تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

کلاهبرداری اینترنتی به بهانه پرداخت فطریه

برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب با راه‌اندازی سایت‌هایی در قالب موسسه خیریه یا ارسال پیام‌های گوناگون در بستر شبکه‌های اجتماعی، قصد جمع‌آوری فطریه و وجوهات شرعی شهروندان را دارند.

کد خبر: ۱۲۸۴۹۲
۱۲:۵۳ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱

کلاهبرداری اینترنتی به بهانه پرداخت فطریه

دیدارنیوز ـ یک مقام پلیس فتا به شهروندان هشدار داد نسبت به سوء استفاده‌های احتمالی در پوشش جمع‌آوری فطریه هوشیار باشند.

سرهنگ احسان آنقی، رئیس پلیس فتای استان مرکزی در تشریح این خبر گفت: این روز‌ها همزمان با نزدیک شدن به ایام عید سعید فطر و پایان یک ماه عبادت و روزه‌داری، عده‌ای در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به دنبال سوء استفاده از این فضا بوده و اهداف کلاهبردارانه‌ی خود را انجام می‌دهند.

وی در خصوص ترفند کلاهبرداران که بازی با احساسات و عواطف هم وطنان تحت عناوینی از قبیل جمع‌آوری کمک به نیازمندان یا آزادی سازی زندانیان نیازمند است، افزود: برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب با راه‌اندازی سایت‌هایی در قالب موسسه خیریه یا ارسال پیام‌های گوناگون در بستر شبکه‌های اجتماعی، قصد جمع‌آوری فطریه و وجوهات شرعی شهروندان را دارند و از این طریق اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ آنقی بیان کرد: مجرمان با سوء استفاده از نام اشخاص و چهره‌های شناخته شده هنری و یا ورزشی و یا جعل عنوان سازمان‌ها و نهاد‌های اجرائی ذیصلاح و با استفاده از شگرد‌های مختلف و استفاده از تصاویر نیازمندان و سایر اقدامات فریبنده ضمن اعلام شماره حساب‌های شخصی از متقاضیان کلاهبرداری می‌کنند.

وی از هم‌وطنان خواست از پرداخت وجه در سایت‌های نامعتبر و حساب شخصی افراد خودداری کنند و قبل از پرداخت فطریه خود به صورت مجازی از اصالت و صحت موسسه یا خیریه مطمئن شوند و به هیچ‌وجه به افراد ناشناس اعتماد نکنند.

این مقام انتظامی در پایان بیان داشت: هموطنان گرامی به منظور واریز وجوهات نقدی و یا غیر نقدی تحت عنوان فطریه و سایر نذورات صرفا از مسیر‌های دسترسی قانونی و قابل اعتماد که از سوی رسانه ملی و خبرگزاری‌های معتبر اطلاع رسانی می‌شود اقدام کنند و از واریز هرگونه وجه به حساب شخصی سایر افراد اکیدا خوداری کنند.

برچسب ها: پلیس فتا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی