تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

تذکر نمایندگان به رئیسی؛ دولت به وضعیت گرانی داروها رسیدگی کند

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با تذکر به رئیس جمهور، اعلام کردند دولت باید وضعیت گرانی داروها که افزایش قیمت شدیدی در هفته‌های اخیر داشته را مورد بررسی و رسیدگی قرار دهد.

کد خبر: ۱۲۶۸۸۲
۱۴:۴۳ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۱

تذکر نمایندگان به رئیسی؛ دولت به وضعیت گرانی داروها رسیدگی کند

دیدارنیوز: نماینده چالوس در مجلس گفت: در حال حاضر ارز ترجیحی حذف نشده است، اما روز به روز قیمت دارو در حال افزایش است لذا لازم است دولت و وزارت بهداشت به قید دو فوریت به این موضوع بپردازد.

محمدعلی محسنی بندپی نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس در جلسه علنی امروز قوه مقننه در تذکری شفاهی گفت: گلایه ما نسبت به دولت غصه تلخ و غم انگیز کمبود دارو و گرانی داروهاست که در این روز‌ها مردم و بیماران را به شدت نگران کرده است.

وی افزود: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ مصوب کردیم که اگر دولت قصد حذف ارز ترجیحی دارو را دارد قیمت‌ها نباید از نرخ شهریور ۱۴۰۰ بالاتر رود، در حال حاضر ارز ترجیحی حذف نشده است، اما روز به روز قیمت‌ها در حال افزایش است لذا لازم است دولت و وزارت بهداشت به قید دو فوریت به این موضوع بپردازد.

نماینده چالوس در مجلس در بخش دیگری از تذکر خود با اشاره به وضعیت نامناسب محصولات کشاورزی بیان کرد: چگونه می‌توانیم مدعی حمایت از تولید داخل باشیم در حالی که محصولات مرکبات و کیوی باغداران غرب استان مازندران در انبار‌ها در حال پوسیدن است. علیرغم قول مساعد وزیر جهاد کشاورزی، وزیر امور خارجه و وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است لذا لازم است با جدیت به این موضوع رسیدگی شود.

*سردرگمی دولتمردان در نظارت بر دارو و کالا‌های اساسی موجب فشار بر مردم شده است

در ادامه جلسه امروز سیدجلیل میرمحمدی نماینده میبد در مجلس شورای اسلامی نیز در تذکری به رئیس جمهور، گفت: گرانی‌های سرسام آور دارو و کالا‌های اساسی طی ماه‌های اخیر جز سردرگمی دولتمردان شما در نظارت جدی و قاطع بر بازار دارو و کالا‌های اساسی هیچ توجیهی ندارد.

وی افزود:فشار گرانی ناشی از عدم نظارت دولت شما بر شانه مستضعفان و محرومان جامعه تحمیل می‌شود که نوعی حق الناس است بنابراین ضرورت دارد به صورت جدی دستور دهید نظارت بر تامین و ذخیره دارو و کالا‌های اساسی قاطع تر، جدی‌تر و به زودتر انجام شود تا زحمات شبانه روزی شما برادر ولایی کم اثر نشود.

نماینده میبد در مجلس در بخش دیگری از تذکر خود خطاب به وزیر نیرو، اظهار کرد: با نزدیک شدن به فصل گرما و کمبود شدید آب شرب در تفت و میبد دستور شما مبنی بر درج تامین اعتبار ساخت مخازن ذخیره آب شهرستان‌های تفت و روستا‌های آن و تجهیز ۷ حلقه چاه و ساخت مخزن ذخیره آب در میبد در مصوبات سفر اخیر رئیس جمهور به استان یزد تا این لحظه اجرایی نشده که جای نگرانی و گلایه دارد، مجددا دستور دهید اقدام عملیاتی صورت گیرد.

میرمحمدی در تذکری دیگر با اشاره به وضعیت نامناسب محصولات کشاورزی به وزرای کشور و جهاد کشاورزی بیان کرد: شهر تفت به عنوان باغ شهر استان طی ۳ سال گذشته دچار آسیب محصولات کشاورزی به دلیل سرمازدگی شده است. تنها محل ارتزاق عمده کشاورزان که محصولاتشان را سرما زده تنها کشاورزی است بنابراین ضرورت دارد دستور دهید از محل اعتبارات بحران و جهاد کشاورزی خسارات این افراد پرداخت شود.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی