تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

گرانی بنزین در آمریکا رکورد جدید زد

سه هفته پیش از آغاز فصل رانندگی تابستانی آمریکا، بهای معاملات بنزین در نیویورک روز جمعه در رکورد بالای جدیدی بسته شد.

کد خبر: ۱۲۸۹۴۶
۱۰:۳۱ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱

گرانی بنزین در آمریکا رکورد جدید زد

دیدارنیوز ـ بهای معاملات بنزین در ۳.۷۶ دلار در هر گالن، بالاترین حد از سال ۱۹۸۶ به شمار می‌رود. روند معاملات آتی، منعکس کننده قیمت‌ها در جایگاه‌های سوخت است که نزدیک به رکورد بالای ثبت شده در اوایل مارس هستند که آمریکا واردات نفت روسیه را در واکنش به حمله نظامی مسکو به اوکراین ممنوع کرد.

انتظار می‌رود تقاضا برای سوخت تابستان امسال از سطح سال گذشته فراتر برود در حالی که عرضه به پایین سطح پیش از پاندمی کووید ۱۹ نزول کرده است. چنین وضعیتی قیمت‌ها را در طول ماه‌های تابستان بالاتر خواهد برد. بنزین گران، عامل کلیدی تورم بوده و مصرف کنندگان را که با افزایش هزینه‌های مسکن و غذا دست و پنجه نرم می‌کنند، در مضیقه بیشتری قرار می‌دهد. اقدامات دولت بایدن برای کنترل قیمت‌های بنزین که شامل آزادسازی نفت از ذخایر اضطراری و موافقت با مخلوط سوخت حاوی اتانول بالاتر بوده است، در متوقف کردن روند صعودی قیمت بنزین ناکام مانده است.

جان کیلداف، هم‌موسس شرکت اگین کپیتال که جنگ اوکراین را عامل افزایش قیمت‌ها می‌داند، در این باره گفت: قیمت‌های بالاتری بنزین، بودجه مصرف کنندگان را می‌بلعد. تحریم نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه شکاف عظیمی را ایجاد کرده که نمی‌توانیم بر آن چیره شویم.

بر اساس گزارش بلومبرگ، دیوید گلادن، سخنگوی انجمن خودروی آمریکا، اظهار کرد: با وجود افزایش شدید قیمت در جایگاه‌های سوخت، به حدی تقاضای متوقف شده از دو سال پیش وجود دارد که رانندگان را تابستان امسال به جاده‌ها خواهد کشاند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: قیمت بنزین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی