تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

مکرون از واژه «نسل‌کشی» در اوکراین استفاده نکرد

رئیس جمهوری فرانسه واژه «نسل‌کشی» را که جو بایدن همتای آمریکایی‌اش برای متهم کردن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به کار می‌برد استفاده نکرد.

کد خبر: ۱۲۷۲۱۱
۱۵:۲۶ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۱

مکرون از واژه «نسل‌کشی» در اوکراین استفاده نکرد

دیدارنیوز: امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه روز چهارشنبه واژه «نسل‌کشی» را که جو بایدن همتای آمریکایی‌اش برای متهم کردن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به کار می‌برد استفاده نکرد و معتقد است که «تشدید واژه‌ها» پایان دادن جنگ را زیر سوال می‌برد.

رئیس جمهوری فرانسه در پاسخ به سوالی درباره اظهارات جو بایدن در این زمینه تاکید کرد که می‌خواهد «مراقب شرایط» باشد.

مکرون توضیح داد: «من می‌توانم بگویم که روسیه به‌طور یکجانبه جنگ وحشیانه‌ای را به راه انداخته است و اکنون مشخص شده است که جنایت جنگی از سوی ارتش روسیه رخ داده است و اکنون لازم است مسئول آن مشخص شود.»

وی افزود: «این چیزی که در حال رخ دادن است دیوانگی است. فوق‌العاده وحشیانه است (..)، اما در عین حال من به واقعیت‌ها نگاه می‌کنم و می‌خواهم تا آنجا که ممکن است تلاش کنم تا بتوانم این جنگ را متوقف کنم. صلح را احیا کنم؛ بنابراین مطمئن نیستم که تشدید واژه‌ها به این موضوع کمک کند.»

جو بایدن برای نخستین بار ولادیمیر پوتین را به «نسل کشی» در اوکراین متهم کرد، واژه‌ای که تاکنون از سوی ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین استفاده می‌شد، اما هرگز از سوی دولت آمریکا استفاده نشده بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی