تیتر امروز

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

تذکر به رییس جمهور درباره زباله‌های دپو شده در سراوان رشت

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان گفت: به دستور رئیس مجلس گروهی برای پیگیری موضوع پسماند به سراوان آمدند تا از سایت سراوان بازدید و با مسئولان مربوطه صحبت کنند.

کد خبر: ۱۲۸۸۸۷
۱۲:۰۱ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱

تذکر به رییس جمهور درباره زباله‌های دپو شده در سراوان رشت

دیدارنیوز ـ محمدرضا احمدی شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید تیم مستندساز مجلس شورای اسلامی از سایت دپوی زباله سراوان اظهار داشت: برای موضوع ساماندهی پسماند سراوان رشت تذکرات و طرح سوال بسیاری به وزرا و رئیس جمهور داده شد.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر کشور و مسئولان زیادی برای پیگیری موضوع به سراوان آمدند گفت: به دستور قالیباف اکنون گروهی برای پیگیری موضوع به سراوان آمدند تا از سایت سراوان بازدید و با مسئولان مربوطه صحبت کنند.

وی افزود: یکی از اولویت‌های حل معضل پسماند سراوان نخست، بهسازی سایت و گام بعدی انتقال آن به مکان دیگری است و تکمیل نیروگاه زباله‌سوز و کمپوست نیز در دستور کار است همچنین وزیر کشور دستور اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی سایت سراوان را صادر کرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: شیرآبه یا زهرآبه‌ای که هر ثانیه ۱۰ لیتر از پسماند سراوان استخراج می‌شود و در روز‌های بارانی به بیش از ۲۰ لیتر می‌رسد وارد سفره‌های زیرزمینی شده و بیماری‌های پوستی، گوارشی، تنفسی و سرطان را به همراه دارد.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به همین علت گیلان دارای رتبه نخست آمار سرطان در سطح کشور است اظهار داشت: البته موضوع پسماند مختص سراوان نبوده و کل استان در حال حاضر با موضوع ساماندهی پسماند مواجه است.

احمدی عنوان کرد: شیرآبه خروجی از سایت پسماند سراوان وارد رودخانه زرجوب و گوهررود می‌شود علاوه بر این فاضلاب شهری، صنعتی و بیمارستانی نیز وارد این دو رودخانه شده و از آن جا وارد اراضی مناطقی نظیر فخب، سیااسطلخ و پیریازار می‌شود.

وی افزود: در این مناطق مردم به کشاورزی مشغول هستند و محصولات تولیدی که با همین زهرآبه‌ها آبیاری شده به بازار عرضه می‌شود و حتی حیوانات نیز از همین آب‌ها مصرف می‌کنند لذا همه مسئولان و نمایندگان باید برای حل معضل سراوان پای کار بیایند.

منبع: تسنیم
برچسب ها: رئیس جمهوری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی