تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

تحریم نفت روسیه در اروپا/ فن درلاین: بسته ششم در نهایت تصویب می‌شود

مذاکرات نمایندگان چند کشور اروپایی برای تحریم کامل نفت روسیه همچنان ادامه دارد. اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرده که اعتقاد کامل دارد این بسته تحریمی حتی در صورت چند روز تاخیر در نهایت تصویب خواهد شد.

کد خبر: ۱۲۹۱۰۵
۱۵:۰۶ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱

تحریم نفت روسیه در اروپا/ فن درلاین: بسته ششم در نهایت تصویب می‌رود

دیدارنیوز: مذاکرات دشوار میان نمایندگان بیست و هفت کشور عضو اتحادیه اروپا برای رفع ششمین بسته تحریمی علیه مسکو و تحریم کامل نفت روسیه توسط اعضای اتحادیه روز یکشنبه به رغم مخالفت چند کشور از جمله مجارستان ادامه یافت.

یک دیپلمات اروپایی به خبرگزاری فرانسه گفت که سفرای بیست و هفت کشور عضو بنا است ظهر روز یکشنبه در بروکسل گرد هم آیند.

کشور‌های عضو روز جمعه نتوانستند بر سر اجرای ششمین بسته تحریمی علیه مسکو که روز چهارشنبه از سوی کمیسیون اروپا ارائه شد به توافق دست یابند.

این پروژه تحریم نفت روسیه را تا پایان سال جاری میلادی به اعضا پیشنهاد می‌کند؛ تحریمی که اجرای آن مشکلات بزرگی را برای برخی از کشور‌های عضو ایجاد می‌کند.

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان که کشورش برای تامین انرژی به شدت به روسیه وابسته است، صبح جمعه لحن انتقاد خود را سخت‌تر کرد و گفت که پیشنهاد بروکسل وحدت اتحادیه اروپا را «تضعیف» می‌کند.

جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اروپایی روز جمعه تاکید کرد که در صورت عدم دستیابی به توافق در آخر هفته، پس از «روز اروپا» در ۹ می، «هفته آینده» نشست فوق‌العاده وزرای خارجه اتحادیه اروپا را تشکیل خواهد داد.

اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا نیز اعلام کرده که اعتقاد کامل دارد این بسته تحریمی حتی در صورت چند روز تاخیر در نهایت تصویب خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی