تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

خط‌ونشان جوکوویچ برای رقبا با فتح رم؛ اشویانتک متوقف نمی‌شود!

نواک جوکوویچ صربستانی با نمایشی دیدنی در فینال مسابقات مسترز رم، از سد سیتسیپاس یونانی گذشت تا آمادگی خود را در آستانه شروع دومین گرنداسلم فصل تنیس به رخ رقبایش بکشد. در بخش زنان رم، ایگا اشویانتک لهستانی با قدرت اونس جابر تونسی را شکست داد تا به رکورد فوق العاده ۲۸ برد پیاپی در این فصل برسد.

کد خبر: ۱۲۹۶۹۸
۰۸:۱۷ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱

خط‌ونشان جوکوویچ برای رقبا با فتح رم؛ اشویانتک متوقف نمی‌شود!

دیدارنیوز: نواک جوکوویچ در آستانه مسابقات معتبر رولان گاروس برای رقبا خط و نشان کشید.

به نقل از تنیسفا، در دیدار پایانی رقابت‌های تنیس مسترز رم که عصر روز یکشنبه در استادیوم “فورو ایتالیکو” در پایتخت ایتالیا برگزار شد، نواک جوکوویچ در دو ست متوالی مقابل استفانوس سیتسیپاس به برتری رسید و جام قهرمانی این مسابقات را برای ششمین بار بالای سر برد.

مرد اول تنیس جهان در ست اول کم اشتباه ظاهر شد و با نتیجه قاطع ۶-۰ به برتری رسید. در ست دوم، اما این سیتسیپاس بود که شروع بهتری داشت و ۵-۲ پیش افتاد، با این وجود نوله در ادامه به بازی بازگشت و در تایبریک پیروز شد تا اولین جام خود در فصل ۲۰۲۲ را فتح کند.

تنیس‌باز صرب که در طول مسابقات حتی یک ست هم به رقبای خود واگذار نکرد پس از قهرمانی گفت: «می‌توانم بگویم خودم هم از عملکردم در ست اول شگفت‌زده شدم، واقعاً توقع چنین نمایشی را نداشتم… در ست دوم، اما کار نزدیک‌تر دنبال شد. در مسابقات این چنینی یک یا دو امتیاز می‌تواند روند بازی را تغییر دهد. مسابقه به راحتی می‌توانست به ست سوم کشیده شود، اما توانستم در زمان مناسب بهترین ضربات را بزنم و ورق را برگردانم. در تایبریک هم شاید من کمی بهتر بودم، اما در مجموع تایبریک بسیار نزدیکی بود.»

قهرمانی در رم برای نوله ارزش و اهمیت مضاعفی داشت چراکه او بعد از ماجرای کرونا و محرومیت از حضور در چند رویداد مهم، توانست در بهترین زمان ممکن به فرم ایده‌آل خود برسد و آماده رقابت در دومین گرند اسلم فصل شود. حالا می‌توان گفت بازیکن صرب نه تنها از بحران خارج شده بلکه با روحیه‌ای مضاعف و آمادگی کامل برای دفاع از قهرمانی خود در رولان گاروس راهی پاریس خواهد شد.

او در همین باره افزود: «در طول چند هفته اخیر تلاش کردم به مرز آمادگی برسم و می‌دانستم مانند سال‌های گذشته بهترین فرم خود در خاک را نزدیک به مسابقات رم به دست خواهم آورد. بهتر از این نمی‌شد به استقبال رولان گاروس بروم.»

جوکوویچ که رکورددار مسترز‌های ۱۰۰۰ امتیازی است، با این قهرمانی تعداد جام‌های خود در این مسابقات را به عدد ۳۸ رساند تا فاصله‌اش را با رافائل نادال که پس از او در جایگاه دوم قرار دارد به دو عنوان افزایش دهد. او هم‌چنین با ۳۴ سال و ۱۱ ماه و ۲۳ روز سن، مسن‌ترین قهرمان مسترز رم لقب گرفت.

خط‌ونشان جوکوویچ برای رقبا با فتح رم؛ اشویانتک متوقف نمی‌شود!

توقف‌ناپذیر مثل اشویانتک؛ پنجمین قهرمانی متوالی ستاره ۲۰ ساله لهستانی

ایگا اشویانتک با پیروزی مقتدرانه برابر اونس جابر از عنوان قهرمانی خود در مسابقات رم دفاع کرد.

زن شماره یک تنیس جهان بعد از ظهر دیروز (یکشنبه) در دیدار پایانی رقابت‌های رم در دو ست پیاپی و با نتایج ۶-۲ و ۶-۲ از سد حریف تونسی‌اش عبور کرد تا پنجمین جام متوالی خود را فتح کند.

ایگا که حالا تعداد برد‌های پیاپی خود را به ۲۸ مسابقه رسانده، بعد از قهرمانی گفت: «در ابتدای تورنمنت نمی‌دانستم که روند شکست‌ناپذیری‌ام را می‌توانم حفظ کنم یا نه. بسیار خوشحالم که گام به گام پیش رفتم و روی آنچه درست بود تمرکز کردم که به نظرم همین موضوع هم به موفقیتم منجر شد. راهی طولانی را پیمودم، اما به خود و تیمم افتخار می‌کنم.»

اشویانتک که در ۸ فینال آخر خود با جام از زمین بیرون آمده، در همین باره توضیح داد: «توصیفش دشوار است، اما تمام قهرمانی‌هایم فوق‌العاده هستند. به نظرم رمز این پیروزی‌ها ادامه دادن به همان کار‌های بود که همواره انجام می‌دادم. این عجیب است، چون ممکن است فکر کنید برای موفقیت بیشتر باید کاری اضافه نسبت به گذشته انجام دهید. اما من از بازی باثبات خودم راضی هستم. توانستم در طول تورنمنت خوب بازی کنم و حتی سطح بازی‌ام را بهبود ببخشم.»

بعد از مسابقات دوحه، ایندین ولز و مایمی، این چهارمین تورنمنت متوالی در رده WTA ۱۰۰۰ بود که اشویانتک توانست در آن به قهرمانی برسد. او هم‌چنین پس از سرینا ویلیامز به دومین زنی تبدیل شد که در طول یک فصل حداقل ۴ عنوان در رقابت‌های WTA ۱۰۰۰ کسب می‌نماید.

با عملکرد شگفت‌انگیز اشویانتک طی چند وقت اخیر او حالا با اقتدار تمام و به عنوان مدعی اصلی قهرمانی راهی پاریس می‌شود تا برای فتح دومین گرند اسلم خود تلاش کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی