تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

استرس، تهدیدی برای سلامت قلب زنان

زنان نه تنها استرس مربوط به مسائل خود، بلکه استرس اعضای خانواده را نیز تحمل می‌کنند. زنانی که دچار استرس هستند در صورتیکه تحت درمان قرار نگیرند بیشتر در معرض خطر ابتلا به افسردگی قرار دارند.

کد خبر: ۱۲۷۹۱۳
۱۳:۰۱ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱

استرس، تهدیدی برای سلامت قلب زنان

دیدارنیوز: نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که استرس سلامت قلب زنان را تهدید می‌کند.

زنان نه تنها استرس مربوط به مسائل خود، بلکه استرس اعضای خانواده را نیز تحمل می‌کنند. این امر خطرات بالقوه‌ای را متوجه سلامتی آنان می‌کند که شامل مسائل روانی و جسمی می‌شود.

زنان تمایل دارند از غذا خوردن برای سرکوب تاثیر استرس استفاده کنند که در نتیجه باعث افزایش وزن و کاهش تمرینات بدنی می‌شود. وقتی وزن بالا رود و توانایی فرد برای انجام حرکات بدنی کاهش یابد، فاکتور‌های خطرزا در بروز مشکلات قلبی همچون فشار خون و کلسترول بالا در فرد ظاهر شده یا تشدید می‌شود.

چاقی، فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت از عوامل خطرزای اصلی در بروز بیماری‌های قلبی و مغزی مانند حمله قلبی و سکته هستند. علاوه بر این، نتایج مطالعات متعدد نشان داده که افسردگی به تنهایی یک عامل خطرزای قوی و مستقل در بروز بیماری قلبی است.

متاسفانه زنانی که دچار استرس هستند در صورتیکه تحت درمان قرار نگیرند بیشتر در معرض خطر ابتلا به افسردگی قرار دارند. زنان نباید علائم استرس را نادیده بگیرند که افزایش وزن، خستگی، نوسانات خلقی، بد خوابی، تپش قلب، تحریک پذیری و عادات غذایی نامناسب از شایع‌ترین موارد به حساب می‌آیند.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال اکسپرس، در صورت بروز علائم استرس ضرورت دارد عوامل موثر در بروز استرس شناسایی و سپس تغییراتی برای به حداقل رساندن تاثیر آن‌ها اعمال شود. صحبت با اعضای خانواده، دوستان، همکاران یا یک مشاور ممکن است کمک کننده باشد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی