تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

تذکر ۴ نماینده به رئیسی درباره حذف ارز ترجیحی؛ حال مردم خوب نیست!

۴ نماینده مجلس شورای اسلامی درباره حذف ارز ترجیحی به سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری تذکر دادند. محمود عباس زاده، نماینده مشکین شهر در مجلس گفت: من نمی‌دانم شرایط بازار را چگونه تشریح کنم که از یک طرف آستانه حساسیت برخی مسئولان تحریک شود و از سمتی برخی دشمنان سوءاستفاده نکنند، اما در یک جمله عرض می‌کنم که حال مردم خوب نیست.

کد خبر: ۱۲۹۲۸۶
۱۲:۰۸ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱

تذکر ۴ نماینده به رئیسی درباره حذف ارز ترجیحی؛ حال مردم خوب نیست!

دیدارنیوز: نمایندگان تهران، مینودشت و مشکین شهر تذکراتی به رئیس جمهور درباره حذف ارز ترجیحی ارائه کردند.

رضا آریان پور نماینده مینودشت در مجلس در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت) قوه مقننه و در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس جمهور گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی نه تنها پوست موزی است که دولت قبل زیر پای شما انداخته بلکه مانند استخوانی در گلوی دولت سیزدهم و ملت ایران گیر کرده است.

وی ادامه داد: ظاهراً دولت تصمیم جدی برای جراحی بزرگ اقتصادی گرفته است و قصد دارد ارز ۴۲۰۰ تومانی که ۷۰ درصد منافع آن نصیب رانت‌خواران، اختلاسگران و مردم کشور‌های همسایه شده و ۳۰ درصد آن بر روی سفره مردم عادی ایران رفته است را حذف و یا پرداخت آن را هدفمند کند.

نماینده مینودشت در مجلس افزود: اگر در حین عمل جراحی بیمار بمیرد نمی‌توان عمل را موفقیت‌آمیز دانست لذا تمامی پیامد‌های احتمالی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در بخش‌های دارو، آرد و نان، سوخت، صنعت، کشاورزی و مایحتاج اصلی مردم را دقیقا بررسی و حواشی آن را کنترل نمایید و از سوی دیگر هزینه‌های تحمیلی را جبران و به مجلس و مردم گزارش ارائه کنید.

آریان‌پور با اشاره به اینکه اجازه ندهید بیش از این به مردم و اقشار ضعیف جامعه فشار اقتصادی وارد شود، ادامه داد: اکنون که رئیس قوه مجریه هستید شعار انتخاباتی اصلی شما فسادستیزی بوده است.

همچین محمود عباس زاده نماینده مشکین شهر در مجلس در تذکری خطاب به رئیس جمهور گفت: نمایندگان حتماً این روز‌ها اقدام به تهیه اقلام کرده اند و از وضعیت بازار اطلاع دارند. من نمی‌دانم شرایط بازار را چگونه تشریح کنم که از یک طرف آستانه حساسیت برخی مسئولان تحریک شود و از سمتی برخی دشمنان سوءاستفاده نکنند، اما در یک جمله عرض می‌کنم که حال مردم خوب نیست.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم شخص رئیس جمهور به مجلس دعوت شود و به نمایندگان و ملت پاسخ دهد که مسائل کشور یا حل شدنی است که باید حل شود، یا غیرقابل حل است و شفاف به مردم توضیح دهد، و یا قابل حل است و این توانایی در دولت وجود ندارد و باید به کسانی که می‌توانند واگذار شود. دلیلی ندارد کسانی که نمی‌توانند مسائل را حل کنند، اصرار بر ماندن داشته باشند. من خواهش می‌کنم شخص رئیس جمهور به نمایندگان توضیح دهند تا نمایندگان نیز به موکلان خود توضیح دهند.

حجت الاسلام سیدرضا تقوی نماینده تهران در مجلس درباره وضعیت یارانه‌ها و ارز ترجیحی، گفت: این اقدام تا حدودی آرامش را به جامعه تقدیم کرده، اما دولت شما باید مشکلات متراکم موجود که از دهه‌های گذشته به ارث رسیده را حل و فصل کند چرا که هر کدام از آن‌ها به منزله یک جراحی پرهزینه و دارای عوارض است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس خطاب به رئیس جمهور ادامه داد: شما باید با قاطعیت در این زمینه تصمیمات کارشناسانه بگیرید و با مدیران مجرب هماهنگ و شجاع موانع را بردارید چرا که زمان به ما فرصت نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: رسانه ها، دستگاه‌های تبلیغاتی و نمایندگان مجلس نیز نباید با سخنانشان انتظارات مردم را بیش از امکانات و توانایی کشور بالا ببرند بنابراین باید به دولت فرصت دهیم تا با یکدیگر مشکلات را حل کنیم.

همچین صدیف بدری نماینده اردبیل در مجلس درتذکر شفاهی گفت: مجلس در بند ص تبصره یک قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به دولت اجازه داد از منابع حاصل از مابه التفاوت ارز ترجیحی رقمی بالغ بر ۲۵۰ هزار میلیارد تومان به واردات کالا‌های اساسی، دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی اختصاص دهد و صراحتا تاکید کرد چنانچه دولت قصد دارد کالایی را از سبد ارز ترجیحی حذف کند باید قبلا ترتیبات قانونی جبران زیان رفاه مصرف کننده را به انجام رسانده باشد به طوری که افراد بتوانند این کالا‌ها و خدمات را به نرخ پایان شهریور سال ۱۴۰۰ تهیه کنند.

وی ادامه داد: قیمت‌های امروز را با شهریور سال گذشته مقایسه کنید، دولت تا امروز چه کرده است. قانون بودجه برای اجرا نوشته شده است.

نماینده اردبیل در مجلس یادآور شد: دولت و تیم اقتصادی کابینه آقای رئیسی نباید تا این حد تعلل کنند. نابسامانی و تورم گسترده که در بازار ایجاد شده است نتیجه مستقیم همین تعلل است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی