تیتر امروز

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

تضعیف روسیه به سبک آمریکا؛ نخبگان را جذب کنید

شبکه خبری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد که آمریکا در حال بررسی امکان لغو تعدادی از شرایط روادید برای متخصصان واجد شرایط روسی است تا مهاجرت آن‌ها به این کشور را تسهیل کند که در نتیجه آن پتانسیل بخش فناوری‌های پیشرفته روسیه را تضعیف نماید.

کد خبر: ۱۲۸۴۸۱
۱۲:۰۷ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱

تضعیف روسیه به سبک آمریکا؛ نخبگان را جذب کنید

دیدارنیوز: منابع آگاه در گفتگو با شبکه بلومبرگ از تصمیم کاخ سفید در جذب نخبه‌ها و دانشمندان روسیه از طریق ایجاد تسهیلات در دریافت ویزای آمریکا، خبر دادند.

شبکه خبری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی امکان لغو تعدادی از شرایط روادید برای متخصصان واجد شرایط روسی است تا مهاجرت آن‌ها به این کشور را تسهیل کند که در نتیجه آن پتانسیل بخش فناوری‌های پیشرفته روسیه را تضعیف نماید.

در همین رابطه گفته می‌شود که دولت بایدن از کنگره خواسته است که الزامات مدرک کار برای روس‌های با تحصیلات عالی را که خواهان ویزای کار آمریکا هستند، حذف کند. بنابراین، طبق اعلام منابع یادشده، کاخ سفید از این طریق انتظار دارد که رهبری روسیه را از «متخصصان در زمینه علوم، مهندسی و ریاضیات» محروم کند.

بلومبرگ تصریح می‌کند که معافیت‌های ویزا برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد و دکترا با تجربه مرتبط در زمینه نیمه هادی‌ها، فناوری فضایی، امنیت سایبری، تولید پیشرفته، فناوری هسته‌ای، توسعه هوش مصنوعی، فناوری موشک و تعدادی از زمینه‌های تخصصی دیگر برنامه ریزی شده است.

یک سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید که نامش فاش نشده است، در این زمینه تأیید کرد که این اقدامات برای تضعیف منابع پیشرفته روسیه در کوتاه مدت و تضعیف پایه سرمایه گذاری آن در بلندمدت و همچنین به نفع اقتصاد و تقویت امنیت ملی آمریکا طراحی شده است.

طبق شواهد و اظهارات مقامات ارشد روسیه، دولت آمریکا خواهان تضعیف و حتی تجزیه روسیه با کمترین هزینه ممکن شده است.

از این دست اقدامات می‌توان نمونه‌هایی را مانند آتش افروزی در درگیری بین اوکراین و روسیه، فروختن تسلیحات بسیار به اوکراین به جهت تقویت اقتصاد خود و شرکت‌های اسلحه سازی اش، اعمال تحریم‌های بی شمار و بی سابقه بر مسکو و اکنون نیز تبلیغات برای جذب نخبه‌های روسی، برشمرد.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی