تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

جنجال حق سقط جنین در آمریکا/ بایدن: به دموکرات‌ها رای دهید تا این حق حفظ شود!

شامگاه سه‌شنبه هزاران شهروند زن و مرد معترض به تصمیم دیوان عالی آمریکا برای نقض حمایت قانون اساسی از حق سقط جنین در نیویورک و با شعار «جنگ علیه زنان را متوقف کنید» تظاهرات کردند. دیوان عالی ایالات متحده آمریکا با اکثریت قضات محافظه‌کار آماده است تا رای وحدت رویه سال ۱۹۷۳ ناظر به بنیادین دانستن حق سقط جنین را نقض کند.

کد خبر: ۱۲۸۸۳۶
۱۰:۵۸ - ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱

جنجال حق سقط جنین در آمریکا/ بایدن: به دموکرات‌ها رای دهید تا این حق حفظ شود!

دیدارنیوز: تنها یک روز پس از افشای پیش‌نویس رای دیوان عالی ایالات متحده آمریکا مبنی بر ابطال حمایت قانون اساسی از حق سقط جنین، فرماندار اکلاهما با امضای قانونی، پایان دادن خودخواسته به بارداری پس از هفته ششم را ممنوع اعلام کرد. مخالفان این تصمیم در نیویورک تظاهرات کردند.

ممنوعیت سقط از هفته ششم بارداری در اکلاهما
کوین ستیت، فرماندار جمهوریخواه ایالت اکلاهما، روز سه‌شنبه با امضای مصوبه کنگره ایالتی، سقط جنین پس از هفته ششم بارداری را ممنوع اعلام کرد. براساس این قانون، تسهیل سقط جنین پس از هفته ششم از سوی اشخاص حقیقی جرم‌انگاری شده است. به نظر می‌رسد اکثریت جمهوریخواه کنگره اکلاهما با پذیرش مدل ممنوعیت سقط جنین در ایالت تگزاس، این روند را طی کرده و به نتیجه رسانده اند.

بایدن: به دموکرات‌ها رای دهید تا حق سقط جنین حفظ شود
جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه و پس از افشای پیش‌نویس رای دیوان عالی در روزنامه پولیتیکو از شهروندان این کشور خواست تا با رای به نامزد‌های دموکرات در انتخابات ماه نوامبر، از حق سقط جنین دفاع کنند.

رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا که با افت شدید محبوبیت روبه‌رو است اعلام کرد دولت پس از اعلام رسمی رای دیوان عالی، در برابر آن موضع خواهد گرفت، با این حال وی گفت در صورت کسب اکثریت در مجلس سنا از سوی دموکرات‌ها می‌توان با وضع قانون دسترسی همگانی به حق سقط جنین را تضمین کرد.

دیوان عالی ایالات متحده آمریکا با اکثریت قضات محافظه‌کار آماده است تا رای وحدت رویه سال ۱۹۷۳ ناظر به بنیادین دانستن حق سقط جنین را نقض کند.

تظاهرات در نیویورک؛ لتیشیا جیمز خواستار بسیج عمومی برای دفاع از حق سقط جنین شد

شامگاه سه‌شنبه هزاران شهروند زن و مرد معترض به تصمیم دیوان عالی برای نقض حمایت قانون اساسی از حق سقط جنین در نیویورک و با شعار «جنگ علیه زنان را متوقف کنید» تظاهرات کردند.

لتیشیا جیمز، دادستان کل نیویورک که یکی از دموکرات‌های پیش رو به شمار می‌رود با حضور در این تجمع گسترده از شهروندان آمریکایی خواست تا برای حفظ حقوق بنیادین خود و ازجمله حق سقط جنین شد.

رد مطابقت حق سقط جنین با قانون اساسی ایالات متحده می‌تواند سمبل مهمی برای پس‌رفت دستاورد‌های جنبش‌های حقوق مدنی آوانگارد قرن بیستم در سراسر جهان به شمار رود؛ روندی که از دهه ۱۹۸۰ میلادی و با بازگشت جریان‌های محافظه‌کار و مذهبی در ایالات متحده، خاورمیانه و اروپای شرقی آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی