قضایی و الکترونیک، سردفتری، صدور پروانه وکالت، مجوز کارشناسان رسمی دادگستری را به فرزندان و همسران شهدا، جانبازان با حداقل ۱۰ درصد، آزادگان با داشتن حداقل ۳ ماه سابقه اسارت و رزمندگان با داشتن حداقل ۶ ماه حضور در جبهه و همسر و فرزندان جانبازان ۲۵درصد و بالاتر و فرزندان و همسران آزادگان و فرزندان رزمندگان دارای حداقل ۱۲ ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه بدون رعایت شرط سنی در صورت واجدالشرایط بودن اختصاص دهند.

از ۲۲۲ نماینده حاضر در جلسه نمایندگان با ۹۱ رای موافق، ۱۰۶ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع با کلیات طرح مذکور مخالفت کردند.

در صورت تصویب این طرح، بند چ ماده ۸۸ برنامه ششم توسعه به این صورت می‌شد: عبارت «مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضاییه» از ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه حذف می‌شد.

که البته با مخالفت مجلس، این کار انجام نخواهد شد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی