تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

وزیر بهداشت: فایزر و مدرنا انقدر اثربخشی نداشتند/ امسال همه یک دز دیگر واکسن تزریق کنند

وزیر بهداشت گفت: پیشنهاد ما این است که امسال همه مردم حداقل یک دز دیگر واکسن کرونا را تزریق کنند، چون این واکسن می‌تواند بسیار ایمنی‌بخش و اطمینان‌بخش باشد. نمی‌توان اینطور قضاوت کرد که ویروس در جهان غیرفعال شده، چون ویروس در دنیا فعال است و همچنان در جا‌های مختلف مرگ و میر دارد.

کد خبر: ۱۲۸۸۸۳
۱۱:۲۱ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱

 امسال همه یک دز دیگر واکسن تزریق کنند

دیدارنیوز ـ دکتر بهرام عین‌اللهی گفت: دو سال پرتلاش و پرتلاطم را در دوره کرونا طی کردیم و در درجه اول باید از ریاست جمهوری تشکر کنیم که اولین کار خود را مبارزه با کرونا قرار دادند و پس از آن باید از مردم که حمایت عالی را در انجام واکسیناسیون و کمک به واکسن زدن داشتند تشکر شود. این حمایت سبب شد که ما رکورد واکسیناسیون نسبت به جمعبت را در جهان داشته باشیم. از طرفی کادر سلامت هم حرکت زیبا و جالبی را در تاریخ کشور ایجاد کردند که با فداکاری آن‌ها حتی ٣٠٠ نفر شهید سلامت تقدیم شد.

‎وی علت موفقیت ایران در مبارزه با کرونا را بنا به اظهار سازمان‌های بین‌المللی، حجم بالای واکسیناسیون خواند و ادامه داد: امروزه بیش از ۹۰ درصد از گرچه هدف یک دز و حدود ۸۵ درصد دو دز واکسن تزریق کردند و تقریبا میزان واکسیناسیون ما از متوسط جهانی بالاتر است.

وزیر بهداشت ادامه داد: دومین عامل موفقیت ما مدت کوتاه واکسیناسیون بود. اینکه حجم زیادی از واکسن در مدت کوتاهی تزریق شد توانست ایمنی ایجاد کند و ما رکورد یک میلیون و ۶٠٠ هزار دز واکسن در روز و هشت میلیون و ۶٠٠ هزار واکسن در هفته را داریم. در این مدت مردمی شدن واکسیناسیون و کمک مردم، دانشجویان و همه نهاد‌های نظامی و مردمی باعث شد حجم زیادی از واکسن در کشور تزریق شود.

عین‌اللهی سومین عامل موفقیت ایران در مدیریت کرونا را اینگونه شرح داد: موضوعی که در این موفقیت ما را یاری کرد نوع واکسن تزریقی بود، چون امروزه ثابت شده است واکسن‌هایی که از ویروس کشته شده استفاده می‌شود اثر بهتری دارد و واکسن‌های نوترکیب و پروتئین‌های نوترکیب مثل فایزر و مدرنا انقدر اثربخشی نداشتند.

وزیر بهداشت گفت: اکنون در کشور‌های آمریکا و فرانسه، آلمان، انگلیس و ایتالیا آمار مرگ و میر بالا است. امروز در سایت نگاه می‌کردم، ۶۶٠ نفر در آمریکا، ١١١ نفر فرانسه، ٢۴١ نفر آلمان، ۴٠٧ نفر در انگلیس و ١۵٣ مرگ کرونایی در ایتالیا ثبت شده است. اما ما با کمک مردم موفق عمل کردیم.

وی افزود: به مردم توصیه می‌شود که حتما واکسیناسیون خود را ادامه دهند و کسانی که دز دوم یا سوم واکسن را تزریق نکرده‌اند حتما واکسیناسیون خود را تکمیل کنند. ثابت شد که واکسیناسیون اثربخشی زیادی در پیشگیری از کرونا داشته است و از این رو شنبه گذشته در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شده که همه افراد بالای ٧٠ سال یک دز دیگر را تزریق کنند و کسانی که بیماری زمینه‌ای و نقص ایمنی دارند نیز حتما این تزریق واکسن کرونا را انجام دهند.

وزیر بهداشت که در یک برنامه تلوزیونی صحبت می‌کرد، گفت: پیشنهاد ما این است که امسال همه مردم حداقل یک دز دیگر واکسن کرونا را تزریق کنند، چون این واکسن می‌تواند بسیار ایمنی‌بخش و اطمینان‌بخش باشد. نمی‌توان اینطور قضاوت کرد که ویروس در جهان غیرفعال شده، چون ویروس در دنیا فعال است و همچنان در جا‌های مختلف مرگ و میر دارد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: واکسن کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی