تیتر امروز

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
چادرها برپا شد؛ مطالبات روی زمین ماند
گزارش تکمیلی دیدارنیوز سه روز بعد از حریق گسترده امامزاده ابراهیم

چادرها برپا شد؛ مطالبات روی زمین ماند

دیدارنیوز در گفت‌وگو با یکی از ساکنین بومی امامزاده ابراهیم از حال و هوای این روزهای منطقه آتش گرفته پرسیده؛ که می‌خوانید.

روسیه برای تسلیم شدن اوکراینی‌ها در ماریوپول اولتیماتوم تعیین کرد

روسیه که با تجاوز نظامی به اوکراین خشم جهان را برانگیخته است، به نیرو‌های اوکراینی حاضر در ماریوپول اعلام کرد که باید مقاومت را کنار بگذارند. روسیه می‌گوید با نیرو‌های اوکراینی در صورت تسلیم شدن مطابق کنوانسیون ژنو در امور اسرای جنگی رفتار خواهد شد.

کد خبر: ۱۲۷۴۲۵
۱۲:۰۷ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۱

روسیه برای تسلیم شدن نیروهای اوکراینی در ماریوپول اولتیماتوم تعیین کرد

دیدارنیوز: روسیه روز یکشنبه خطاب به نیرو‌های اوکراینی که در ماریوپول می‌جنگند اعلام کرد که تنها ساعاتی فرصت دارند تا برای نجات جان خود اسلحه‌ها را کنار گذاشته و تسلیم شوند.

وزارت دفاع روسیه مدعی است کنترل ماریوپول را، به جز محوطه صنعتی کارخانه فولاد آزوفستال، در اختیار گرفته است و نیرو‌های اوکراینی حاضر در این منطقه باید مقاومت را کنار بگذارند. روسیه می‌گوید با نیرو‌های اوکراینی در صورت تسلیم شدن مطابق کنوانسیون ژنو در امور اسرای جنگی رفتار خواهد شد.

این در شرایطی است که با گذشت تقریبا چهار ساعت از اولتیماتوم هنوز اثری از تسلیم نیرو‌های اوکراینی گزارش نشده است. روز گذشته ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، به روسیه هشدار داده بود در صورت پاکسازی کامل نیرو‌های اوکراینی در بندر ماریوپول، مذاکرات صلح با مسکو را متوقف خواهد کرد.

شهر ماریوپول از اهداف اصلی ارتش روسیه در جنگ با اوکراین به شمار می‌رود. تصرف این بندر استراتژیک ارتباط اوکراین با دریای سیاه را عملا قطع می‌کند. ماریوپول بیش از یک ماه است که در محاصره کامل نیرو‌های روسیه قرار دارد.

در صورت تصرف ماریوپول به دست روسیه، این نخستین شهر بزرگی خواهد بود که از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه به دست نیرو‌های این کشور افتاده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی