تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

مدودف: تحریم‌های بی‌سابقه علیه ما موجب فروپاشی نهاد‌های بین‌المللی می‌شود!

دیمیتری مدودف رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر پیشین روسیه که کشورش اوایل اسفند گذشته جنگ علیه اوکراین را آغاز کرد، حالا پس از تحریم‌های سنگین غرب علیه مسکو مدعی شده که این اقدام آمریکا و کشورهای اروپایی موجب فروپاشی نهاد‌های بین‌المللی می‌شود.

کد خبر: ۱۲۶۶۷۸
۰۹:۳۴ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۱

مدودف: تحریم‌های بی‌سابقه علیه ما موجب فروپاشی نهاد‌های بین‌المللی می‌شود!

دیدارنیوز: نخست وزیر پیشین و معاون شورای امنیت روسیه گفت، تحریم‌های بی‌سابقه کنونی غرب علیه روسیه منجر به فروپاشی بیشتر تمام نهاد‌های بین‌المللی خواهد شد.

به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر پیشین و معاون کنونی شورای امنیت روسیه در کانال تلگرام خود نوشت که این تحریم‌های "غیرقانونی" همواره مایه تخریب نظام حقوق بین‌المللی است.

مدودف گفت: اقدامات بی‌سابقه کنونی از نظر وسعت، گستردگی و درجه بدبینی و اعمال نفوذ غیرقانونی باعث فروپاشی بیشتر همه نهاد‌های بین‌المللی، از جمله مهمترین آن‌ها سازمان ملل و بی‌اعتنایی کامل به هنجار‌های حقوق بین‌الملل خواهد شد.

به گفته او، به ویژه پنجشنبه گذشته اتفاق مشابهی در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد رخ داد و "مشروعیت آن برای روسیه از دست رفت. " مدودف نتیجه گرفت: روابط دیپلماتیک هم به بن‌بست کامل می‌رسد، سطح روابط با شماری از کشور‌های کاهش خواهد یافت یا به طور کامل از هم پاشیده می‌شود.

مدودف که بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۰ هم نخست‌وزیر روسیه بود، گفت به تازگی "به دفعات نامحدود" درباره تحریم‌ها صحبت شده است، در حالی که "کشور‌های دشمن مدام از آن‌ها علیه روسیه استفاده می‌کنند. "

در این خصوص، مدودف به مواردی از تحریم‌ها اشاره کرد. او توضیح داد: تحریم‌ها، تدابیر تنبیهی شورای امنیت سازمان ملل بر اساس ماده ۴۱ منشور این سازمان علیه دولت متخلف است. من به طور ویژه تاکید می‌کنم که هیچ راه دیگری برای به کار گیری آن‌ها وجود ندارد. هر آنچه غیر از آن باشد، با اقدامات متقابل روبرو می‌شود، چون به طور بین‌المللی به رسمیت شناخته نمی‌شود. چون آن‌ها تحریم‌هایی در چارچوب حقوق بین‌المللی نیستند.

دیمیتری مدودف گفت: در نتیجه، هر آنچه اخیرا حدود هزاران بار علیه روسیه انجام شده است، نقض مستقیم حقوق فدراسیون روسیه به عنوان یک کشور مستقل توسط کشور‌ها یا اتحاد‌های آنهاست؛ بنابراین روسیه اکنون تحت تحریم‌های غیرقانونی تعدادی از کشور‌ها قرار دارد.

به دنبال آغاز حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه، موجی از تحریم‌های گسترده از سوی غرب علیه کرملین اعمال شده است و شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز روسیه را اخراج کرده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی