تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

هواشناسی ایران؛ هشدار فعالیت سامانه بارشی و افزایش ۱۳ درجه‌ای دما

بر اساس نقشه‌های سازمان هواشناسی، امروز در شمال غرب و استا‌ن‌های ساحلی دریای خزر و روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه در نوار شمالی کشور افزایش دما روی می‌دهد. این افزایش دما بین ۸ تا ۱۳ درجه پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر: ۱۳۰۰۷۶
۰۸:۲۷ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۱

هواشناسی ایران؛ هشدار فعالیت سامانه بارشی و افزایش ۱۳ درجه‌ای دما

دیدارنیوز: سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به فعالیت سامانه بارشی و احتمال آب‌گرفتگی معابر برخی استان‌ها از افزایش ۸ تا ۱۳ درجه‌ای دما در نوار شمالی کشور خبر داد.

بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در شمال غرب و استا‌ن‌های ساحلی دریای خزر و روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه در نوار شمالی کشور افزایش دما روی می‌دهد. این افزایش دما بین ۸ تا ۱۳ درجه پیش‌بینی می‌شود.

از بعدازظهر دوشنبه و روز سه‌شنبه با شکل‌گیری توده گردوخاک روی عراق و انتقال آن به کشور در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی وقوع پدیده گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

روز چهارشنبه کاهش دما در استان‌های ساحلی دریای خزر روی می‌دهد و در این روز دریای خزر مواج است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از روز دوشنبه در برخی مناطق استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، قزوین، البرز و تهران رگبار، وزش باد شدید موقتی، رعدوبرق و گاهی گردوخاک پیش‌بینی شده است. روز سه‌شنبه این وضعیت در شمال غرب روی می‌دهد.

توصیف سامانه اول: سامانه بارشی

نوع مخاطره: بارش باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد ریزش تگرگ

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۱/۰۳/۰۲: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل.

سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۳/۰۳: شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان.

چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۳/۰۴: شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده، احتمال برخورد صاعقه، ریزش تگرگ، احتمال آب‌گرفتگی معابر به‌طور محلی، کاهش دید، احتمال آسیب به سازه‌های موقت، احتمال شکستن درختان فرسوده و اختلال در پرواز با هواپیما‌های سبک و بالگرد.

توصیه: عدم توقف و احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در چرای دام، استحکام سازه‌های موقت مانند تابلو‌های تبلیغاتی و غیره.

توصیف سامانه دوم: باد و گردوخاک

نوع مخاطره: وزش باد شدید موقت و گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۱/۰۲/۳۱: کردستان، همدان، قزوین.

یک‌شنبه ۱۴۰۱/۰۳/۰۱: کرمان، فارس، شرق هرمزگان.

دوشنبه ۱۴۰۱/۰۳/۰۲: البرز، سمنان، تهران، گیلان.

سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۳/۰۳: سمنان، اصفهان، مرکزی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، قزوین، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، همدان.

اثر مخاطره: کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی، احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و اختلال در تردد

توصیه: اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز برای گروه‌های حساس، استحکام سازه‌های موقت، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره.

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشار و نفوذ گردوخاک

نوع مخاطره: وزش باد شدید تا بسیار شدید، خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۱/۰۳/۰۱: شرق کرمان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، خراسان جنوبی، ایلام، خوزستان، شمال شرق اصفهان.

دوشنبه ۱۴۰۱/۰۳/۰۲: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر، همدان، لرستان، مرکزی، زنجان، قزوین، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، قم.

سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۳/۰۳: جنوب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال فارس، بوشهر، خوزستان، یزد، کرمان، تهران، البرز.

اثر مخاطره: وزش باد شدید و خیزش گرد وخاک، افزایش شاخص آلودگی و کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و اختلال در تردد.

توصیه: اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز برای تمام گروه‌ها به ویژه برای افراد آسیب پذیر، استحکام سازه‌های موقت مانند تابلو‌های تبلیغاتی و غیره، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی