تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.

تهاجم نظامی روسیه؛ لهستان ۱.۶ میلیارد دلار اسلحه به اوکراین داده است

پس از حمله نظامی روسیه به خاک اوکراین، تعدادی از کشورهای غربی از جمله آمریکا به دولت زلنسکی کمک مالی و نظامی کرده‌اند تا مقابل ارتش پوتین مقاومت کند. لهستان هم تا کنون ۱.۶ میلیارد دلار اسلحه به اوکراین داده است.

کد خبر: ۱۲۷۹۴۹
۰۹:۳۵ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱

تهاجم نظامی روسیه؛ لهستان ۱.۶ میلیارد دلار اسلحه به اوکراین داده است

دیدارنیوز: نخست وزیر لهستان گفت کشورش تسلیحاتی به ارزش ۱.۶ میلیارد دلار (۱.۵ میلیارد یورو) به اوکراین برای کمک به مقابله با تهاجم روسیه داده است.

ماتئوش موراویسکی روز شنبه پس از یک جلسه با همتای اوکراینی‌اش، دنیس اچمیگال در کراکوف واقع در جنوب لهستان گفت: «تا به امروز، لهستان تجهیزات نظامی به ارزش حدود ۷ میلیارد زلوتی یا بیش از ۱.۶ میلیارد دلار به همسایه شرقی انتقال داده است.»

وی همچنین گفت: «این تجهیزات باعث حفظ حاکمیت اوکراین، لهستان و اروپا می‌شود.»

دولت لهستان گفته که از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین در پایان فوریه، به این کشور موشک‌های ضد تانک، موشک‌های ضدهوایی، خمپاره، مهمات و همچنین پهپاد داده است.

به گفته رسانه‌های لهستانی، ورشو ۴۰ تانک و همچنین حدود ۶۰ خودرو زرهی نیز بخشی از تجهیزاتی است که لهستان در اختیار کیف قرار داده است. دولت لهستان رسما چنین آماری را اعلام نکرده است.

نخست وزیران دو کشور در جریان دیدار خود در کراکوف توافقنامه همکاری در زمینه راه آهن و ترابری برای حمل کالا‌های اوکراینی و امکان دور زدن بنادر اوکراین در محاصره روسیه را امضا کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی