تیتر امروز

آسوشیتدپرس تصاویر ماهواره‌ای آسیب حمله ایران به پایگاه اسرائیلی را منتشر کرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

آسوشیتدپرس تصاویر ماهواره‌ای آسیب حمله ایران به پایگاه اسرائیلی را منتشر کرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.
رئیس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد

برگزاری مراسم شب قدر در فضا‌های بسته باید حداکثر۹۰ دقیقه باشد

رئیس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دستورالعمل برگزاری مراسم شب‌های قدر در شهر‌های قرمز، نارنجی، زرد و آبی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شد.

کد خبر: ۱۲۷۷۶۹
۱۱:۴۸ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۱

برگزاری مراسم شب قدر در فضا‌های بسته باید حداکثر۹۰ دقیقه باشد

دیدارنیوز ـ مهندس محمد باباخانی اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا در شب‌های قدر برگزاری مراسم احیا در فضای باز بلامانع است و تنها تأکید بر استفاده از وسایل شخصی نظیر قرآن، مفاتیح، مهر، سجاده و چادر است.

وی اضافه کرد: در این دستورالعمل برگزاری مراسم احیا در فضا‌های مسقّف شهر‌های قرمز تا ۳۰ درصد ظرفیت، شهر‌های نارنجی تا ۵۰ درصد ظرفیت، شهر‌های زرد تا ۷۰ درصد ظرفیت و شهر‌های آبی تا ۱۰۰ درصد ظرفیت اعلام شده، ضمن اینکه به جز داشتن وسایل شخصی ذکر شده برای فضای باز، بر داشتن تهویه مناسب در فضای بسته و برگزاری مراسم احیا در مدت زمان حداکثر یک ساعت و نیم (۹۰ دقیقه) تأکید شده است.

رئیس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ۴۹۸ ناظر و بازرس در ۳ شب قدر در تمامی محل‌هایی که مراسم‌های احیا برگزار می‌شود حضور خواهند داشت، خاطرنشان کرد: حضور نیرو‌های بازرس و ناظر بیشتر در مکان‌های خاص و پر تجمع (فهرست این مکان‌ها از اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی دریافت شده است) خواهد بود و این نیرو‌ها در شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۱ تا پایان مراسم در این محل‌ها حضور خواهند داشت تا در صورت نیاز تذکرات لازم را در خصوص رعایت نکات بهداشتی داشته باشند.

به گزارش وبدا، باباخانی با ذکر این نکته که رعایت تمامی نکات بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک در مکان‌های شلوغ همچون محل‌های برگزاری مراسم احیا بسیار حائز اهمیت است، تأکید کرد: از مردم می‌خواهیم که در فضا‌های باز حضور یابند و چنانچه در مکان‌های مسقف هستند تهویه مناسب را مد نظر قرار دهند، ضمن اینکه استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی برای هر دو مکان (فضای باز و مسقف) بسیار مورد تأکید است.

رئیس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: از افراد که دارای علائم مشکوک هستند تقاضا داریم تا در جمع‌های عمومی و مراسم‌های احیای شب قدر حاضر نشوند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: ماه رمضان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی