تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

یوسفیان‌ملا: اکثریت اصولگرایان سهمی در دولت ندارند

عزت الله یوسفیان ملا، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی معتقد است که گرایش‌هایی از اصولگرایان وارد قدرت شدند که جمع محدودی دارند و اکثریت اصولگرایان سهمی در دولت ندارند.

کد خبر: ۱۲۷۷۲۴
۰۷:۴۳ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۱

یوسفیان‌ملا: اکثریت اصولگرایان سهمی در دولت ندارند

دیدارنیوز: یک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: در دولت احمدی نژاد اصولگرایان بیشتری نسبت به دولت رئیسی در قدرت بودند، اما الان گرایش‌هایی از اصولگرایان وارد قدرت شدند که جمع محدودی هم دارند.

عزت الله یوسفیان ملا، با بیان اینکه فقط بخش کوچکی از اصولگرایان در قدرت هستند، اظهار کرد: اکثریت اصولگرایان سهمی در دولت ندارند در حالیکه اگر از همه افراد توانمند جریان اصولگرا استفاده می‌شد، کار‌ها بهتر پیش می‌رفت. از سویی راه هم برای فرار از پاسخگویی اصولگرایان باز است که بعدا بگویند ما که در قدرت نبودیم و مسئولیت عملکرد دولت را بر عهده نمی‌گیریم. در واقع اگر بعد‌ها جای گله‌ای باشد، آن‌ها می‌گویند که ما مسئولیتی نداشتیم.

وی ادامه داد: رئیس جمهور باید از همه ظرفیت جریان اصولگرا استفاده می‌کرد، در حالیکه پست‌ها به بخش کوچکی از جریان اصولگرا رسید و اکثریت افراد این جریان وارد دولت نشدند. رئیس جمهور گفته بود که به جریانی تعلق ندارد، اما در عمل از بخش کوچکی از اصولگرایان استفاده کرد.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با ابراز این عقیده که در انتخاب افراد، گرایش جناحی بر تخصص و تعهد ترجیح داده شد، اظهار کرد: الان از بعضی انتصاب‌ها رضایتی وجود ندارد، چون دولت دایره انتخاب خود را محدود به یکی دو گرایش کوچک اصولگرایان کرد و با این کار قدرت مانور خود را کم کرد و در نتیجه هم دولت ضرر می‌کند و هم مردم.

یوسفیان ملا همچنین با طرح این نظر اگر افراد متخصص، متعهد و معتمد انتخاب می‌شدند، کارآمدی دولت بیشتر می‌شد، گفت: منتقدان می‌گویند در حالیکه افراد قوی‌تر و متخصص‌تر در همان جراین اصولگرا وجود داشتند، سِمت‌ها را به افرادی دادند که تخصص لازم را نداشتند.

وی در پایان گفت: در سال ۷۶، همه جریان اصلاح طلب وارد قدرت شدند. در دولت روحانی هم بیشتر اصلاح طلبان حضور داشتند. در دوره احمدی نژاد هم اصولگرایان بیشتری نسبت به دولت فعلی در قدرت بودند، اما الان گرایش‌هایی از اصولگرایان وارد قدرت شدند که جمع محدودی هم دارند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی