تیتر امروز

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...
بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

واکنش ترکیه به کشتار غیرنظامیان در «بوچا»؛ هولناک است

سفارت ترکیه در کی‌یف در یک پیام توئیتری اعلام کرد که تصاویر کشته شدن غیرنظامیان در مناطق مختلف ایرپین و بوچا در نزدیکی کی‌یف (پایتخت اوکراین)، هولناک است.

کد خبر: ۱۲۶۴۱۰
۱۳:۵۹ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۱

واکنش ترکیه به کشتار غیرنظامیان در «بوچا»؛ هولناک است

دیدارنیوز: ترکیه در واکنش به کشتار غیرنظامیان در «بوچا» و «ایرپین» به دست نیرو‌های روسیه، با هولناک خواندن این اقدام، آن را غیر قابل قبول عنوان کرد.

به نقل از پایگاه خبری تی آر تی ترکیه، سفارت این کشور در کی‌یف در یک پیام توئیتری اعلام کرد: تصاویر کشته شدن غیرنظامیان در مناطق مختلف ایرپین و بوچا در نزدیکی کی‌یف (پایتخت اوکراین)، هولناک است.

سفارت ترکیه در کی یف ضمن ابراز همدردی با مردم اوکراین، هدف‌گیری غیرنظامیان را غیرقابل قبول دانست و تصریح کرد: انتظار داریم عاملان این حمله طی یک تحقیقات مستقل شناسایی شوند.

در این بیانیه آمده است: ترکیه همچنان برای پایان چنین صحنه‌های شرم‌آور و ایجاد صلح به تلاش‌های خود (برای توقف جنگ اوکراین) ادامه خواهد داد.

رسانه‌های غربی ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ با انتشار تصاویری از شهر بوچا در نزدیکی کی‌یف مدعی شدند نیرو‌های روسیه حین خروج از اطراف پایتخت اوکراین غیرنظامیان را هدف گلوله قرار داده‌اند.

کاخ کرملین روز دوشنبه اعلام کرد که قاطعانه اتهام دست داشتن در کشتار غیرنظامیان شهر بوچا در اوکراین را رد می‌کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲میلادی (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، یعنی پنجم ۵ اسفند، عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

روسیه که اقدام خود را در اوکراین «عملیات نظامی ویژه» می‌خواند، هدف خود از حمله به این کشور را نازی زدایی دانسته است، اما اوکراین و غرب این تهاجم را غیرقانونی و غیرقابل توجیه می‌دانند.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی