تیتر امروز

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد/ مخالفت چین با تشدید تنش‌ها
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد/ مخالفت چین با تشدید تنش‌ها

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

تاثیرات منفی افسردگی بر سلول‌های خونی و سیستم ایمنی انسان

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که اختلال افسردگی با تاثیرگذاری مستقیم بر سلول‌های خونی بدن انسان در نهایت سیستم ایمنی او را تحت تاثیر قرار داده و تضعیف می‌کند.

کد خبر: ۱۲۷۹۸۶
۱۳:۰۲ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱

تاثیرات منفی افسردگی بر سلول‌های خونی و سیستم ایمنی انسان

دیدارنیوز ـ به گزارش اسپوتنیک، چند روز پیش رسانه‌های پزشکی و سلامتی خبر از انجام یک مطالعه جدید درباره تاثیرات منفی افسردگی بر سلول‌های خونی و سیستم ایمنی انسان دادند که برای اولین بار این موضوع را به اثبات می‌رساند که اختلال افسردگی تغییر شکل سلول‌های خونی را تشدید و تسریع کرده و از این طریق بر سیستم ایمنی بدن انسان تاثیر می‌گذارد.

این تحقیق جدید که توسط محققان دانشگاه تکنولوژی درسدن و دانشگاه زوریخ- البته با همکاری موسسه ماکس‌پلانک که در زمینه علم نور مطالعه می‌کند- به انجام رسیده؛ موفق به ایجاد یک ارتباط مستقیم و آشکار بین اختلال افسردگی و تغییرات فیزیکی در سلول‌های خونی شده است.

در این زمینه دانشگاه تکنولوژی درسدن در یک بیانیه رسانه‌ای که در وبسایت دانشگاه منتشر شده، مدعی شده که تیم تحقیقاتی پس از انجام یک سری مطالعات موردی و مقطعی روی ۶۹ فرد در معرض خطر ابتلا به افسردگی و ۷۰ فرد سالم به این کشف دست یافته است.

اعضای این تیم تحقیقاتی در طول روند تحقیق دریافتند که سلول‌های خونی محیطی در بیماران مبتلا به اختلالات افسردگی در مقایسه با افراد سالم استعداد و قابلیت تغییر شکل بیشتری دارند، با این که کمترین شواهدی در مورد تغییر اندازه سلول‌های خونی در جریان این مطالعه به دست نیامد.

تحقیقات جدید، همانطور که در اوایل نوشته هم مورد اشاره قرار گرفته، برای اولین بار نشان می‌دهد که اختلال افسردگی نقش مهمی در افزایش روند تغییر شکل سلول‌های خونی دارد. به عبارت بهتر در این تحقیق مشخص شد افرادی که در طول زندگی خود از اختلال افسردگی رنج می‌بردند، با افزایش محسوس تغییر شکل سلولی در مونوسیت‌ها و نوتروفیل‌ها مواجه شده بودند، و در عین حال لنفوسیت‌های افراد مبتلا به اختلال افسردگی نیز تغییرشکل‌پذیرتر بودند.

دکتر آندریاس والتر، نویسنده اصلی این تحقیق که در حال حاضر در مؤسسه روان‌درمانی و روان‌شناسی بالینی دانشگاه زوریخ کار می‌کند، همچنین گفت که آن‌ها به طور موازی در حال کار بر روی تحقیقی در مورد درمان‌های دارویی برای بهبود فرآیند‌های شناختی و عاطفی ناکارآمد نیز هستند.

به گفته این پزشک آلمانی «در واقع به نظر من، تنها یک رویکرد جامع‌نگر می‌تواند این اختلال پیچیده را درک و به طور موثر درمان کند- و از یان طریق از درد‌ها و رنج‌های زیادی در آینده جلوگیری کند».

منبع: شفقنا
برچسب ها: سبک زندگی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی