تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

قیمت حلیم در ماه رمضان اعلام شد

رئیس اتحادیه کباب و حلیم تهران با اشاره به نرخ حلیم در ماه رمضان گفت: هنوز قیمت فروش حلیم به اتحادیه ابلاغ نشده است، اما واحد‌های صنفی، حلیم ساده را کیلویی ۵۵ هزار تومان و حلیم با مخلفاتی، چون کنجد و پوره گوشت را کیلویی ۶۵ هزار تومان به فروش می‌رسانند.

کد خبر: ۱۲۶۳۵۴
۱۰:۴۳ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۱

قیمت حلیم در ماه رمضان اعلام شد

دیدارنیوز ـ حسین محمدی افزود: میزان مصرف حلیم در ماه رمضان افزایش پیدا می‌کند از این‌رو مشاهده می‌شود که اعضای صنوف دیگر، چون کبابی‌ها، قنادان، سبزی‌فروشی‌ها، نانوایان و جگرکی‌ها اقدام به فروش حلیم می‌کنند. باید به مردم توصیه کنم که از این واحد‌ها نیاز خود را تامین نکنند.

وی به مردم توصیه کرد؛ آش حلیم را فقط از واحد‌های صنفی مجاز، که دارای پروانه کسب از اتحادیه هستند، خریداری کنند.

این فعال صنفی با اشاره به نحوه شناسایی واحد‌های مجاز فروش حلیم خاطرنشان کرد: این واحد‌ها با پارچه‌نوشته یکسان دارای آرم و لوگوی اتاق اصناف که روی آن نوشته شده عاملان فروش با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و اتحادیه قابل شناسایی هستند.

محمدی ادامه داد: در این بنر‌ها کد عامل و تلفن شکایت درج شده است تا اگر خریداری از فروشنده و کیفیت حلیم خریداری شده رضایت نداشته باشد بتواند شکایت خود را به اتحادیه اعلام کند.

رییس اتحادیه کباب و حلیم تهران با بیان اینکه در سال‌های گذشته فعالیت واحد‌های صنفی غیرمجاز مشکلاتی را برای مردم ایجاد کردند، افزود: میزان مصرف حلیم در ماه رمضان افزایش پیدا می‌کند از این‌رو مشاهده می‌شود که اعضای صنوف دیگر، چون کبابی‌ها، قنادان، سبزی‌فروشی‌ها، نانوایان و جگرکی‌ها اقدام به فروش حلیم می‌کنند باید به مردم توصیه کنم که از این واحد‌ها نیاز خود را تامین نکنند چرا که حلیم خوراکی است که طبخ آن نیاز به تخصص دارد و باید در پخت آن به نکات بهداشتی توجه ویژه کرد.

وی تصریح کرد: البته بازرسان اتحادیه با فروشندگان غیرمجاز فروش حلیم برخورد خواهند کرد.

محمدی با رد شایعه ریختن پشم و پنبه به جای گوشت در طبخ حلیم افزود: این خبر دروغ بزرگی است و حتی واحد‌های غیرمجاز در طبخ حلیم از پشم و پنبه استفاده نمی‌کند.

این فعال صنفی با اشاره به عدم استقبال مردم از طبخ حلیم با گوشت بوقلمون گفت: مردم در گذشته حلیم با گوشت بوقلمون زیاد خریداری می‌کردند، اما در حال حاضر تمایل چندانی برای خرید این حلیم ندارند و از آنجایی‌که گوشت بوقلمون گران است بسیاری از واحد‌های صنفی از این گوشت استفاده نمی‌کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا گندم با نرخ دولتی به واحد‌های فروش حلیم داده شده است؟ افزود: واحد‌های صنفی گندم با نرخ آزاد خریداری می‌کنند.

منبع: ایلنا
برچسب ها: ماه رمضان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی