تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
سوال‌های بی‌پاسخ مقابل نام بالسینی و فدراسیون شنا

شناگر جنجال‌ساز ایرانی اعلام پناهندگی کرد

پس از مهاجرت و پناهندگی دو ملی‌پوش وزنه‌برداری بانوان بار دیگر خبر پناهندگی یک ورزشکار مطرح ایرانی خبرساز شده است. بالسینی تنها نماینده شنای ایران در توکیو که توانست رکورد ملی ایران را ارتقا دهد و به مقام ۳۳ المپیک برسد در گفتگو با یک رسانه خارجی به صراحت گفت چاره دیگری جز پناهندگی برایش باقی نمانده است.

کد خبر: ۱۳۰۰۵۰
۱۴:۲۷ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

شناگر جنجال‌ساز ایرانی اعلام پناهندگی کرد

دیدارنیوز: ورزش ایران هنوز درگیر پناهندگی یکتا جمالی اولین وزنه‌بردار زن مدال‌آور ایران در مسابقات جهانی بود که حالا خبر رسیده نابغه شنای ایران هم قصد خداحافظی با پرچم ایران را دارد.

روز پنجشنبه بالسینی تنها نماینده شنای ایران در توکیو که توانست رکورد ملی ایران را ارتقا دهد و به مقام ۳۳ المپیک برسد در گفتگو با یک رسانه خارجی به صراحت گفت چاره دیگری جز پناهندگی برایش باقی نمانده. بالسینی که برای پیگیری تمرینات و درس در انگلستان حضور دارد با اشاره به خط خوردن نامش از تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی بوداپست، گفت: «حدود دو ماه است که برای درس و پیگیری تمرینات و رکوردزنی در انگلستان حضور داشتم، اما متاسفانه از لیست تیم ملی برای مسابقات جهانی خط خوردم. خودم هم نمی‌دانستم. صبح بیدار شدم دیدم رییس فدراسیون اسم مرا خط زده. گفتند، چون ایران نیستم! فعلا هدفم را گذاشتم روی مسابقات دیگر. اصلا دوست نداشتم این جوری بشود، اما چاره دیگری برایم نگذاشتند. من از ۹ سالگی شنا کردم و مهارت دیگری ندارم و اگر نتوانم مسابقه بدهم آینده‌ای ندارم. کاری کردند که چاره‌ای جز این نداشته باشم که اعلام پناهندگی کنم. وقتی نمی‌گذارند مسابقه بدهم چاره دیگری ندارم.»

بالسینی در مسابقات المپیک یک مصاحبه جنجالی کرده بود که خشم مقامات فدراسیون را برانگیخت. او در مورد حمایت از رشته شنا گفت: «نمی توان گفت به شنا کم توجه می‌شود درواقع اصلا توجه نمی‌شود. روز مسابقه‌ام که از خواب بیدار شدم پا درد شدیدی داشتم و پای من دچار اسپاسم شدید شده بود. ماساژور که نداشتیم و من به ماساژور کاروان مراجعه کردم. او توانست ۱۰ دقیقه من را ماساژ دهد، چون تعداد زیادی ورزشکار هستیم، اما فقط یک ماساژور وجود دارد.»

او در بخش دیگری از اظهاراتش که خیلی سروصدا کرد، گفت: «شب قبل از مسابقه با رییس فدراسیون، پنهانی از وان یخ تیم برزیل استفاده کردیم، چون خودمان چنین چیزی نداریم. اینجا که یخ هست و فقط یک تشک بادی احتیاج داشتیم و آوردن یک تشک بادی برای یک کشور واقعا سخت است؟ اگر سخت است، می‌گفتند، خودمان می‌آوردیم.»

این اظهارات بلافاصله با واکنش مقامات ورزش و فدراسیون شنا مواجه شد و بالسینی یک روز بعد مجبور شد حرف‌هایش را پس بگیرد. بالسینی گفت از حرف‌هایش بد برداشت شده و به خاطر فشار مسابقه آن اظهارات را بر زبان آورده. او گفت: «از کمیته ملی المپیک، فدراسیون شنا و تمام کسانی که کمکم کردند، تشکر می‌کنم. به خاطر به وجود آمدن این حواشی معذرت می‌خواهم.»

چند ساعت قبل از مصاحبه بالسینی و اعلام پناهندگی‌اش حمید اسکندریون، رییس کمیته فنی شنا به خبرگزاری ایسنا گفته بود: «دو شناگر به مسابقات جهانی بوداپست اعزام خواهند شد. مهرشاد افقری خودش در مسابقات ورودی این مسابقات را کسب کرده بود. متین بالسینی هم ورودی این مسابقات را داشت، اما، چون برای ادامه تحصیل به انگلیس رفته در این مسابقات شرکت نخواهد کرد.»

این مقام مسوول بعد از انتشار خبر پناهندگی بالسینی در مصاحبه‌ای دیگر با ایسنا مدعی شد به دلیل اینکه او جواب ما را نداد نامش از مسابقات قهرمانی جهان حذف شد. اسکندریون گفت: «چندین بار هم با پدرش تماس گرفتم تا وضعیتش را مشخص کند، اما پاسخی نگرفتیم. آخرین بار هم برای خودش، پدرش و مربی‌اش پیغام فرستادم تا وضعیت را مشخص کنند، اما متاسفانه هیچ جوابی به ما ندادند.» خط خوردن بالسینی ده روز پیش اتفاق افتاده بود، اما فدراسیون شنا خود شناگر را مقصر این مساله می‌داند.

هنوز مشخص نیست چرا شناگر المپیکی کشورمان جواب فدراسیون را نداده و آیا اصلا این ادعا صحت دارد یا خیر. همین‌طور اینکه چرا بالسینی صرفا تقاضای تابعیت نکرده و قصد «پناهندگی» دارد هم مشخص نیست. آنچه در حال حاضر قطعیت دارد پناهندگی یکی دیگر از نخبگان ورزش ایران است.

منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی