تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به‌رغم احضار سفیر ایران در سئول انجام شد

اصرار دوباره شریعتمداری به بستن تنگه هرمز به روی کشتی‌های کره‌ای‌

حسین شریعتمداری، مدیر مسوول روزنامه کیهان حتی پس از احضار سفیر ایران در کره، از موضع خود درباره بستن تنگه هرمز به روی کره‌ای ها عقب‌نشینی نکرد و گفت: مقاله‌ای که مورد اعتراض وزارت خارجه کره قرار گرفته تحت عنوان «تحریم‌ها را از کره جنوبی آغاز کنیم» است و ما با سر مقاله‌ای تحت عنوان «چه کسانی به کره جرات دادند بدهی ۷ میلیارد دلاری را نپردازند» به رفتار کره‌ای‌ها اعتراض خود را نشان دادیم.

کد خبر: ۱۲۷۷۳۵
۰۸:۵۰ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۱

اصرار دوباره شریعتمداری به بستن تنگه هرمز به روی کشتی‌های کره‌ای‌

دیدارنیوز: حسین شریعتمداری که دو روز پیش در سرمقاله کیهان از دولت خواسته بود تا دریافت هفت میلیارد دلار طلب ایران از کره‌جنوبی تنگه هرمز را به روی کشتی‌های کره‌ای ببندد، روز گذشته در گفت‌وگویی با رادیو گفتگو بار دیگر این اظهارات را تکرار کرد.

مدیر مسوول روزنامه کیهان در سرمقاله خود آزادی سه زندانی ایرانی- امریکایی را در ازای پرداخت هفت میلیارد دلار معامله زیان‌باری توصیف کرده و به جای آن از دولت خواسته بود روی دریافت طلب ایران از کره‌جنوبی تمرکز کرده و برای دریافت این طلب، تنگه هرمز را به روی کشتی‌های کره‌ای ببندد.

شریعتمداری در سرمقاله‌اش نوشت: «ما می‌توانیم و باید تنگه هرمز را به روی کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های کره جنوبی و تمامی شناور‌هایی که برای کره جنوبی کالا حمل می‌کنند یا از مبدا کره جنوبی بارگیری کرده‌اند، ببندیم و مادام که هفت میلیارد دلار طلب کشورمان را پرداخت نکرده‌اند به آن‌ها اجازه تردد از تنگه هرمز را ندهیم.»

سرمقاله حسین شریعتمداری موجب شده که وزارت خارجه کره‌جنوبی روز دوشنبه ۲۹ فروردین سفیر ایران در سئول را در اعتراض به مقاله اخیر روزنامه کیهان احضار کند.

در جریان این احضار، معاون وزیرخارجه کره جنوبی مراتب اعتراض و نگرانی سئول نسبت به مطلب روزنامه کیهان را به سعید بادامچی ابراز کرد و سفیر ایران هم در پاسخ گفته که این مطلب، موضع رسمی ایران نیست.

شریعتمداری حتی پس از احضار سفیر ایران در کره، از موضع خود عقب‌نشینی نکرد و روز گذشته در گفت‌وگویی با رادیو گفتگو گفت: «مقاله‌ای که مورد اعتراض وزارت خارجه کره قرار گرفته تحت عنوان «تحریم‌ها را از کره جنوبی آغاز کنیم» است و امروز ما با سر مقاله‌ای تحت عنوان «چه کسانی به کره جرات دادند بدهی ۷ میلیارد دلاری را نپردازند» به رفتار کره‌ای‌ها اعتراض خود را نشان دادیم.»

مدیر مسوول روزنامه کیهان به واکنش کره در خصوص مقاله این روزنامه اشاره کرد و گفت: متاسفانه آن‌ها سفیر ما را خواستند و ایشان در این دیدار گفتند «این موضع ما نیست.» ما گله‌ای نداریم ولی از این‌طرف این مطالبات حق مردم و بیت‌المال است و باید پس گرفته شود و نباید اینقدر جری شوند که بتوانند به‌راحتی پول ما را ندهند.

روز گذشته محمد ایمانی، ستون‌نویس روزنامه کیهان نیز با تکرار سخنان حسین شریعتمداری و اشاره به احضار سفیر ایران در کره در کانال شخصی خود نوشت: «وزارت خارجه ما هنوز واکنشی به این خبرسازی نشان نداده، اما طبیعتا از سفیر کشورمان در سئول انتظار می‌رود موضعی در تراز شأن ملت ایران بگیرد و در مطالبه ۷میلیارد دلار پول چند سال بلوکه شده ایران، انفعال به خرج ندهد.»

ایمانی افزود: «به نظر می‌رسد در کنار ممانعت از عبور کشتی‌ها به مقصد یا از مبدا کره جنوبی در تنگه هرمز -که اقدام ضروری و بجایی است- هم باید در سفارت ایران در سئول خانه تکانی جدی انجام شود و هم با قاطعیت، مسیر قاچاق کالا‌های کره‌ای بسته شود و مدیران اهمال‌کننده بازخواست شوند. تنها در صورت اعمال قدرت و قاطعیت هست که مقامات بی‌صداقت سئول، در بازپرداخت بدهی چند سال عقب افتاده ایران، جدیت به خرج خواهند داد.»

منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی