تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

ذخیره‌سازی ۴۵ میلیون دز واکسن کرونا

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۴۵ میلیون دز واکسن کرونا ذخیره شده در کشور وجود دارد و افراد واجد شرایط باید دز چهارم تزریق کنند.

کد خبر: ۱۲۹۵۶۲
۱۲:۳۱ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱

ذخیره‌سازی ۴۵ میلیون دز واکسن کرونا

دیدارنیوز ـ محسن زهرایی افزود: اکنون واکسن کرونا به مقدار مناسب و کافی در دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز واکسیناسیون به صورت دپو شده وجود دارد و تاریخ انقضای آن‌ها تمام نشده و در هر زمانی قابل مصرف هستند.

وی اظهار داشت: واکسن به معنای استفاده از بخشی از میکرو ارگانیسم عامل بیماری زا به عنوان محرک سیستم ایمنی بدن است که فرد سالم دریافت می‌کند تا در آینده همچنان سالم بماند و اگر در آینده مواجهه پیدا کرد، قبل از اینکه میکرو ارگانیسم تکثیر پیدا کند و علائم بیماری کرونا ظاهر شود، سیستم ایمنی بدن جلوی آن را خواهد گرفت و این کار عملا بسیار ارزشمند، به عنوان پیشگیری سطح اولیه در نظر گرفته می‌شود.

زهرایی ادامه داد: اکنون مشکل کمبود واکسن کرونا نداریم و اخیرا در فضای مجازی مطالبی مبنی بر تاریخ انقضای واکسن‌های دپو شده کرونا در انبار‌ها منتشر شده بود که این موضوع صحت ندارد و موجودی ما اکنون ۴۵ میلیون دز واکسن در انبار‌ها است و آن هم باید افراد واجد شرایط یک دُز دیگر را بزنند.

وی در مورد صادرات واکسن کرونا گفت: صادرات واکسن کرونا مستلزم اقداماتی است که باید تولیدکنندگان انجام دهند و مستندات تاییدیه سازمان جهانی بهداشت را برای این امر بگیرند و بازاریابی کنند.

زهرایی تصریح کرد: وزارت بهداشت همراه تولیدکنندگان واکسن کرونا برای صادرات است و همه همکاری‌ها را برای تاییدیه از سازمان غذا و دارو و بخش‌های ذیربط انجام می‌دهد تا مسیر صادرات زودتر هموارتر شود.

وی خاطرنشان کرد: تکنولوژی و توان تولیدی که برای واکسن کرونا به کار گرفته شده خوب بود و سرعت ارائه خدمات واکسیناسیون هم مطلوب بود که این‌ها نشان دهنده مشارکت بسیار خوب مردم در برنامه واکسیناسیون است و توانایی ارائه نظام سلامت در این زمینه هم بالا بود.

زهرایی گفت: دریافت دُز سوم و چهارم واکسن کرونا در اولویت قرار دارد، از سویی دیگر نباید تصور شود که اگر واکسن دریافت کردیم خیالمان راحت باشد و در تجمعات شرکت کنیم و نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه باشیم، زیرا ممکن است با پیک دیگری مواجه شویم.

وی افزود: ویروس کرونا به گونه‌ای غافلگیر کننده است؛ ما از همه ابزار‌ها مانند واکسن که می‌تواند به ما کمک کند استفاده می‌کنیم و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی نیز ضرورت دارد.

منبع: ایرنا
برچسب ها: واکسن کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی