تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۱/۲۹

قیمت بیت کوین امروز ۲۹ فروردین ماه با ۱.۶۲ درصد کاهش نرخ به ۳۹،۸۰۷ دلار معادل ۱،۱۲۱،۲۴۳،۷۶۹ تومان رسید.

کد خبر: ۱۲۷۵۱۲
۰۹:۲۸ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۱

قیمت بیت کوین امروز ۱۴۰۱/۰۱/۲۹

دیدارنیوز ـ بیت کوین بار دیگر به کانال ۳۹ سقوط کرد. امروز ۲۹ فروردین ماه قیمت بیت کوین با کاهش ۱.۶۲ درصد به ۳۹،۸۰۷ دلار معادل ۱،۱۲۱،۲۴۳،۷۶۹ تومان رسید.

بیش از ده روز پیش رمزارز برتر بازار در منطقه ۴۷،۰۰۰ دلار شکست خورد و روند تدریجی افت قیمت خود را آغاز کرد. در عرض چند روز، این دارایی تا مرز ۴۵،۰۰۰ دلار و سپس تا ۴۳،۰۰۰ دلار کاهش یافت.

قبل از بدتر شدن وضعیت در تاریخ ۱۲ آوریل (۲۳ فروردین)، بیت کوین بالاترین سطح قیمت ثبت شده ماه ژانویه (دی و بهمن) در حدود ۴۲،۰۰۰ دلار را از دست داد.

قیمت بیت کوین روز جمعه تا حدود ۴۰،۰۰۰ دلار کاهش یافت و از آن زمان تاکنون نیز با نوسان قیمتی همراه بوده است. ارزش بازار آن نیز اکنون بسیار کمتر از ۸۰۰ میلیارد دلار است.

ویلیام کلمنته، تحلیلگر محبوب ارز‌های دیجیتال در آخرین گفتگوی خود با خبرنامه Blockware intelligence ادعا کرد بازار برای رشدی عظیم آماده می‌شود. او ادعا می‌کند که نهاد‌های بزرگ صد‌ها میلیارد دلار بیت‌کوین خریداری کردند.

این تحلیلگر عقیده دارد که زیر محدوده ۴۰ هزار دلار خرید‌های بزرگی انجام می‌شود و نباید نگرانی زیادی در مورد ریزش بازار داشته باشیم. چون اگر بازار ریزش کند نهنگ‌ها دوباره انباشت می‌کنند. این تحلیلگر ادعا می‌کند که در چند هفته اخیر خروجی بیت‌کوین از صرافی‌های ارز دیجیتال به حدی رسید که بیش از این تنها سه بار در این حد بود. این خروجی‌اه قبلا در مارس ۲۰۲۰، دسامبر ۲۰۲۰ و سپتامبر ۲۰۲۱ بود.

کلمنته بر این باور است که بازار فعلا با ابهام زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و انتظار رشد در شرایط فعلی اصلا درست نیست. فعلا باید بازار را تحت نظر داشت، اما مطمئنا روند صعودی بازار به زودی شروع می‌شود. چون داده‌ها نوید از روند صعودی در آینده می‌دهند.

نمی‌توان با قاطعیت گفت بیت‌کوین چه زمانی رشد می‌کند. اما کارشناسان عقیده دارند بیت‌کوین زمانی که رشد می‌کند که ابهام و تهدیدی روی سر بازار نباشد. در حال حاضر افزایش نرخ بهره در آمریکا کار را برای بازار رمزارز‌ها سخت کرده است.

اولین متغییری که سیگنال نزولی برای بازار دارد نرخ بهره آمریکا است. با اوج گرفتن قیمت نفت، افزایش قیمت کالا‌های اساسی و جنگ اوکراین و روسیه نمی‌توان امید چندانی به کاهش تورم داشت.

افزایش تورم هم زنگ خطری برای استفاده فدرال رزرو از ابزار‌های کنترلی است. یکی از این ابزار‌های کنترلی همان نرخ بهره است که تاثیر منفی بر بازار‌های پرریسک دارد. احتمالا فدرال رزرو در جلسه ماهانه خود نرخ بهره را دوباره افزایش می‌دهد.

نسیم نیکولاس طالب، نویسنده معروف کتاب قوی سیاه در توئیت جدید خود این سناریو را مطرح کرده است. او نوشت: به دلیل افزایش نرخ بهره در آمریکا احتمالا شوق برای توکن‌های غیرقابل تعویض و بازار رمزارز‌ها کاهش پیدا می‌کند.

اگر سناریو نزولی محتمل باشد محدوده‌های حمایت به ترتیب ۳۷ هزار دلار، ۳۴ هزار دلار و ۳۲ هزار دلار هستند. اما اگر سناریو صعودی محتمل باشد محدوده‌های مقاومت به ترتیب ۴۲ هزار دلار، ۴۷ هزار دلار و ۵۰ هزار دلار هستند.

منبع: فرادید
برچسب ها: ارز دیجیتال
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی