تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
شفافیت مطالبه مردم و مدافعان جمهوری اسلامی است

مطهری: نظام باید به مطالبه مردم احترام بگذارد

اردشیر مطهری، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شفافیت مطالبه مردم و مدافعان جمهوری اسلامی است، گفت: نظام باید به مطالبه مردم احترام بگذارد و آن را محقق کند.

کد خبر: ۱۲۸۷۰۸
۱۲:۱۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱

مطهری: شفافیت مطالبه مردم است؛

دیدارنیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: شفافیت مطالبه مردمی است که با همه توان از جمهوری اسلامی دفاع کرده اند، بنابراین نظام باید به مطالبه مردم احترام گذاشته و به برگزاری جلسات پشت در‌های بسته پایان دهد.

اردشیر مطهری با بیان اینکه کلیات طرح شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهاد‌ها با رای قاطع نمایندگان تصویب شد، بیان کرد: شفافیت در قوای سه گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهاد‌ها لازمه برچیده شدن رانت، ویژه خواری و فساد، وظیفه نظام و حق مردم است که در تحقق آن تاخیر نیز شده است.

وی افزود: از ابتدای نهصت امام در سال ۱۳۴۲ بار اصلی مشکلات و سختی‌ها بر دوش مردم بوده و در جمهوری اسلامی ایران مردم نامحرم نیستند که از فرآیند تصمیم سازیف تصمیم گیری و اجرا مطلع نباشند.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس با اشاره به اینکه مجلس و دولت با شعار شفافیت کار خود را آغاز کردند، گفت: تصویب طرح شفافیت با ۱۸۳ رأی موافق گویای اعتقاد نمایندگان به شفافیت در مجموعه نظام است و مسلما ۳۰ نماینده‌ای که رأی مخالف و ۴ نماینده‌ای که رأی ممتنع داده اند، دلایل خود را شفاف و بی پرده با مردم مطرح خواهند کرد.

مطهری تصریح کرد: براساس این طرح جلسات هیئت دولت و بسیاری از دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های دولتی، آرای همه نمایندگان و مشروح مذاکرات کمیسیون‌های مختلف شفاف خواهد شد و در دسترس همه مردم قرار می‌گیرد. همچنین در این طرح شفافیت قوه قضائیه و تمامی شئون اداری و اجرایی و کلیه شورا‌هایی که منع قانون اساسی ندارند، پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر این مطلب که شفافیت مطالبه مردمی است که با همه توان از جمهوری اسلامی دفاع کرده اند، افزود: نظام باید به مطالبه مردم احترام بگذارد و آن را محقق کند و به برگزاری جلسات پشت در‌های بسته و تصمیم گیری برای مردم پایان دهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خسارات تصمیم‌های پشت در‌های بسته که کسی مسئولیت آن را قبول نکرد را غیر قابل قبول خواند و عنوان کرد: در پشت در‌های بسته برای افزایش قیمت بنزین تصمیم گرفتند و آن خسارت‌های جانی و مالی و حیثیتی را به کشور تحمیل کردند ورئیس جمهور با لبخند گفت که جمعه صبح متوجه شدم و وزیر کشور از مدیریت بحران سخن گفت و علی رغم فریاد بنده در مجلس در این خصوص هیچ کس مواخذه نشد.

مطهری یادآور شد: شفافیت در قرارداد‌های مربوط به معاملات بزرگ، فرصت‌های سرمایه‌گذاری، فرآیند‌ها و مراحل اداری اخذ و صدور هرگونه مجوز و پروانه فعالیت از دیگر مواردی است که شفافیت در آن برچیده شدن بسیاری از رانت‌ها و فساد‌ها را به همراه دارد.

وی در پایان با بیان اینکه در این طرح شفافیت در موسسات خصوصی که خدمات عمومی ارائه می‌دهند نیز پیش بینی شده، گفت: هر چند در این طرح شفافیت در همه سطوح دیده شده، اما اطلاعات و حریم شخصی افراد مورد حفاظت قرار می‌گیرد که مسلما به معنی پرده پوشی تخلفات افراد اعم از مسئول و غیر مسئول نخواهد بود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی