تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
پس از بیانیه جدید سازمان لیگ درباره بازی رودرو

سپاهان می‌تواند استقلال را قهرمان کند!

با توجه به اعلام سازمان لیگ مبنی بر اینکه در صورتی که دو تیم در پایان فصل در امتیاز برابر شوند و بازی‌های رودرروی آن‌ها هم مساوی شده باشد، قانون گل زده در خانه حریف لحاظ می‌شود، علاوه بر اینکه استقلالی‌ها در پایان فصل در صورت برابری امتیاز با پرسپولیس قهرمانی لیگ برتر خواهند شد، این امکان را هم به آبی‌ها می‌دهد تا در صورت برتری در بازی مقابل فولاد و شکست پرسپولیس در سیرجان مقابل سپاهان، در فاصله ۳ هفته مانده به پایان لیگ، قهرمان لیگ برتر شوند.

کد خبر: ۱۲۹۴۸۰
۰۸:۵۸ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱

سپاهان می‌تواند استقلال را قهرمان کند!

دیدارنیوز: با اعلام سازمان لیگ فدراسیون فوتبال، گل زده در خانه حریف در صورت تساوی بازی‌های رودررو محاسبه می‌شود.

لیگ بیست‌ویکم یک تفاوت با دوره‌های قبلی دارد؛ در این فصل در صورت برابری امتیاز‌های دو تیم، به جای تفاضل گل، ابتدا بازی رودررو رتبه تیم‌های هم‌امتیاز را تعیین می‌کند. استقلال و پرسپولیس امسال رقابت جذابی برای قهرمانی دارند و در فاصله ۴ هفته مانده به پایان بازی‌ها، استقلالی‌ها با ۶ امتیاز اختلاف صدر جدول رده‌بندی را در اختیار دارند. این دو تیم این فصل در بازی‌های رودررو به تساوی رسیده‌اند. بازی رفت که استقلال میزبان بود با تساوی بدون گل به پایان رسید و در بازی برگشت هم رودی ژستد تعویض طلایی فرهاد مجیدی، در دقیقه ۸۱ کار را به تساوی ۱-۱ کشاند. گلی که حالا با اعلام سازمان لیگ ارزش بیشتری هم پیدا کرده است.

سهیل مهدی ابتدا رای به قهرمانی استقلال داد
برای فوتبال‌دوستان ایرانی این سوال وجود داشت که در صورتی که امتیاز استقلال و پرسپولیس در پایان فصل برابر شود، سازمان لیگ چگونه تیم قهرمان را مشخص خواهد کرد. استقلال به دلیل گل‌زده در خانه حریف در بازی رودررو قهرمان می‌شود یا اینکه تفاضل گل تیم قهرمان را مشخص می‌کند. سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ، در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرده بود که گل زده در خانه حریف در بازی‌های رودررو محاسبه می‌شود و به این ترتیب در صورت برابری امتیاز‌های دو تیم در پایان فصل، استقلال بدون در نظر گرفتن تفاضل گل به قهرمانی لیگ برتر می‌رسد.

کامرانی‌فر تکذیب کرد
حسن کامرانی‌فر دبیر کل فدراسیون فوتبال، چند روز بعد در یک برنامه تلویزیونی صحبت‌های رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ را تکذیب کرد و اعلام کرد در صورت برابری امتیاز‌های دو تیم در پایان فصل و به تساوی رسیدن بازی‌های رودرروی آن‌ها، دیگر قانون گل زده در خانه حریف محاسبه نمی‌شود و تیمی که تفاضل گل بهتری داشته باشد، در رتبه بالاتر قرار می‌گیرد. صحبت‌های کامرانی‌فر به خوبی ناهماهنگی بین ارکان مختلف فدراسیون فوتبال را نشان داد!

سپاهان می‌تواند استقلال را این هفته قهرمان کند
سازمان لیگ فدراسیون فوتبال روز گذشته تکلیف را روشن کرد و خبری مبنی بر روش تعیین تیم‌های سقوط و صعود کننده هم‌امتیاز در پایان لیگ‌ها و شرایط بازی رودررو را در سایت خود قرار داد. در بخشی از این خبر در مورد روش قرار گرفتن تیم‌ها در جدول رده‌بندی در صورتی که با هم‌امتیاز شده باشند، آمده است: «ابتدا بیشترین امتیاز به دست آمده در مسابقات بین دو یا چند تیم هم‌امتیاز لحاظ می‌شود. سپس تفاضل گل بیشتر در بین دو یا چند تیم هم‌امتیاز، تیم‌هایی که در رتبه بالاتر قرار می‌گیرند را مشخص می‌کند و در انتها بیشترین گل زده به دست آمده در مسابقات بین دو یا چند تیم هم‌امتیاز رتبه تیم‌ها را تعیین خواهد کرد».

هرچند در این بخش صراحتا به گل زده در خانه حریف اشاره نشده، اما در ادامه تبصره‌ای آمده است مبنی بر اینکه: «در کلیه حالت‌های رقابت رودررو برای دو تیم، احتساب نتایج رودررو بر اساس مندرجات آورده شده در ماده ۱۰ آیین‌نامه اجرائی مسابقات خواهد بود». این ماده ۱۰ آیین‌نامه اجرایی است که قید می‌کند در بازی‌های پلی‌آف در صورت تساوی امتیاز، گل زده در خانه حریف ملاک خواهد بود.

به این صورت با توجه به اعلام سازمان لیگ فدراسیون فوتبال مبنی بر اینکه در صورتی که دو تیم در پایان فصل در امتیاز برابر شوند و بازی‌های رودرروی آن‌ها هم مساوی شده باشد، قانون گل زده در خانه حریف لحاظ می‌شود، علاوه بر اینکه استقلالی‌ها در پایان فصل در صورت برابری امتیاز با پرسپولیس قهرمانی لیگ برتر خواهند شد، این امکان را هم به آبی‌ها می‌دهد تا در صورت برتری در بازی روز شنبه مقابل فولاد و شکست پرسپولیس در سیرجان مقابل سپاهان، در فاصله ۳ هفته مانده به پایان لیگ به ۵ فصل قهرمانی پیاپی پرسپولیسی‌ها خاتمه دهند و قهرمان لیگ برتر شوند.

سازمان لیگ در حالی گل زده در خانه حریف در بازی‌های رودررو را در جدول‌رده‌بندی در صورت برابری امتیاز‌ها لحاظ می‌کند که در لالیگای اسپانیا که سال‌ها است از قانون بازی رودررو استفاده می‌کنند، در صورتی که تیم‌ها در بازی‌های رفت و برگشت به تساوی برسند، دیگر از قانون گل زده در خانه حریف استفاده نمی‌شود و تفاضل گل، تیمی که در رتبه بالاتر قرار می‌گیرد را تعیین خواهد کرد.

تصمیم سازمان لیگ و تناقضاتی که در روز‌های گذشته بین صحبت‌های رئیس کمیته مسابقات و دبیرکل فدراسیون فوتبال وجود داشته، احتمالا با اعتراض پرسپولیسی‌ها همراه خواهد شد. پرسپولیسی‌ها تاکید دارند این بیانیه هم ابهامات زیادی دارد و ارجاع بازی لیگ به ماده‌ای که به بازی پلی‌آف اختصاص دارد، درست نیست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی