تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

فریدون مجلسی: برای ارتباط با کشورهای جهان باید FATF را بپذیریم

فریدون مجلسی، دیپلمات پیشین ایران و کارشناس مسائل بین‌الملل معتقد است که اگر تعریف تروریسم را به سازمان ملل متحد محول می‌کردند، امری بود برای همه. FATF کشورها را از کمک به گروه‌های تروریستی منع می‌کند. مگر ایران به گروه‌های تروریستی کمک می‌کند که نگران باشد و آیا بعضی از گروه‌هایی که ایران آن‌ها را آزادی‌بخش تلقی می‌کند از لحاظ بین‌المللی به‌عنوان تروریست شناخته شده‌اند؟ تصور نمی‌کنم چنین چیزی درست باشد. مگر آنکه بهانه برخی دلواپسان این باشد.

کد خبر: ۱۲۸۱۹
۱۰:۱۱ - ۳۰ مهر ۱۳۹۷

دیدارنیوز - سومین فرصت گروه ویژه اقدام مالی (FATF) به ایران و تمدید چهارماهه تعلیق از اقدامات متقابل که روز جمعه از سوی این نهاد اعلام شد، با واکنش‌هایی در داخل ایران روبه‌رو شد. در بیانیه عمومی FATF با ابراز تأسف از عدم اقدام، از ایران خواسته تا 9 بند را در فرصت 4 ماهه لحاظ کند. در بند 1 آمده است: «به نحو مناسبی تأمین مالی تروریست‌ها را جرم انگاشته و ازجمله معافیت گروه‌های تحریم شده را که «در تلاش برای پایان دادن به اشغالگری خارجی، نژادپرستی و استعمار هستند» حذف کند.»
 
فریدون مجلسی، دیپلمات پیشین ایران و کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره اینکه آیا ما می‌توانیم تعریف جدیدی از تروریسم ارائه دهیم گفت: «به‌اندازه دیگران. اگر تعریف تروریسم را به سازمان ملل متحد محول می‌کردند، امری بود برای همه. FATF کشورها را از کمک به گروه‌های تروریستی منع می‌کند. مگر ایران به گروه‌های تروریستی کمک می‌کند که نگران باشد و آیا بعضی از گروه‌هایی که ایران آن‌ها را آزادی‌بخش تلقی می‌کند از لحاظ بین‌المللی به‌عنوان تروریست شناخته شده‌اند؟ تصور نمی‌کنم چنین چیزی درست باشد. مگر آنکه بهانه برخی دلواپسان این باشد.»
 
او در ادامه افزود: «به هر حال من فکر می‌کنم بهتر است ایران بیشتر به فکر منافع خودش باشد و به ملت و گرفتاری‌های خودش بپردازد. اگر ایران قوانین مربوط به ‌FATF را نپذیرد، از سیستم بانکداری جهانی خارج می‌شود و می‌تواند هر طور که می‌خواهد ایثارگری کند و با مشکلات بسازد.»
 
مجلسی ادامه داد: «باید دید که این گروه‌های آزادی‌بخش مال کدام ملل هستند. چرا خود آن ملل مثلاً عرب‌ها کنار گذاشته نمی‌شوند. اگر حزب‌الله را تروریست می‌دانند، پس چرا خود لبنان عضو FATF است و هیچ مشکلی هم ندارد و حزب‌الله نه‌تنها رسمی است، بلکه در دولت و مجلس لبنان هم حضور دارد.»
 
این کارشناس بین‌الملل افزود: «من صورت‌مسئله که شفاهی بیان شده است را قبول ندارم. اشکالی در طرح مسئله وجود دارد. ایران نه به داعش کمک کرده و نه به گروه‌های دیگر. نباید هم بکند. به‌عنوان‌مثال، دولت فلسطین می‌تواند بگوید که حماس تروریست است؛ اما تاکنون چنین چیزی را مطرح نکرده است.»
 
دیپلمات پیشین ایران اظهار داشت: «هر گروهی که ازنظر بین‌المللی تروریست شناخته شود، ایران نباید با آن رابطه داشته باشد. این ماجراجویی‌ها چه سودی دارند که بخواهد درگیر شود. ما خودمان گرفتاری داریم. عرب‌ها مرتکب جنایت در خوزستان شدند و در بلوچستان مرتباً این جنایت‌ها را تکرار می‌کنند. اگر بخواهیم در عرصه بین‌المللی حضور داشته باشیم، باید FATF را بپذیریم.»
منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی