تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
آزادیخواه: اینکه گفته می‌شود مجلس نمایش شفافیت می‌دهد، درست نیست و وهن مجلس است

ویس‌کرمی: کاش بازی شفافیت از ابتدا شروع نشده بود؛ این طرح به نتیجه‌ای نمی‌رسد!

مهرداد ویس کرمی، نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی درباره طرح شفافیت گفت: این طرح با اصول متعددی از قانون اساسی در تضاد است و کاملا واضح است که به نتیجه‌ای نمی‌رسد؛ کاش این بازی از ابتدا شروع نشده بود.

کد خبر: ۱۲۹۳۶۸
۱۰:۲۳ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

ویس‌کرمی: کاش بازی شفافیت از ابتدا شروع نشده بود؛ این طرح به نتیجه‌ای نمی‌رسد!

دیدارنیوز: نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه اگر شفافیت خوب است باید برای همه باشد. مردم از شرق و غرب تمامی مذاکرات مجلس را از رادیو می‌شنوند، اما مجلس باز قانع نیست و گفتیم که مجلس و تمامی موسسات و دستگاه‌ها باید شفاف باشند. این کجا نمایش شفافیت است؟، این عین شفافیت است.

احد آزادیخواه در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده ۷۵ آیین نامه داخلی مجلس گفت: زمانی که نام نمایندگان در قرعه کشی انتخاب می‌شود، باید متناسب با موضوع صحبت کرده و خارج از موضوع نباید مسائلی را مطرح کنند، و اینکه گفته می‌شود مجلس نمایش شفافیت می‌دهد، درست نیست و وهن مجلس است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلسی که قبلا می‌گفتند یک سوزن به خود نمی‌زند، الان با خود جوالدوز می‌زند و اگر شفافیت خوب است باید برای همه باشد. مردم از شرق و غرب تمامی مذاکرات مجلس را از رادیو می‌شنوند، اما مجلس باز قانع نیست و گفتیم که مجلس و تمامی موسسات و دستگاه‌ها باید شفاف باشند. این کجا نمایش شفافیت است؟، این عین شفافیت است.

همچنین مهرداد ویس کرمی در جریان بررسی پیشنهادات نمایندگان در مورد طرح شفافیت قوای سه گانه، گفت: آیا مسائل محرمانه صرفا منحصر به موارد نظامی و اهمیت امنیت غذایی کشور کمتر از اطلاعات نظامی است. آیا امروز موشک‌های اوکراین تعیین کننده است یا غلات و روغن اوکراین مسئله تعیین کننده در جنگ است؟

وی ادامه داد: آیا اعلام ذخایر استراتژیک یک کشور اهمیت کمتری از مسائل نظامی دارد؟ این طرح نمایش شفافیت است و آنچه که از این طرح به مجلس باز می‌گردد دو سوم رای می‌خواهد و آنچه به قوای دیگر مربوط است نصف به علاوه یک رای می‌خواهد.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این شفافیت نیست، البته نیت شما خیر، اما مهم عمل است، تصریح کرد: این طرح با اصول متعددی از قانون اساسی در تضاد است و کاملا واضح است که به نتیجه‌ای نمی‌رسد؛ کاش این بازی از ابتدا شروع نشده بود. این راه نتیجه‌ای نخواهد داشت. بنده یک بار مخالفت کردم تا در پیشگاه الهی حجت خود را ادا کرده باشم، اصل این طرح را نمایش شفافیت می‌دانم و از انجا که برخلاف شرع، قانون اساسی و اخلاق است راه به جایی نخواهد برد.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی